חוקרי היחידה המרכזית במחוז חוף ממשיכים בחקירת חמשת החשודים, חברי הכנופייה שעסקה בשורה של עבירות אלימות וסחיטת בעלי עסקים באזור חיפה, הקריות והגליל, בהם גם שחקן קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה ונבחרת ישראל.
בימ"ר חוף מסבירים כי השחקן עצמו, שאינו חשוד בדבר, טרם זומן להגיע אל משרדי היחידה המרכזית, וזה ייעשה ככל הנראה עד לסוף השבוע. "זו תהיה גביית עדות", אומר סגן-ניצב יוני חג'ג', סגן מפקד ימ"ר חוף. "בסופו של דבר, אותו שחקן הוא קורבן כמו כל אחד מבעלי העסקים".
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
במהלך המעצר, ניסה אחד החשודים להימלט מהשוטרים
(צילום: גיל נחושתן)
במשטרת מחוז חוף מסבירים כי עד כה ידוע להם על לפחות 20 בעלי עסקים מכל התחומים שנסחטו באלימות קשה בידי חברי הכנופיה לאורך חודשים ארוכים. אלה הפכו לסוג של "שותפים" שלהם בעסק, הציעו להם שירותי שמירה ותמורת זה גבו סכומי כסף גבוהים מאוד. חלק מבעלי העסקים שילמו לאורך החודשים סכומים שהגיעו גם לחצי מיליון שקל.
"החשודים לא בחלו בשום אזור, לרבות אזורים שנסחטים על ידי כנופיות אחרות", אומר סנ"צ חג'ג'. "החברה שם נכנסו למלחמה. ישבנו עליהם מספר שבועות, ואספנו ראיות טובות שקושרות את החשודים לחשדות. הם פעלו בצורה כל כך אגרסיבית ולא חישבנו לשום דבר, מה שאיפשר לנו לאסוף ראיות יפות".
סנ"צ חג'ג' הוסיף כי במהלך אותה החקירה, נאספו ראיות שאותם חשודים גילו שאותו שחקן כדורגל עמד להיות הבא בתור ברשימת הנסחטים. "במסגרת החקירה שלנו עלינו על החשודים שהם קושרים קשר ומתכננים לבצע פעולות על מנת לסחוט את אותו שחקן, שלטעמם מרוויח מספיק כסף והם צריכים להנות ממנו. אם הם לא היו נעצרים על ידינו, על רקע כל פעולות הסחיטה שכבר ביצעו, האלימות הזאת הייתה מופנית גם כלפי שחקן הכדורגל לאור התנהלות הכנופייה. הם נקטו באלימות קשה ביותר כלפי הקורבנות, זה כלל השלכת רימונים, הצתות וירי לעבר בתים. במקרה של השחקן, אני שמח שהצלחנו לסכל את זה לפני שהם נכנסו לפעולה לגביו".
"הם הביאו אדם אל הקצה עד שהוא איים להתאבד. כל מה שהחבורה הזאת איימה לעשות היא עשתה, כל מי שהם דיברו עליו כמי שיסחטו אותו, נסחט, כך שזה היה מגיע גם אל השחקן".
במהלך המעצר, ניסה אחד החשודים להימלט מהשוטרים בקפיצה מחלון הקומה השנייה, ושבר את רגלו. הוא פונה לבית חולים, טופל והועבר לתא המעצר.
לחשודים, תושב מעלות-תרשיחא בן 34, תושב חיפה בן 31, תושב חיפה בן 36, תושב ת"א-יפו בן 28 ותושב עילוט בן 31, מיוחסים חשדות לעבירות של קשירת קשר לפשע, הצתת רכב מנועי במזיד, הצתה, סחיטה באיומים ואיומים.
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(באדיבות ONE)