צפו בברק בכר מדבר במסיבת העיתונאים
(באדיבות ONE)
לראשונה מאז פורסמו הגילויים החדשים בפרשת "הכדורגלנים והקטניות", מאמן מכבי חיפה ברק בכר התייחס לכך וגיבה את שחקן הקבוצה עומר אצילי. "הוא שחקן אחר היום, ואנחנו תומכים בו", אמר בכר. "כולנו מצטערים על מה שהיה. בשנתיים פה ראיתי שחקן למופת, שתורם לקהילה. הוא יודע שהוא עשה טעות וצריך לכפר עליה, אנחנו תומכים בו ומאמינים בו".
בכר אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שלישי) לקראת המשחק הראשוון במוקדמות ליגת האלופות מול אפולון לימסול, שייערך מחר בסמי עופר. גם הקפטן נטע לביא תמך בחברו לקבוצה: "אצילי מבקר כל יום בבתי חולים כדי לכפר על מה שעשה, הוא מצטער מאוד על כל מה שהיה. הוא עבר שבוע לא פשוט עם הרבה מאוד כתבות שהיו עליו. אני מכיר עומר אצילי אחר".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר. גיבה את אצילי
(צילום: שרון צור)
דבריהם של מאמן מכבי חיפה והקפטן מצטרפים לתמיכה של נשיא המועדון יעקב שחר, שהתייחס לפרשה ביום שבת, אחרי שתיקה של מספר ימים. "כל עוד הנושא היה בחקירה משטרתית, לא הגבתי ולא פעלתי", אמר שחר. "לכשהוחלט בפרקליטות על חוסר אשמה וסגירת התיק ולאחר שובו מקפריסין, נפגשתי עם השחקן. הבנתי והתרשמתי שהוא מצטער מאוד על שאירע, מתחרט ומחפש בכנות לנתב את חייו למקומות חיוביים. על אף שאני סולד ומוקיע את התנהגות השחקנים במקרה המדובר ומגנה אותה, החלטתי לבחון את נושא חזרתו. התייעצתי עם רבים, שמעתי דעות רבות ומנוגדות ולבסוף, החלטתי לקלוט את עומר במועדון שלנו, לתת לו הזדמנות לעסוק במקצוע שלו ולהיות אדם טוב יותר.
"תחת ליווי מקצועי, עומר העביר לשחקני מחלקת הנוער הרצאות על קבלת החלטות, כשהמוטו הוא להימנע מטעויות שיכולות לפגוע בהתפתחות עתידית. את תוצאות ההחלטה והמקרה שלו (אשר לא אירע במועדון שלנו), אנו לומדים ומיישמים בחינוך הצעירים שלנו ולעתידם כבני אדם ושחקני כדורגל. למפגשים הללו היה הד חיובי ביותר. כמו כן, נפגש עומר עם ניצולי שואה ואף אירח ביוזמתו בביתו, בהשתתפות כולנו, ערב של 'זיכרון בסלון'. פעולות אלו ואחרות, הביאו לשינוי חיובי בהתנהלותו של עומר, במגרש ומחוצה לו. בוודאות אני אומר: אצילי של היום שונה מאצילי שהגיע אלינו. אני שמח שהוא איתנו ותורם לנו מכישרונו ושותף להצלחותינו".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר ונטע לביא
(צילום: שרון צור)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה באימון
שחקני מכבי חיפה באימון
שחקני מכבי חיפה באימון
(צילום: שרון צור)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה באימון
שחקני מכבי חיפה באימון
(צילום: שרון צור)

"כולם מבינים שרק התחלנו"

במסגרת מסיבת העיתונאים בכר דיבר כמובן גם על המשחק מחר מול הקפריסאים. "כולם מבינים שרק התחלנו", אמר המאמן. "נכון שעשינו ניצחון גדול מול אולימפיאקוס, אבל צריך להמשיך את הדרך. יש לנו יריבה לא פחות קשה. גם לפני אולימפיאקוס אמרתי שהסיכויים הם 50:50, גם עכשיו זה נכון. לימסול קבוצה מאורגנת ומסודרת, מה שיעשה את ההבדל זו הגישה. אם נעשה את זה, נוכל לנצח".
באשר לתנועת ההשתקה שביצע מוחמד אבו-פאני אחרי השער במשחק בפיראוס, אמר בכר: "הייתה לי שיחה עם אבו-פאני, הוא הבין שההתנהלות לא הייתה טובה. הוא צבר מספיק קרדיט כדי להבין שדברים קורים והוא פעל באמוציות, פתרנו את זה בינינו. הוא שחקן חשוב וככה הוא יישאר".