ההערכה במכבי ת"א היא כי לפחות שני שחקני חיזוק יצטרפו לקבוצה בחמשת הימים הקרובים, לפני סיום מועד ההעברות לרישום לשלב הבתים של הליגה האירופית בשלישי הקרוב.
"נודיע בימים הקרובים על ההעברות", אמר המאמן יורגוס דוניס אחרי ההדחה מפלייאוף ליגת האלופות מול זלצבורג (5:2 בסיכום שני המשחקים), כשהמטרה היא להתחזק בבלם ובשחקן נוסף בחלק ההתקפי, חלוץ או קשר. בשווייץ פורסם כי מכבי בוחנת את האפשרות לצרף את הקשר הגנאי-פורטוגלי אסמואה אבובאקאר שכבש בעונה שעברה בקרינס מליגת המשנה המקומית 15 שערים, אבל לא זכה להתעניינות מאחת מקבוצות הליגה הבכירה. גם מועמדותו של תומר חמד הועלתה, אולם בשלב הזה לפחות הוא טען כי הוא מעוניין להמשיך לשחק בחו"ל.
3 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
(צילום: EPA)
אמנם התוצאה בסיכום שני המשחקים נראית כחד-צדדית, אבל במכבי מרגישים פספוס גדול. "זלצבורג הזו לא כזו גדולה, אם הייתה פה הכנה נכונה עוד שני זרים טובים ובלי הקורונה, היינו יכולים לעבור אותם. ההרכב של השנה שעברה נותן פה פייט גדול", אמר אחד השחקנים במכבי.
במועדון מבינים כי עם היעדרות של 11 שחקנים - גם מול זלצבורג מוחלשת לעומת זו שנתנה הצגות וכבשה 17 שערים בשלב הבתים של ליגת האלופות בשנה שעברה - בלתי אפשרי היה להתמודד עם האוסטרים.
3 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
עדן קארצב. "מאמין שלקחתי את ההזדמנות"
(צילום: גטי אימג'ס)
מכבי הכניסה לעצמה כחמישה וחצי מיליון אירו בעקבות העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית דרך פלייאוף האלופות, מה שיסייע לה בהתמודדות בעונה הבאה מול מגבלות הפיירפליי בשל ההכנסות החיצוניות.
שלב הבתים של הליגה האירופית ייפתח בדיוק בעוד שלושה שבועות. מחר (שישי) תתקיים ההגרלה ומכבי צפויה להיות בדרג השלישי. בדרג הראשון יהיו קבוצות כמו ארסנל, נאפולי ורומא, כשהופנהיים של מואנס דאבור, סלטיק של ניר ביטון וחאתם אל חמיד, זוריה של מקס גרצ'קין וג'ואל אבו-חנא וייתכן כי גם איינדהובן של ערן זהבי ואפואל ניקוסיה של עומר אצילי ובן שהר - ישחקו אף הן על פי התוצאות מהערב.
בלי קשר להחלטת הממשלה, למכבי ניתן האישור להמשיך ולהתאמן באופן רציף בחודשים הקרובים, כששלב הבתים יינעל בעשרה בדצמבר, אולם במועדון מודעים ללחץ הזמנים הגדול. במנהלת כבר התריעו בפניה כי תשחק שלושה משחקים בשבוע בחלק מהפעמים.
חלק משחקני מכבי שנמצאו חיוביים לקורונה כבר יחלו לחזור לאימונים אחרי בדיקות קורונה נוספות ובדיקת לב וריאות, בהם דן גלזר, דור פרץ ויונתן כהן שעשויים לצאת עם הנבחרת בראשון הקרוב על פי החלטת וילי רוטנשטיינר. גלזר וכהן עדיין רוצים לצאת ולשחק בחו"ל בעונה הקרובה, אולם במכבי לא מתכוונים לוותר עליהם לקראת שלב הבתים של הליגה האירופית.
3 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
דן גלזר. אמור לחזור לאימונים בכפוף לבדיקות
(צילום: עוז מועלם)
במכבי ציינו אמש בעיקר שני שחקנים: הראשון - השוער דניאל טננבאום ששוב הציג יכולת טובה אחרי שבימים האחרונים נבחנה אפשרות להנחית במכבי שוער יווני זר. השחקן השני - עדן קארצב שכבש את שער השוויון הזמני, כשגם לו ברור כי אם לא מכת הקורונה בקבוצה לא ברור אם בכלל היה בסגל. "חלמתי להבקיע שער בשלבים כאלה בליגת האלופות ובמועדון שגדלתי בו. אני שמח שהבקעתי, אבל מאוד מאוכזב מהתוצאה. הפנים לשלב הבא, אני מקווה שנעשה את העבודה באירופית. אני מרגיש שלקחתי הזדמנות בשתי ידיים והוכחתי לאנשים במועדון שאני יכול לשחק במכבי ת"א. אני שמח על האמון ומקווה להמשיך ביכולת הזו. היו פערי רמות, אפשר היה לראות, היו חסרים לנו 10-12 שחקנים מאוד חשובים, ברגים מרכזיים בשנתיים האחרונות, אבל אני מאוד שמח ומרוצה ממה שעשינו פה יחד. הצעירים נתנו עבודה, לב ונשמה".
מי שלא יעמוד על הקווים במשחק הראשון של שלב הבתים באירופית הוא המאמן דוניס שהורחק לפני המחצית כשספג שני כרטיסים צהובים בעקבות הערות כלפי השופט ועלה ליציע. "בכדורגל יש רגשות, יש החלטות של השופט. אני לא רוצה להגיב על זה. אמרתי שזה לא פנדל וצריך לכבד אותנו. זה קורה בכדורגל פעמים רבות", הוא הסביר.
דוניס היה מרוצה מההופעה של מכבי בשלבי המוקדמות אחרי שבשנתיים האחרונות תחת איביץ' הודחה הקבוצה בשלבים המוקדמים. "אני מרוצה מהמוקדמות שלנו, גאה בשחקנים שלי על שני המשחקים האלה. למרות הקשיים הם נתנו הכל ונלחמו כמו קבוצה מאוחדת. חשוב שכל השחקנים יחזרו ונבנה קבוצה טובה על פי הפילוסופיה והמחשבות שלי. אילולא הקורונה זה היה שונה, איבדנו 10 שחקנים מהקבוצה הראשונה. אני מאמין שהיינו רואים משחקים אחרים אבל צריך לקבל את המציאות. צריך לברך את זלצבורג, זו קבוצה טובה מאוד ואני מברך אותם על העלייה לשלב הבתים".
אייל גולסה שמתחיל להיכנס לכושר והציג יכולת טובה במחצית השניה סיכם: "סבלנו במשחק הראשון גם מחוסר מזל וגם במשחק השני אני חושב שהיינו יכולים להימנע מזה, אבל זה הכדורגל. בלי הקורונה זה היה שמח יותר, זה לא ההרכב האידיאלי שלנו, עשינו את המקסימום ואני גאה בשחקנים. מהרגע שהגענו לפה באימון הראשון כבר האמנו ודיברנו על זה שאנחנו יכולים לעבור. אלה שבסגל היו שחקנים מצוינים, אבל סבלנו מחוסר מזל גם במשחק הראשון, עם פנדל שלא היה. אנחנו מתנחמים בבתים של האירופית, שם נראה מכבי יותר משוחררת, כשנחזור לסגל מלא. כשיש לך את הבתים של האירופית אתה צריך ליהנות ואין לך מה להפסיד, ואני מקווה שייהנו ממכבי שיראו".