הרשות לבקרת תקציבים שכרה לאחרונה שתי חברות חקירות בינלאומיות על מנת לבחון את עסקת השותפות בבית"ר ירושלים, שנחתמה בין משה חוגג לשייח חמד בן ח'ליפה, על מנת לאסוף נתונים כלכליים לקראת התכנסות הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות הבוקר.
עם זאת, גורם בהתאחדות העריך שההכרעה הסופית לא תתקבל היום והביע ספק אם העסקה תאושר בסופו של דבר במתווה הנוכחי, שנחתם לפני שלושה שבועות באיחוד האמירויות.
3 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
עסקה בסכנה? חוגג עם השייח ובנו
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
3 צפייה בגלריה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
הפגישה בין ראשי בית"ר והשייח' בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
הרשות לבקרה ביצעה בתקופה האחרונה בדיקת נאותות ובחנה את מדד העושר של בן ח'ליפה, שהתחייב בהסכם להעמיד לרשות בית"ר 300 מיליון שקל. "אין תקדים לרכישת בעלות על חצי מועדון בכדורגל הישראלי בסכומים כאלה", אמרו גורמים ברשות לבקרה, ולכן נעשו בדיקות קפדניות דרך חברות בינלאומיות בניסיון לאמוד את עושרו של השייח'.
במהלך הישיבה היום אמורים לעלות בזום נציגיו של השייח, שיידרשו להציג את היכולות הכלכליות שלו ולהשיב על הממצאים של חברות החקירה הכלכליות. הם כנראה יתבקשו גם להציג השלמות ואסמכתאות נוספות לפני האישור הסופי. אם ההחלטה תהיה שלילית, חוגג יוכל לפנות לבית המשפט. עדיין לא ברור אם השייח' עצמו ישתתף בשיחה.
3 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
הבדיקות לא היו רק כלכליות
(צילום: בית"ר ירושלים)
הבדיקות לגבי השייח' לא היו רק כלכליות. אנשי ההתאחדות, שהגיעו לאמירויות כדי לחתום על הסכם שיתוף הפעולה עם ההתאחדות המקומית, ניסו גם הם לאסוף מידע על השייח' אבל לדבריהם לא קיבלו תשובות ברורות. בבית"ר סירבו להגיב, אבל גורם במועדון טען: "העסקה תאושר ותצא לפועל, אין לנו שום ספק בכך וזה יקדם את המועדון בענק".
הוועדה להעברת זכויות תקיים היום כאמור ישיבה ראשונה באמצעות הזום. חברי הוועדה הם: השופטת בדימוס נורית אחיטוב, מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר, יו"ר בקרת התקציבים סיגלית סייג, טל בראל, ופרופסור דניאל מור.
פורסם לראשונה: 06:26, 31.12.20