שביעות רצון בבית"ר ירושלים, שפתחה אתמול (ראשון) את העונה ברגל ימין, עם ניצחון 2:3 על מ.ס אשדוד במחזור הפתיחה של ליגת העל. כזכור, הקבוצה של ברק יצחקי נאלצה לנדוד מטדי לבלומפילד בשל מצבו הרע של הדשא באצטדיונה הביתי. זו הייתה הפעם הראשונה שהצהובים-שחורים ניצחו במשחק בית במחזור הפתיחה מזה 17 שנה, כאשר הפעם האחרונה הייתה ה-0:3 על בני יהודה בתחילת עונת 2007/8.
מעבר לנדידה הכפויה לאצטדיון היפואי, המשחק היה בספק עקב המצב הביטחוני, ובית"ר כמעט מצאה את עצמה משחקת ללא קהל. עם זאת, לבסוף כ-18,000 אוהדים הגיעו, רובם של המארחת, טזכו לראות אותה לוקחת שלוש נקודות ראשונות.
2 צפייה בגלריה
טוומאסי
טוומאסי
ניצחון ראשון במחזור הפתיחה אחרי 17 שנה. טוומאסי חוגג
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר עמדה בציפיות והתעלתה במקצת על מ.ס אשדוד, שנותרה בעשרה שחקנים, אך הצליחה לחזור למשחק רק בגלל צמד שערים עצמיים עליהם אחראי גרגורי מורוזוב. למרות הניצחון במחזור הפתיחה, בבית"ר מעט מודאגים מכך שברגעים מסוימיים הם התקשו מול הקבוצה של אלי לוי, שהראתה הרבה אופי.
יצחקי לקח הניצחון בפרופורציות ואמר בסיום: "אני שם בצד את הציפיות והלחץ. זה היה כמו משחק בהזמנה עבורנו עם האדום בהתחלה, אבל לא הצלחנו להזיז את הכדור כמו שצריך. למרות שהיכולת הייתה פחות טובה, מאוד מאוד חשוב לנצח משחק ראשון ולייצר פה קבוצה ווינרית. זה נראה פחות טוב בדקות הסיום אבל זה נורמלי כי זו קבוצה חדשה. כבר קשרו לנו כתרים, צריך פרופורציות".
על המשך הליגה אמר יצחקי: "נצטרך לעבוד מאוד קשה כדי להיראות יותר טוב בהמשך. אנחנו בתחילת העונה, יש דברים שצריך לשפר ואני שמח שאני יכול לעשות את זה עם שלוש נקודות בכיס".
2 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
"הכי חשוב זה הניצחון". דור מיכה
(צילום: עוז מועלם)
דור מיכה: "הכי חשוב לקחת שלוש נקודות. יוצאים טיפה מאוכזבים מהיכולת אבל הכי חשוב זה הניצחון. אנחנו מנסים פחות לחשוב על הציפיות, זה טבעי במועדון כמו בית"ר. כמובן שהמטרה היא לרוץ למעלה ולשחק את הכדורגל הטוב שאנחנו רוצים ויכולים לשחק".
מי שזכה למילות עידוד מהצוות המקצועי ומחבריו לחדר ההלבשה הוא מורוזוב, אחרי שכאמור כבש שני שערים עצמיים, ובמועדון לא רוצים שזה ישפיע עליו להמשך העונה. מי שהרשים במשחק הוא פטריק טוואמסי, שהיה מהיר וחד, והוכיח שהוא רכש נהדר אחרי שיזם וגם כבש שער.
במחזור הבא בשבת בית"ר ירושלים תתארח אצל העולה החדשה עירוני טבריה שספגה תבוסה בידי מכבי חיפה במחזור הפתיחה. בית"ר מצידה תנסה להמשיך את המומנטום החיובי.