"קוראים לכל ספורטאי להשמיע את קולו": ביום ה-11 למלחמה בעזה, ספורטאים ישראלים נרתמו לקמפיין להשבת השבויים שמוחזקים בידי חמאס, מאז מתקפת הטרור על עוטף עזה. בין המשתתפים, ערן זהבי ממכבי ת"א וכדורסלן העבר עומרי כספי, שלצד תמונותיהם מופיעה תמונה של חטוף או חטופה.
"יותר מ-200 חטופים במצב רפואי לא ידוע, מוחזקים בשבי החמאס בתנאים לא ידועים", נכתב בפוסט של כל אחד מהספורטאים. "יותר מ-200 צעירות וצעירים, קשישים וילדים ותינוקות בעלי אזרחויות שונות. בני ערובה זה לא פוליטי. זה הומני. עולם הספורט קורא לכל ספורטאי העולם להשמיע את קולם למען שמירה על ביטחונם ושלומם של כל בני הערובה".
1 צפייה בגלריה
כספי והפעוטה אמיליה אלוני
כספי והפעוטה אמיליה אלוני
כספי והפעוטה אמיליה אלוני
(צילום מסך מתוך האינסטגרם)
עוד לפני כן נרשמה סערה ברשתות החברתיות על כך שאופ"א הודיעה כי דקת דומייה רק "לזכר הקורבנות של מתקפת הטרור אתמול בבריסל", במה שנראה כמו מכה קשה במאבק על התודעה העולמית במלחמה מול חמאס.
בצעד חריג, ובעקבות מחאה ציבורית גדולה שכללה שחקנים כמו ערן זהבי ודולב חזיזה - אופ"א מחקה את ההודעה המקורית והוציאה אחת חדשה: "אופ"א יכולה לאשר שדקת הדומייה תתקיים הערב בכל משחקי מוקדמות היורו לזכר כל בני משפחת הכדורגל האירופית שנהרגו בימים האחרונים, באירופה ובישראל".
יש לציין כי עד כה לא פרסמה פיפ"א שום התייחסות למתקפת חמאס, ובוודאי לא הורידה את דגל ישראל לחצי התורן במטה שלה בשווייץ. הדבר היחיד שעשתה הוא מכתב של נשיא הארגון, ג'אני אינפנטינו, ליו"ר ההתאחדות הישראלית שינו זוארץ, שבו נאמר, בין השאר: "אני רוצה להשתתף, בשם פיפ"א וכל קהילת הכדורגל הבינלאומית, בצערנו הרב בפני התאחדויות הכדורגל בישראל ובפלסטין לאור האלימות האיומה שמתחוללת בימים האחרונים".