לקראת עונת המשחקים הקרובה חובה על ההתאחדות לכדורגל להחמיר בעונשים כלפי קבוצות אשר אוהדיה ישליכו לתחומי המגרש אבוקות ושאר חפצים, ולהזהיר כי הן יענשו בחומרה בכל מעשה ונדליזם בעתיד. כבר מעתה, תעשה טוב ההתאחדות, אם תשגר אזהרות לכל הקבוצות כי הענישה תחריף.
גם הקבוצות חייבות להזהיר את האוהדים ומאידך ההתאחדות חייבת לפעול ביד חזקה כנגד כל פרובוקציה ומעשה ונדליזם, תוך מתן הוראה של שופטי המשחק לעצור ואף להפסיק משחק במקרים מסוימים.
1 צפייה בגלריה
אבוקות בסמי עופר
אבוקות בסמי עופר
אבוקות בגמר הגביע, בסמי עופר
(צילום: עוז מועלם)
אופ"א הודיעה לאחרונה כי התפרעויות שיגרמו להפסקת משחק עלולות לגרור הפסד טכני נגד הקבוצות שאוהדיהן אחראיות לכך. מן הדין גם שהקבוצות יזהירו את האוהדים עד כדי איום בשלילת מנויים או תביעות אזרחיות כנגד המתפרעים.
בנוסף, על ההתאחדות להנחות את בית הדין להחמיר בעונשים כלפי הקבוצות ולבקש מאיגוד השופטים לעצור משחקים בעת הצורך. גם דוחות השיפוט חייבים לשקף את חומרת האירוע, באופן כזה שבתי הדין יוכלו להחמיר בענישה, עד כדי הפחתת נקודות. עם כל הכבוד לעונשי על תנאי.
יש לציין כי כבר עתה ישנן קבוצות המפעילות עצמאית יחידות שמטרתן להיטמע בקהל ולאתר פורעים. אותן יחידות לא חייבות להיות סמויות כאשר גם מאטחים שיעמדו פיזית בתוך האוהדים, יכולים לעשות עבודה לא פחות אפקטיבית.