איביץ': "מכבדים אותם אבל מתרכזים בעצמנו"
(באדיבות ONE)
החדר האינטימי שלו. ערן זהבי יישן הלילה לבד, כפי שהוא נוהג לעשות בשנים האחרונות לפני משחקים, בניגוד למדיניות בנבחרת הלאומית, שהובילה בסופו של דבר להדחתו מהסגל לקראת המשחק מול אלבניה. השער האחרון של זהבי בליגת העל לפני המסע לסין ולהולנד היה מול מכבי חיפה (שלושער בניצחון 0:6 בבלומפילד), אבל מאז החזרה לארץ הוא עדיין לא הצליח להביא את עצמו לכשירות מלאה אחרי הניתוח שעבר בברך. זהבי לא היה אמור לפתוח בהרכב הנבחרת נגד אלבניה, ועכשיו הוא ירצה לעשות את הקאמבק האמיתי שלו דווקא על הבמה הגדולה ביותר, בקלאסיקו הראשון העונה בסמי עופר, במשחק שעשויות להיות לו השלכות על קרב האליפות העונה. אחרי שכבש פסגות ושבר שיאים מבחינה אישית, לזהבי תהיה הערב (שבת, 20.30) הזדמנות להוכיח שהוא עדיין השחקן הדומיננטי ביותר בארץ, ומכבי ת"א מצידה תרצה לצאת בהצהרת כוונות עוצמתית בבית של הקבוצה מליגת האלופות.
מתחממים לקראת הקלאסיקו הישראלי
האקסית ושריקות הבוז. קיים עוד שחקן שיש לו הרבה מה להוכיח במשחק הזה. במכבי חיפה ייעצו לעומר אצילי לא להגיע לנבחרת, והמליצו לו להודיע כי הוא מבין את הביקורת הציבורית על זימונו ושהוא מעדיף להתרכז במועדון – אבל הוא התעקש להתייצב, והתוצאה הייתה שריקות בוז בבלומפילד. במכבי חיפה מיהרו לעמוד מאחוריו ושייכו את השריקות לאוהדי מכבי ת"א, מה שגרם למתיחות בין שני המועדונים. לאצילי, כוכב-על בליגה הישראלית ושחקן מסייע בזירה האירופית, תהיה מוטיבציה מיוחדת להצליח במשחק הזה מול האקסית שזרקה אותו ואוהדיה ששרקו לו בוז.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי ואבי ריקן
עומר אצילי ואבי ריקן
כוכב-על בליגה הישראלית. אצילי מול מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
תמיד יש לו מה להוכיח. זהבי
(צילום: יאיר שגיא)
המכללה למינהל. שני שחקני מכבי ת"א בדימוס, שחלקו את חדר ההלבשה בקריית-שלום, יישבו מחר ביציע הכבוד בסמי עופר ויצפו ביצירה שעליה עמלו בחודשים האחרונים בתפקידיהם כמנהלים מקצועיים. בזמן שגל אלברמן הצליח להנחית בעזרת עבודת סקאוטינג יסודית שחקני מפתח זרים כמו פרנצדי פיירו, פייר קורנו ודניאל סונדגרן שהגיע להרכב נבחרת שוודיה, ומיד אחרי עזיבת בוגדן פלאניץ' שני בלמים נוספים (עבדולאי סק ודילן בטובינסיקה) – ברק יצחקי סיים שלשום חלון העברות שמצריך חשבון נפש. בשביל להחזיר את האקסים דור פרץ ויונתן כהן, שלא הצליחו באיטליה וחזרו לכסף הגדול של מיץ' גולדהאר, לא צריך מנהל מקצועי, עם כל הכבוד לעבודה המאומצת של יצחקי בסגירת העסקאות. אלי דסה, בניגוד אליהם, לא ויתר עדיין על המסע האירופי והעדיף לחתום בדינמו מוסקבה. מנגד, מכבי ת"א איבדה את מלך השערים שלה בעונה שעברה, סטיפה פריצה, שברח לסטנדארד ליאז', ולמרות ההצהרות של ולדימיר איביץ' כי ינחתו שניים או שלושה שחקנים, הגיע בקושי יונתן כהן.
הדו-קרב במוצאי שבת. בקדנציה הקודמת שלו בארץ, איביץ' הוכתר כמאמן הטוב ביותר בכדורגל הישראלי. בעונה הראשונה הוא ניצח בנוקאאוט כל מאמן שעמד בדרכו, כולל ברק בכר, וגם בעונה השנייה הוא לקח אליפות משכנעת. זו הייתה תקופה של ירידה במניות של בכר, אחרי שלוש האליפויות שלו עם הפועל באר-שבע, והוא אפילו פוטר על ידי אלונה ברקת בשל תחושת מיצוי. ואז הגלגל התהפך. איביץ' פוטר מווטפורד וישב תקופה ארוכה בביתו ביוון, בזמן שבכר כבש מחדש את פסגת הכדורגל הישראלי, החזיר למכבי חיפה את צלחת האליפות והעלה אותה לשלב הבתים של הצ'מפיונס. עכשיו איביץ' שוב כאן במטרה להחזיר עטרה ליושנה בקריית-שלום, אבל לבכר אין כמובן שום כוונה לוותר על תואר המאמן מספר אחת בארץ. מחר יהיה הדו-קרב הראשון העונה בין שני האקדוחנים האלה, והשאלה היא מי ימצמץ ראשון.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע
מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע
ינצח בנוקאאוט גם אותו? איביץ' ובכר
(צילום: עוז מועלם)
שוערים עולים. אחד המאצ'-אפים המעניינים ביותר בין שתי הקבוצות הוא בין הקורות. ג'וש כהן שוער טוב, ולא בכדי החליטו במכבי חיפה לסמוך עליו גם בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל מהעבר השני יעמוד השוער הישראלי הטוב ביותר כיום, שמגיע בכושר מצוין ועם הרבה ביטחון. אחרי היכולת הגבוהה של דניאל פרץ במוקדמות הליגה האזורית עם מכבי ת"א, הגיעה ההצגה שלו בנבחרת הצעירה, אותה העלה במו ידיו ורגליו לאליפות אירופה. איביץ' אמר עליו אתמול: "יש כאלו שאחרי משחק גדול בנבחרת צריך להוריד אותם לקרקע. אני מכיר את דניאל פרץ, הוא לא כזה והוא כבר מתרכז במשחק הקרוב". בכל מקרה, לשני השוערים יהיה תפקיד חשוב מאוד בקלאסיקו מחר.