הפועל כפר סבא רשמה ב-2020/21 את אחת העונות הגרועות בתולדותיה. לצד יכולת מאכזבת וחילופי מאמנים, הסתיים הקמפיין המאכזב בירידת ליגה שהייתה באוויר מתחילת הדרך ולא הפתיעה אף אחד.
במהלך הקיץ התחילו בכפר סבא לעבוד במרץ על מנת להעמיד את קבוצה אטרקטיבית לליגה הלאומית, שתענה על כל הציפיות. במועדון מבינים היטב שלא יהיה פשוט במאבק מול יריבות מנוסות.
6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל כפ"ס
שחקני הפועל כפ"ס
ינסו להמשיך בתנופה. שחקני כפ"ס
(צילום: yardi oami, באדיבות הפועל כפר סבא )
כפ"ס הוא לא מועדון של תארים, וברזומה שלו ארבעה כאלה בלבד: אליפות בשנת 1982 ושלוש זכיות בגביע המדינה (האחרונה ב-1990). אומרים על הירוקים שהם מחזיקים בתואר מפוקפק של הקבוצה שירדה ועלתה ליגה הכי הרבה פעמים, וכעת שואפים בה ליצור יציבות והמשכיות, תוך הפקת לקחים. בשל כך, כל דבר פחות מחזרה לליגת העל ייחשב ככישלון.

ההתפוצצות שהקפיצה את הקבוצה למקום הראשון

הפועל כפר סבא היא לא הקבוצה היחידה בליגה השנייה ששמה לה למטרה לעלות לליגת העל. לצד קבוצות כמו בני יהודה, שגם נשרה בעונה הקודמת, גם הפועל ראשון לציון חולמת לצעוד אל עבר הליגה הבכירה, וכך גם קבוצות נוספות.
כפר סבא פתחה את העונה בניצחון 0:1 על הפועל עכו בו לא הציגה יכולת מרשימה במיוחד. לאחר מכן היא סיימה בתיקו 0:0 עם הפועל פתח תקווה, שנשארה ברגע האחרון בליגה . תוך כדי תנועה כפר סבא החלה להתחבר, ואחרי ניצחון 1:2 על הפועל רמת גן הגיע תיקו 1:1 מאכזב בתוספת הזמן מול בית"ר ת"א/בת ים, בו ספגו הירוקים בתוספת הזמן.
6 צפייה בגלריה
עומר בוארון
עומר בוארון
הרשים עם שלושער אדיר מול ראשון לציון. בוארון
(צילום: yardi oami, באדיבות הפועל כפר סבא )
במחזור הקודם זה הגיע, כשהחבורה של אורי גוטמן התפוצצה 1:4 על הפועל ראשון לציון, ניצחון שהוכיח שלכפר סבא יש קבוצה אטרקטיבית, עם חומר שחקנים שרק צריך להתחבר. הניצחון המרשים הקפיץ אותה למקום הראשון בטבלה בצמוד לכפר קאסם, כשעד כה היא הצליחה לצבור 11 נקודות. היום (שישי, 16:00) מצפה לה משוכה לא פשוטה בדמותה של העולה בני ריינה, שלא עושה חיים קלים לאף יריבה.

אורי גוטמן: המאמן שלא נותן לבעלים להתערב בעבודתו

עוד לפני ירידת הליגה אשתקד סימן הבעלים יצחק שום את אורי גוטמן. במועדון הירוק חיפשו מאמן עליו ניתן יהיה לסמוך, שישחק כדורגל התקפי ויציג את הכלים והכישרון להצעיד את הקבוצה בחזרה לליגת העל. גוטמן התאים לקבוצה כמו כפפה ליד.
אורי, בנו של מאמן העבר אלי גוטמן, כבר הספיק לצבור לא מעט ניסיון כמאמן, ובכל עונה הוא מחוזר מחדש ע"י מספר קבוצות משתי הליגות הבכירות. הקדנציה המוצלחת בהפועל חדרה מליגת העל עמדה לזכותו וגם העונה המרשימה אשתקד עם סקציה נס ציונה, אותה הוביל למקום השלישי ולמאבק על הכרטיס לליגת העל.
6 צפייה בגלריה
אורי גוטמן
אורי גוטמן
מתמודד עם אתגר. אורי גוטמן
(צילום: ראובן שוורץ)
גוטמן, שרוצה לעשות את קפיצת המדרגה כמאמן מן המניין בליגת העל, מבין שיש לו אתגר גדול על הכתפיים ושהדרך תהיה לא קלה. הוא מסוג המאמנים שלא מאפשרים לבעלים להכתיב להם החלטות או להתערב מקצועית בעבודתם. בשל כך, יהיה מעניין לראות אם הוא יצליח לסיים את העונה ולשרוד במקום בו מאמנים מנוסים יותר לא שרדו.

הצעירים שהצטרפו למנוסים

גוטמן ביצע מהפכה אדירה והפועל כפר סבא מודל 2021/22 נראית אחרת לגמרי מהעונה הקודמת. לצד צוות מקצועי מרשים, הוא החל לבצע החתמות של שחקנים שיתאימו לשיטת המשחק שלו.
לכפר סבא יש חומר שחקנים איכותי מאוד ובאופן מפתיע, הקבוצה שחולמת להעפיל לליגת העל בנויה ברובה על צעירים, חלקם אפילו אנונימיים שקיבלו במה כמו דניאל שניאור שהגיע מבני לוד מליגה א' דרום, יונתן סטויונוב שסומן בהפועל הרצליה כפוטנציאל אדיר, סתיו טוריאל שהגיע ממ.ס אשדוד ו-וואליד דרוויש, שסיים אשתקד כמלך השערים של נס ציונה.
6 צפייה בגלריה
אורי מגבו
אורי מגבו
אחת ההחתמות האחרונות של שומי. מגבו
(צילום: yardi oami, באדיבות הפועל כפר סבא )
לצידם משחקים שחקנים מנוסים יותר כמו גיל יצחק, שאמנם לא הצליח לבוא לידי ביטוי בהפועל תל אביב אבל נחשב לסקורר עם קבלות בלאומית ופורע שטרות וכבר מתחילת העונה. טל מכלוף משחק במועדון כבר ארבע עונות וההחתמות האחרונות הביאו לקבוצה את המגן המנוסה אורי מגבו ואת החלוץ עומר בוארון, שהרשים עם שלושער אדיר מול ראשון לציון אחרי שבתחילת העונה חתם בבני יהודה.

ההחלטה של יצחק שום לזוז הצידה

בשנת 2017 רכש שחקן ומאמן העבר של הפועל כפר סבא יצחק שום את מועדון נעוריו מידי סתיו שחם, ומאז חוותה הקבוצה לא מעט עליות ומורדות. עם סיום העונה שעברה לקח שום צעד אחורה והחליט לתת לצוות המקצועי לעשות את העבודה. עמוק בפנים, הוא מבין שהכדורגל כיום שונה משמעותית מהכדורגל שהוא חווה כשחקן וכמאמן.
6 צפייה בגלריה
גיל יצחק
גיל יצחק
נחשב לסקורר עם קבלות בלאומית. גיל יצחק
(צילום: yardi oami, באדיבות הפועל כפר סבא )
שום אמנם אינו מסוג הבעלים שישחררו טוטאלית את המושכות, ולמרות גילו הוא עדיין מעורב בכל מה שקורה במועדון. יש לו דרישות מקצועיות ולא קל לרצות אותו, וההוכחה לכך היא שלא מעט מאמנים הוחלפו תחתיו בשנים האחרונות. מיום הגעתו בתוך ארבע שנים ראו 8 מאמנים את הדרך החוצה.
העונה הגיע אורי גוטמן, מאמן דעתן שסולל דרך מוצלחת בשנים האחרונות ואשר כאמור אינו מסוג המאמנים שיאפשרו התערבות מקצועית, גם אם זה יעלה לו במשרתו. בינתיים נראה שהכימיה בין השניים טובה.

מינויים במחירים מוזלים

כמו היכולת בשנים האחרונות, גם הנפש של אוהדי הפועל כפר סבא ידעה לא מעט עלויות ומורדות לאורך השנים והיציע כבר אינו מלא באותן כמויות כמו בשנים מוצלחות יותר. בעונה שעברה שיחקה הקבוצה באצטדיון בפתח תקווה והעונה שבה לאצטדיון הביתי שלה, לויטה, צעד שקירב הרבה אוהדים שנמנעו מלהגיע אשתקד. העונה מרגישים רוח חדשה, ובמועדון החליטו להציע לאוהדים מנויים במחירים מוזלים, במטרה למשוך כמה שיותר מהם ליציע.
6 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל כפר סבא
אוהדי הפועל כפר סבא
כשכפר סבא שיחקה בפ"ת הגיעו מעט אוהדים
(צילום: אורן אהרוני)
כך למשל מינוי רגיל למבוגר נמכר העונה במחיר של 400 שקל. מנוי לילד, חייל ופנסיונר נמכר ב-300 שקל, מינוי לנכה ב-200 שקל ומינוי משולב לאב ובנו ב-600 שקל. אב ושני בנים יכולים לרכוש מינוי ב-800 שקל ומינוי שנתי לתא הכבוד מוצע ב-1,500 שקל.