התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
התפרצות ענקית של שמחה נרשמה הלילה (בין שלישי לרביעי) על כר הדשא במנדוסה. שוב ניצחון ישראלי, ושוב בצורה הכי דרמטית שיש. שער של ענאן חלאילי עמוק בתוך תוספת הזמן (97) סידר לנבחרת ישראל 0:1 על אוזבקיסטן וכרטיס לרבע גמר המונדיאליטו - אליפות העולם עד גיל 20.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
"סימנתי מטרה, אמרתי לכם", חגג בסיום המאמן המאושר, אופיר חיים. "אני גאה מאוד בשחקנים, בבחורים. זה היה משחק קשה מאוד, כמו גמר גביע. שיחקנו לא מספיק טוב, לא מספיק חכם, אבל עם הרבה אופי, הרבה נחישות. עד הרגע האחרון, עד השנייה האחרונה, האמנו שאפשר לנצח את המשחק. היינו יותר טובים, הגיע לנו הניצחון הזה. לא משחק גדול, אבל המון נשמה ולב. הכל קשה, כל דבר בחיים שלי קשה. אני נלחם בשיניים כדי להשיג כל דבר. אבל זה הכי מתוק. כנראה זה מה שאלוהים בחר בשבילי, אבל אני מאושר".
5 צפייה בגלריה
חגיגה ישראלית
חגיגה ישראלית
חגיגה ישראלית בסיום המשחק
(צילום: EPA/Marcelo Ruiz)
5 צפייה בגלריה
חיים
חיים
"אנחנו רוצים להגיע לחצי הגמר". חיים
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
5 צפייה בגלריה
חלאילי חוגג
חלאילי חוגג
חלאילי, כובש שער הניצחון הדרמטי, בשמיים
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
חיים הוסיף: "צריכים להאמין בכדורגלן הישראלי. יש לנו נבחרת מדהימה. אמרתי לשחקנים לפני המשחק: 'אנחנו יכולים עוד, אנחנו נבחרת מיוחדת, אני מאמין בזה בלב שלם. אבל עכשיו אנחנו בסיטואציה שונה, מול נבחרת שבאה כאנדרדוג, ואנחנו צריכים להוכיח אופי, שלא ניפול, כי זה משחק שונה מהאחרים, עכשיו יש ציפיות מאיתנו'. הם עמדו בזה בגבורה. אני לא יודע בכלל איך היה הגול, אבל כמובן שזה היה תרגיל שעבדנו עליו".
חיים התייחס גם ליריבה הבאה שמחכה ברבע הגמר – ברזיל או טוניסיה: "מי שבא ברוך הבא. אנחנו נתכונן, יש לנו עוד יום מנוחה (ברזיל וטוניסיה ישחקו רק ביום רביעי ב-20.30 שעון ישראל). נכין את עצמנו. אנחנו רוצים להגיע לחצי הגמר". הוא קינח בפנייה להמוני הישראלים שנשארו ערים מול הטלוויזיה כדי לצפות במשחק עמוק אל תוך הלילה: "אמרתי לא להירדם. מי שנשאר - זה שווה את זה. אנחנו נעשה הכל גם במשחק הבא כדי לשמח את כולם".
5 צפייה בגלריה
חגיגה ישראלית
חגיגה ישראלית
"אנחנו לא פראיירים בכלל". שחקני הנבחרת באקסטזה
(צילום: EPA/Marcelo Ruiz)
5 צפייה בגלריה
עילי פיינגולד
עילי פיינגולד
פיינגולד מאושר
(צילום: EPA/Marcelo Ruiz)
כובש שער הניצחון הדרמטי, ענאן חלאילי: "רגע מרגש מאוד. יש לי צמרמורת בכל הגוף. תודה לכל עם ישראל שתמכו בנו, שנשארו ערים עד שתיים בלילה. הרגשתי שזה היום שלי, הייתה לי הרגשה טובה. ידעתי. אנחנו ווינרים אחד-אחד, חבורה של גברים. אני גאה בכל שחקן ושחקן פה. הכל אפשרי. אנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו לא פראיירים בכלל, לא פחות טובים מכל נבחרת פה, והוכחנו את זה".
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, בירך את חיים ושחקניו: "עד לרבע הגמר, לא משנה נגד מי, יהיה לכולנו זמן לעכל את גודל ההישג של נבחרת ישראלית שמעזה לחלום ולהגשים כל מה שעד אליה נחשב בלתי אפשרי. זה מסע נפלא, אבן דרך בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי מאז ולעולם. הלילות והימים הפכו לרגעים אדירים של אושר לאומי ואחדות בזכות חבורת מאמינים, לוחמים, אחים, מלאי כשרון ואומץ. זה לא רק הווה מפעים, אלא גם עתיד מבטיח. מלוא הערכה לאופיר חיים, לצוות המקצועי והלוגיסטי, למנהל הטכני, לכל מי שעושה לטובת הכדורגל שלנו. זה ניצחון של כל מי שלא מפחד לחלום".
בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת, צייצה: "גיבורים! המסע נמשך, אנחנו ברבע הגמר! איזו נבחרת נפלאה. יישר כח לאופיר ולשחקנים. גאים בכם! אל אל ישראל".
גם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, החמיא ברשתות החברתיות: "החלום והגאווה הישראלית שלנו נמשכים! נבחרת הנוער בכדורגל העפילה לרבע גמר המונדיאליטו, איזה אושר ושמחה. יישר כוח לכולם, בע"ה תמשיכו להצליח!".