לא שקט בהפועל חיפה. אתמול היא הפסידה 2:0 למכבי פתח תקווה במחזור השלישי ויש לה נקודה אחת מתשע אפשריות ושער זכות בודד. האוהדים, שכמובן אינם מורשים להגיע למשחקים ולאימונים, הוציאו את זעמם ברשתות החברתיות ודרשו מהמאמן חיים סילבס להתפטר.
סילבס עצמו נשמע שפוף ואמר: "צריך לחשוב טוב טוב מה עושים הלאה". מי שיכריע בסופו של דבר לגבי עתידו הוא הבוס מאמריקה, יואב כץ (76), שצפה במשחק ממשרדו בוושינגטון ולא אהב את מה שהוא ראה: "זה לא נראה טוב וזה מכעיס אותי. יש הרבה מה לתקן בהפועל חיפה".
4 צפייה בגלריה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ הפועל חיפה
עצבני על המצב. יואב כץ
(צילום: עוז מועלם)

"מאמין שנעלה לפלייאוף העליון"

לתקן דבר מקולקל קשה יותר מלהרכיב חדש. "נעשה את כל התיקונים הנדרשים. היינו כבר במצב הזה וידענו איך להתגבר ולצאת ממנו. אני בטוח שגם הפעם נדע איך להתגבר על כך".
מהצהרות על פלייאוף עליון נראה שאתם מועמדים לירידה. "אני לגמרי לא מסכים, הרבה אנשים חושבים ככה. אני מאמין שנגיע לפלייאוף העליון. אנחנו רק מחזור שלישי, מספידים אותנו מוקדם מדי".
מ-1 עד 10, עד כמה אתה מאוכזב? "אני מאוכזב מאוד אבל גם בטוח שנתגבר על המשבר. אני שואב את האופטימיות מכך שאותו חומר שחקנים הגיע לפלייאוף העליון בעונה שעברה, משמע שאת העבודה הם יודעים לעשות. הם יודעים לשחק כדורגל".
4 צפייה בגלריה
בוזגלו אחרי כהן
בוזגלו אחרי כהן
אלמוג בוזגלו נאבק בירדן כהן ממכבי פ"ת
(צילום: אורן אהרוני)
מה לא נעשה נכון בבניית הקבוצה? כבר תשעה חודשים שאני לא בארץ בגלל הקורונה, אני נמצא בקבוצת סיכון ולכן אני לא יכול להגיע. בעבר הייתי מאוד משפיע ועכשיו פחות. אני לא רואה את האימונים והמשחקים כמו בעבר והמצב הזה פוגע בקבוצה ובגלל זה אני גם מאשים את עצמי במצב".
תסביר. "בכל תחילת עונה אני מעורב בבנייה ובהחלטות המקצועיות שמתקבלות והשנה זה לא המצב. אני לא רואה את הקבוצה מקרוב ולא יכול להתערב באותה מידה. אני מדבר עם המאמן ואחרים בכל יום".
ומה אתה שומע מהם? "הכל בסדר ממה שאני שומע אבל מתברר שלא הכל בסדר. אני לא חושב שמנסים לשקר לי, כל אחד רואה את האמת מנקודת המבט שלו".
ומה חלקו של סילבס במצב? "כמו שלי וכמו של כולם במועדון, מלמעלה ועד למטה. מהשחקן הראשון עד המאמן, כולם אשמים במצב. אני לא מאשים אף אחד אלא מחפש איתם את הפתרונות".
מה מעמדו של סילבס? "בסדר גמור. לכל בעלי קבוצה יש את ההתנהלות שלו".
4 צפייה בגלריה
סילבס
סילבס
יישא עד סיום העונה? חיים סילבס
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
הפועל חיפה מול בני יהודה
הפועל חיפה מול בני יהודה
אוהדי הפועל חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
מה חסר להפועל חיפה? "לא חסר לנו שום דבר. נעשו החלטות לא נכונות וזה הכל".
הקהל דורש שתפטר את סילבס, אולי עדיף שהוא לא מגיע למגרש. "זה שהקהל לא בא לאצטדיון לא מוסיף אלא רק גורע. נקווה שזה יחזור במהרה ונראה את הקהל ביציעים".
ומסר ממך לאוהדים שחוששים מירידת ליגה. "אין ממה לחשוש, אנחנו נתקן".