בית"ר ירושלים נמצאת בסיטואציה קשה שלושה שבועות לפני מועד פתיחת האימונים בבית וגן. הגעתו המתעכבת של ארווין קומאן בעקבות אי הסדרת כניסתו לישראל במגבלות הקורונה מייצרת חוסר ודאות גדול.
על פי גורמים במועדון, משה חוגג אינו מתכוון להשקיע כספים נוספים בבית"ר, שכעת לא מסוגלת להחתים שחקנים. מי שהוצב בחזית בהוראה מכוונת של הבעלים הוא אלי אוחנה, ששימש כיו"ר בארבע השנים האחרונות וכעת התבקש לרדת לתפקיד המנהל המקצועי.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג לא מתכוון להשקיע סכומים נוספים
(צילום: עוז מועלם)

"הציבו את אוחנה בפני סיטואציה עם ריח של כישלון ברור"

כתוצאה מכך חשוף הסמל הגדול לביקורות דווקא בעונה הקשה ביותר בעידן הכושל. "חוגג לא בכדי הציב את אוחנה כמנהל המקצועי, תפקיד בעל חשיפה. הוא מבין מה עומד לקרות", העריכו במועדון. "הבעיה היא שזה לא הגון כלפי אוחנה שהציבו אותו בפני סיטואציה עם ריח של כישלון ברור. הוא צריך להיות קוסם כדי להצליח וזה לא הגון כלפיו בעונת החוזה האחרונה שלו".
חוגג העמיד לקראת העונה הבאה תקציב סביר עבור קבוצה ששואפת להגיע בסך הכל לפלייאוף העליון, בניגוד לפנטזיות הבלתי ריאליות בשנים הקודמות. מדובר בתקציב הכולל מנהלה, מחלקת נוער ועוד. שכר השחקנים יעמוד במקרה כזה על 16 מיליון שקל. יחד עם זאת, מתברר כי כל הסכום המוקדש לשכר השחקנים כבר נוצל לצורך תשלום חוזי השחקנים שחתומים לעונה הבאה, כך שלמעשה בלתי ניתן לצרף שחקני חיזוק חדשים אם לא יימכרו שחקנים או שיסכימו לקצץ בשכרם. גם במקרה כזה, בית"ר תתקשה לשדרג את עצמה עם סגל שכמעט ירד ליגה בעונה האחרונה. היא תוכל לצרף זרים בהעברות חופשיות ובפרופיל נמוך שיחייב הימור גדול, כמו במקרה של גלאופילו פלייטר שהגיע מהליגה השנייה בקפריסין ונחשב לכישלון.
5 צפייה בגלריה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
"אלי אוחנה צריך להיות קוסם בשביל להצליח"
(צילום: אורן אהרוני)
בבית"ר מחפשים כיצד לקצץ ובמקרה כזה תהפוך מחלקת הנוער לקרבן המרכזי. תחילה הצהיר חוגג כי ישקיע בה, אולם עתה נראה שהאיכות שלה תיפגע מניסיונות הקיצוץ, דבר שמהווה מכה קשה עבור המועדון אחרי שקבוצת הנוער שלו כמעט ירדה ליגה. כעת תיפגע המחלקה בעיקר בהתמודדות העירונית מול הפועל ירושלים.
כפי שפורסם הבוקר, קומאן יוכל להגיע רק בעוד שבועיים ולכן ההכנות נעשו מרחוק. אם לא חסרות צרות, נכון לעכשיו גם אין לקבוצה עוזר מאמן. אוחנה יבחן את האופציות לכך ויעלה אותן בפני קומאן, שיצטרך לראיין מועמדים דרך הזום.
5 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
מראיין מועמדים לתפקיד העוזר דרך הזום. ארווין קומאן
(צילום: גטי אימג'ס)

"עד עכשיו היה רק המבוא לבלגן, הסירוב לקיצוץ יוביל למתיחות"

בשיחות המוקדמות עם קומאן ביקש ההולנדי לצרף שחקנים מעבר לסגל הקיים, אליו ישובו מקס גרצקין ולירן רוטמן שהושאלו להפועל חדרה. מצד שני יעזבו בכירים כמו עידן ורד ואלירן עטר. בשל כך הועברו למאמן מסרים לפיהם במצב העניינים הנוכחי יהיו קשיים בהחתמת שחקני חיזוק, אלא אם תהיה התפתחות בשיחות עם בעלי החוזים או מכירת שחקנים. גם במקרה כזה ניתן יהיה לחזק את הקבוצה בשלושה או ארבעה שחקנים בלבד.
בבית"ר יבקשו מכלל השחקנים המחזיקים בחוזים לקצץ 30 אחוז משכרם. אוחנה כבר נפגש לפני מספר שבועות עם שחקנים כמו מיכאל אוחנה ואופיר קריאף, והבין את הלך הרוח, כולל מצד סוכנים שהבהירו כי השחקנים שלהם לא מתכוונים לקצץ. במועדון מתכוננים לתקופה ממושכת של זימון שחקנים לשיחות הקיצוץ בימים הקרובים וחוששים מכאוס. "ברגע שידרשו לקצץ לאיתמר ניצן, אוראל דגני, עלי מוחמד, ירדן שועה או מרקו ינקוביץ' תראו מה יקרה פה", אמרו במועדון. "עד עכשיו זה היה רק מבוא לבלגן, כי הסירוב הצפוי יוביל למתיחות".
5 צפייה בגלריה
איתמר ניצן
איתמר ניצן
איתמר ניצן. מה יקרה כשיבקשו מהבכירים לקצץ?
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר מקווים שהסכמה לקיצוץ תעזור למועדון לפנות סכום של 4.5 מיליון שקל, אבל במועדון מודעים לכך שהשחקנים לא ישתפו פעולה. למרות הצהרות חוגג, ההערכה היא שהוא ישחרר את אותם שחקנים ובמועדון מבינים שהדבר יקשה על בניית הסגל. בשל כך יתכן שעלי מוחמד יימכר לקבוצה בחו"ל תמורת מיליון אירו בלבד, מחצית מהסכום ששולם עבורו למכבי נתניה לפני שנתיים. המטרה היא גם למכור את ירדן שועה. נכון לעכשיו לא התקבלו במועדון הצעות רשמיות עבורם.
בשיחות בין אוחנה לקומאן דובר על הצורך לצרף בלם, מגן ימני, שחקן כנף וחלוץ, אולם במועדון מבינים כי מדובר בעונה מאתגרת במיוחד, עם מכירת מנויים נמוכה בשל חוסר אטרקטיביות. "חוגג לא מתכוון להביא עוד כספים מהבית בשלב הזה", אמרו במועדון, "אבל הוא מאוד קפריזי. הוא יכול פתאום להידלק על איזה שחקן ולהוציא סכומים לא הגיוניים. זו אחת הבעיות פה, שיש בעלים שמייצר אי ודאות ובלי מדיניות מסודרת".
5 צפייה בגלריה
עלי מוחמד מאוכזב
עלי מוחמד מאוכזב
עלי מוחמד עשוי לעזוב תמורת מיליון אירו בלבד
(צילום: ראובן שוורץ)
בבית"ר מדברים על כך שחוגג פחות מעורב בהחלטות המקצועיות עד כה. בין היתר יועלו לסגל הקבוצה הבוגרת שחקנים צעירים על מנת למלא אותו. "אם בשלוש השנים האחרונות חוגג כשל, עכשיו אנחנו לקראת העונה הכי קשה", הודו במועדון. "שאוהדים יבינו מה עומד לקרות. פלייאוף יהיה כמו אליפות במצב הזה".