הלם בהפועל באר-שבע לאחר ההפסד 1:0 למכבי פ"ת אמש (חמישי) בגמר גביע המדינה. האכזבה הגדולה אתמול, יחד עם שלוש התבוסות הקשות שספגה הקבוצה בליגת העל, עלולים לגרום לטלטלה גדולה במועדון. סגל השחקנים יעבור רענון משמעותי ובהחלט ישנה אפשרות שגם אליניב ברדה, הסמל הגדול של המועדון כבר יותר למעלה מעשור, יסיים את תפקידו כמאמן הקבוצה.
בקרב רבים מאוהדי הקבוצה, שסגדו לברדה כשחקן, התחדדה לאחרונה התחושה שלאחר שנתיים וחצי הוא מיצה את את עצמו בקבוצה. אם עד אתמול נראה היה שברדה נמצא בעמדת כח אל מול אלונה ברקת במשא ומתן לחידוש חוזהו, אחרי המשחק הקלפים נטרפו.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע מריאנו בריירו עם אליניב ברדה
שחקן הפועל באר-שבע מריאנו בריירו עם אליניב ברדה
הקלפים נטרפו. אליניב ברדה
(צילום: עוז מועלם)
ברדה: "כולם לקחו את זה מאוד קשה"
(ONE)
במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק טען ברדה שבאר-שבע עמדה במטרה המרכזית שהציבה לעצמה בתחילת העונה: להגיע לאירופה. בכך הוא סתר לחלוטין את ההצהרות המפורשות שלו עצמו מתחילת העונה, על כך שקבוצתו בנויה כדי להיאבק על האליפות ושזה היעד העיקרי שלה. דבריו אתמול נראים כמו ניסיון לצבוע את העונה של הקבוצה תחתיו בצבעים ורודים יותר מהמציאות.
באר-שבע יוצאת לפגרה בתחושת משבר חמור מאוד בין האוהדים למועדון. בשנים האחרונות בכל קיץ עמדה הנהלת הקבוצה במטרה שהוצבה על ידי הבעלים אלונה ברקת למכירתם של כמעט כל 12,000 המנויים למשחקי הבית. כעת, נראה שאלפים רבים לא ימהרו לחדש את המנוי, כל עוד לא מסתמן שינוי משמעותי בעמדת המאמן ובסגל השחקנים, שינוי שיפיח תקווה חדשה בקרב האוהדים.
למעלה מ-20 אלף אוהדים התצייבו לתמוך בשחקנים ביציע של איצטדיון בלומפילד, מה שמהווה שיא היסטורי עבור המועדון למשחק חוץ. בסיום המשחק מיהרו רבים מהם לעזוב את האיצטדיון בעוד מאות אחרים החליטו להישאר ביציעים, לשרוק בוז ולקלל את השחקנים, שלא העזו להתקרב אל עבר יציעים 3-4 שם מוקמו האוהדים השרופים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע
אוהדי הפועל באר-שבע
תחושה של משבר אמון בינם למועדון. אוהדי הפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם )
עשרות אוהדים חיכו לשחקנים מחוץ לאיצטדיון וליוו את יציאתם מהאיצטדיון בקללות קשות. כפי שנחשף אתמול לראשונה ב-ynet, הקשר ההולנדי ממוצא מרוקאי, עימרן אולד עומאר, היה נסער מאוד בסיום, לאחר שלטענתו אוהדי הקבוצה כינו אותו "טרוריסט".
עיקר התסכול של אולד עומאר נבע מכך שלטענתו זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לעיני חבריו השחקנים ואנשי הצוות של המועדון, אך מלבד להתנצל בפניו על התנהגות האוהדים הם לא מעיזים לצאת כנגדם ולהעמיד את האוהדים במקומם. נראה שהמשחק אתמול היה משחקו האחרון בבאר שבע ושני הצדדים מעוניינים בפרידה. גם ארתור שושנאצ'ב הקזחי ספג קללות קשות מאוהדים.
הקפטן מיגל ויטור שקיווה להניף את הגביע בסיום ההתמודדות, נסע במהלך הלילה לבית החולים כדי לעבור בדיקת הדמיה בכך רגלו, כשהערכה היא שהוא סובל משבר בכף הרגל וזאת הסיבה שהוא הוחלף לקראת הסיום.