ספורט - מסע"ת לקראת גמר גביע המדינה

"אחרי שאיבדנו את האליפות, אנחנו רוצים לפחות לסיים עונה עם טעם מתוק. גמר גביע המדינה, ולא חשוב נגד מי, זה תמיד משחק קשה, אבל אנחנו פייבוריטים". שחקנים במכבי ת"א מאוד אופטימיים לקראת הדרבי מול הפועל הערב (רביעי, 20:30) בבלומפילד.
במכבי מבינים כי לתוצאה הערב תהיה חשיבות גדולה לגבי התחושה מהעונה הנוכחית. עונה שכללה עלייה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, ההגעה למחזור הסיום עם אפשרות לזכות באליפות, אבל נראה כי זכייה בגביע תגדיר אותה כמוצלחת.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב. יחגגו גם בדרבי?
(צילום: עוז מועלם)
המאמן פטריק ואן לוון צפוי לפתוח בחוד עם איתי שכטר ואדוארדו גררו. נראה כי ישנה התלבטות בין מתן חוזז לטל בן חיים וסיכוי נמוך שיונתן כהן יעלה ב-11. להרכב ישובו דור פרץ ודן גלזר. לצידם כנראה ישחק דן ביטון, שכבש צמד מול קריית שמונה במחזור הנעילה. לא ברור עדיין מי יעדיף ואן לוון כצמד הבלמים מבין איתן טיבי, לואיס הרננדס ושרן ייני.
"אנחנו קבוצה הרבה יותר טובה מהפועל, בכמה דרגות", אמר אחד מהשחקנים במכבי. "אבל זה עדיין דרבי וראינו מה היה במשחק הקודם בינינו. אם לא נזכה בגביע, זו תהיה אכזבה גדולה. אם ננצח, זו תהיה עונה מעולה".
אגב, בעקבות שיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל, שחקני מכבי והפועל לא יעלו באופן המסורתי בשני טורים נפרדים, אלא בצורת ריצ'רץ' של שחקן אדום ושחקן צהוב, כדי להדגיש את המסר אותו יעבירו הקפטנים לאחר מכן. ברגע ההענקה יהיו גם שני שחקני עבר מכל קבוצה, אבי נימני ממכבי ואחמד מוסא מהפועל.
4 צפייה בגלריה
גררו אחרי השער שכבש
גררו אחרי השער שכבש
יעלה ב-11. גררו
(צילום: ראובן שוורץ)

אופטימיות בהפועל: "אין לנו מה להפסיד"

כיצד נראתה ההכנה של הפועל ת"א לגמר גביע המדינה? מאחר שבין המחזור האחרון בפלייאוף התחתון לשריקת הפתיחה של המשחק הערב הפרידו תשעה ימים הוחלט במועדון לקיים משחק אימון פנימי של 80 דקות ביום שישי האחרון בבלומפילד.
בעידן ניר קלינגר על הקווים, האיש שכבש את השער האחרון בדרבי האחרון בגמר בניצחון של מכבי תל אביב 0:2 ב-1994, הפועל לא ניצחה בחמשת המשחקים שלה מול היריבה העירוני. מאזן השערים בין הקבוצות מאז מונה קלינגר עומד על 1:16 למכבי, אבל יחד עם זאת המשחק האחרון ביניהן במרץ הסתיים בתיקו.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א בטירוף
שחקני הפועל ת"א בטירוף
מאזן שלילי בדרבים בעידן קלינגר. שחקני הפועל ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
"לנו אין מה להפסיד", אמרו בהפועל שקיבלה מסלול קליל בדרך לגמר, כולל שני משחקים נגד קבוצה מהליגה הלאומית. "כל הלחץ על מכבי ת"א, שתעשה את הכל כדי לזכות בתואר העונה, וזה לחץ גדול. אנחנו מגיעים כדי לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר מול קבוצה טובה מאיתנו".
במועדון מפנטזים בכל זאת על זכיה בגביע המדינה ומשוכנעים כי הערעור שהגישו על החלטת ההתאחדות לא לאפשר להם להירשם למפעלים אירופים יצלח במקרה כזה. "בהפועל באר שבע חגגו מוקדם מידי", סבורים בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
כבש את השער האחרון בדרבי בגמר הגביע. ניר קלינגר
(צילום: ראובן שוורץ)
בהפועל חגגו לפני חמישה ימים את חתונתו של אדי גוטליב, הבלם שיפתח הערב יחד עם איעד אבו-עביד בהרכב. נראה כי קלינגר מתלבט אם לפתוח בהרכב התקפי שיכלול את עומרי אלטמן כאחד משלישית הקישור יחד עם שי אליאס ודן איינבינדר. במקרה כזה ישחקו בחלק ההתקפי לידור כהן (שיעזוב אחרי המשחק לליגה התאילנדית), אושר דוידה והחלוץ שלומי אזולאי. אפשרות נוספת היא שילובו של אלטמן בחלק ההתקפי ובמקרה כזה לפתוח עם עמנואל בואטנג בקישור האחורי.
השחקנים וקלינגר יצאו כבר אמש לבית מלון בת"א, ממנו יגיע למשחק הערב בבלומפילד. 13,500 אוהדים אדומים יגיעו לעודד את הקבוצה אחרי שהגיעו לאימון המסכם, הדליקו אבוקות ורימוני עשן.