התקציר באדיבות כאן 11
נבחרת ישראל עדיין יכולה לעלות לרבע גמר יורו הצעירות בגאורגיה, זאת למרות שהפסידה אתמול (ראשון) 2:0 לאנגליה. במחזור הסיום של השלב המוקדם היא תשחק מול צ'כיה, ובמקרה שתשיג מולה ניצחון בכורה בטורניר, היא תעלה לשמונה האחרונות, זאת במידה שגרמניה תאבד נקודות מול אנגליה. במקרה של ניצחון גרמני, ישראל תצטרך לנצח את צ'כיה בהפרש גבוה יותר מזה של הגרמנים.
הנבחרת של גיא לוזון עלתה גם אתמול עם שלושה בלמים, אבל עם יותר שחקנים בעלי אוריינטציה התקפית כמו הישאם לאיוס וענאן חלאיילי. למרות הפערים המשמעותיים בין הנבחרות, והעדיפות הברורה של האנגלים - שמבוססים על שחקני פרמייר-ליג - היה מצופה מהנבחרת הישראלית להציג יותר יוזמה. "זה היה נראה כמו בוגרים נגד נוער, הם נבחרת גדולה", הודו שחקנים בנבחרת.
2 צפייה בגלריה
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
"צ'כיה לא פחות חזקה מגרמניה". גיא לוזון
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
יחד עם זאת, לנבחרת יש עדיין סיכוי לעלות, כשתשחק ברביעי מול נבחרת ברמתה בדמות צ'כיה. לצ'כים יש שתי נקודות יותר מישראל, אך ניצחון של הכחולים-לבנים עשוי להציב אותם במקום השני, בהנחה שגרמניה, שמציגה יכולת חלשה עד כה בטורניר, לא תנצח את אנגליה החזקה.
"צ'כיה לא פחות חזקה מגרמניה, נבוא לעשות את המקסימום", אמר לוזון. "לא הצלחנו התקפית לעשות שום דבר מול אנגליה. התקשינו מול האיכות שלהם, זו הנבחרת הטובה בטורניר. אם היו אומרים לי שנגיע למשחק האחרון כשניצחון שלנו יעלה אותה לרבע הגמר, אז היינו חותמים על זה בבית מוות כזה".
2 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
במכבי ת"א כבר מתכוננים לעזיבה אפשרית שלו. דניאל פרץ
(צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
היכולת שמציג עד כה דניאל פרץ ביורו מעוררת עניין רב סביבו ברחבי אירופה, וקבוצתו מכבי ת"א כבר החלה לפעול בשוק השוערים ליתר ביטחון. השוער בן ה-23 מבוקש כבר במספר ליגות: בליגה הגרמנית וולפסבורג מעונינת בו, כמו גם לברקוזן ודורטמונד, בצרפת ניס ומארסיי ובהולנד איאקס, כשההערכה כי מכבי ת"א תדרוש עליו חמישה מיליוני אירו ועוד אחוזי מכירה עתידיים. בחוזהו של פרץ אין סעיף יציאה לאירופה.
"היה לנו קשה לצמצם פערים מאנגליה", אמר פרץ לאחר ההפסד אתמול. "צ'כיה נבחרת חזקה, בקושי הפסידו לאנגליה וניצחו את גרמניה. אין לנו אופציה חוץ מלנצח את צ'כיה, נבוא אמיצים. היינו חותמים על תסריט שניצחון על צ'כיה ואנחנו עולים לרבע הגמר, הכל תלוי בנו", אוסקר גלוך סיכם: "המשחק מול צ'כיה הוא גמר גביע לכל דבר".