צפו: אלון חזן מדבר לקראת משחקי הנבחרת מול אנדורה ובלארוס
(צילום: ONE)
בצל ההצלחה המדהימה של נבחרת ישראל עד גיל 20, שעושה חיל באליפות העולם בארגנטינה ותתמודד בחמישי הקרוב בחצי הגמר נגד אורוגוואי, הנבחרת הבוגרת מחפשת ניצחון בכורה במוקדמות יורו 2024. בשבוע הבא תפגוש החבורה של אלון חזן את בלארוס ואנדורה.
היום (שלישי) נערכה מסיבת העיתונאים של הנבחרת של אלון חזן, במהלכה המאמן הלאומי ענה לשאלות והתייחס בין השאר לצמד המשחקים, כאשר הראשון מביניהם - נגד הבלארוסים - ייערך בחוץ, בעוד המפגש עם האנדורים יתקיים באצטדיון טדי.
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)
על העליונות לכאורה של הנבחרת על שתי הנבחרות: "למרות שמדובר בנבחרות שעל הנייר הן אנדרדורג, אנחנו מסתכלים על זה ברמה של קמפיין. לא הצלחנו לנצח את קוסובו, ואנחנו מחפשים ניצחון בכורה ומסתכלים על מטרת העל - אנחנו רוצים לעלות. אני לא מאמין בלהיות פייבוריט על הנייר, צריך להוכיח על כר הדשא. כל עוד לא נעשה את זה, אז התיוג שלנו כפייבוריטיים לא רלוונטי".
על השחקנים שלא הגיעו: "אני אף פעם לא נותן משקל לשחקנים שלא הגיעו. הייתי רוצה שאלה שלא פה יהיו בריאים ויוכלו לעזור לנו, אבל מי שכן כאן יצטרך לחשוב איך הוא יכול לעשות את הדברים שיעזרו לנו לנצח".
על נבחרת הנוער וההצלחה במונדיאליטו: "אני מלא גאווה בכל פעם שאני רואה את הבחורים האלה. גם כי אני חושב שהם עושים שם עבודה הרואית ועבודת קודם והשחקנים מביאים את זה לכר הדשא. זה כיף גדול לשמוע את הנחת שזה גורם לאנשים במדינה. כמאמן, אני רואה כמה שחקנים שיכולים להיות בנבחרת הבוגרת. זו נבחרת שהיא ראויה לא פחות מאף אחת מאלה שהגיעו לחצי הגמר".
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)
על חזרתו של אבו פאני לסגל: "לא דיברתי עם אבו פאני לפני הזימון שלו. השיחה הקודמת שלי איתו הייתה לפני מספר חודשים. הבהרתי לו אז שאם הוא יהיה טוב הוא יחזור לסגל, ולא כל פעם שצריך לזמן אותו הוא צריך לקבל אזהרה". על אצילי: "מבחינה מקצועית כבר אמרתי שהוא ראוי להיות בסגל, אבל כל הסיטואציה מסביב גרמו לו לבחור לא להגיע. אני מבין אותו. אם יקרה מצב שאפשר יהיה לקבל החלטה מקצועית לגביו, כך יקרה".
עד כה ישראל התמודדה בבית נגד קוסובו במחזור הפתיחה, כאשר המשחק הסתיים ב-1:1, בעוד במחזור השני הובסו הכחוולים-לבנים 3:0 בחוץ נגד שווייץ. לפני קצת פחות משבועיים פורסם הסגל לקראת שני המשחקים, כאשר הבשורה העיקרית היא זימונו של מוחמד אבו פאני, לאחר שלא זומן בשני המחזורים הראשונים. בנוסף, שחקן בית"ר ירושלים אבישי כהן זכה לזימון בכורה מהמאמן אלון חזן.
עוד נמנים על הסגל של חזן לקראת צמד המשחקים: דין דוד, תאי בריבו, שון וייסמן וליאל עבדה בהתקפה, כאשר בנוסף, נכלל בסגל אוסקר גלוך, שלא יצא עם נבחרת הנוער למונדיאליטו בשל סירובה של קבוצתו רד בול זלצבורג לשחררו. כמובן, גם מנור סולומון זומן.