בעלי מכבי ת"א, מיץ' גולדהאר, ששוהה בארץ בימים האחרונים, לקח לעצמו כפרויקט את הניסיון לשכנע את המאמן רובי קין להישאר לעונה נוספת. זאת כשברקע הנטייה של המאמן האירי שלא להמשיך מתוך מטרה להתקדם לליגה בכירה יותר. ההערכה היא כי תוך שבוע תינתן לגולדהאר התשובה הסופית כדי להתחיל בהכנות לעונה הבא.
"עדיין יש לי שמפניה על החולצה. צריך לסיים את העונה ואז לדון בעונה הבאה", סיפר גולדהאר אחרי ה-0:3 המרשים על הפועל באר-שבע שהבטיח לצהובים אליפות מספר 24. "כרגע ניהנה, אחר כך נתמקד בהכנות".
4 צפייה בגלריה
קין וגולדהאר
קין וגולדהאר
גולדהאר עם קין. "הוא בחור קשוח, מחויב"
(צילום: עוז מועלם)
גולדהאר הוסיף: "קין בחור קשוח, מחויב, הוא לקח החלטה לאמן את הקבוצה הזאת ונשאר בכל מצב. הוא כנראה לא היה מאמין שזה יהיה המצב כשהעונה החלה. היו כאלה שברחו מפה מהר. אנחנו ביקשנו ממנו לעזוב את ישראל כאשר המלחמה החלה, הוא לא רצה".
קין סיפק תשובה עמומה לגבי רצונו להישאר: "צריך להסתכל על הרגע ועכשיו אני כאן. אני יושב כאן ומתרכז במה אני עושה. מה יהיה בעתיד? אלו שיחות שנעשה בפרטיות. עזבתי את הבית בגיל 15, אז אני רגיל להיות רחוק מהמשפחה. זה לא קל, אבל אלו החיים, אתה חייב להקריב. יש גם צוות מקצועי, גם עבורם זה מאתגר. אני לא הייתי כאן בלעדיהם".
4 צפייה בגלריה
גולדהאר חוגג עם אוהדי הקבוצה, אתמול
גולדהאר חוגג עם אוהדי הקבוצה, אתמול
גולדהאר חוגג עם אוהדי הקבוצה, אתמול
(צילום: רדאד ג'בארה, ONE)
גולדהאר: "מגיע לנו ליהנות אחרי כל העבודה"
(באדיבות ONE)
אחרי שכבר ספג ביקורות רבות במהלך העונה על הגישה שלו כלפי אירועי 7 באוקטובר, גם אתמול סירב המאמן ללבוש את חולצות האליפות שעליהן הודפסו נרות לזכר אלו שנרצחו בשבת השחורה, יחד עם הסרט הצהוב שמזוהה עם החטופים שעדיין נמצאים בשבי בעזה.

"שנה שלא אוכל לשכוח לאור הנסיבות"

גולדהאר חגג דקות ארוכות את השבת צלחת האליפות לקריית שלום אחרי שליטה בת שלוש עונות של מכבי חיפה. "התחושה נהדרת, עברנו תהליך מדהים", הודה. "זו האליפות השישית שלי, כל אחת מהן שונה מהשאר. זו בוודאות, לנוכח הנסיבות. מאוד מיוחדת. הרבה אנשים הושפעו מהאירועים ואני שמח להביא שמחה ולתת להם לחגוג. מרגיש שהזדקנתי תוך כדי התהליך, שום דבר לא בא בקלות, אבל הטיימינג היה טוב. הלוואי שהייתי יכול לבוא יותר, אבל בכל מקרה אני מרגיש שהייתי צריך להיות פה השבוע".
4 צפייה בגלריה
זהבי והחברים חוגגים עם צלחת האליפות
זהבי והחברים חוגגים עם צלחת האליפות
זהבי והחברים חוגגים עם צלחת האליפות
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו משחקים כדורגל וזה כלום לעומת מה שקורה במדינה", המשיך גולדהאר. "היו לנו כמה חוויות לא נעימות באירופה, יותר מבדרך כלל. זו תזכורת לסיטואציה שבה ישראל ובכלל היהודים נמצאים. זו שנה שלא אוכל לשכוח נוכח הנסיבות. אני פה 15 שנה וזו חוויה מדהימה שאני עובר. זה מאוד מיוחד עבורי. יש עדיין הרבה פוטנציאל. אני שמח שזכינו, אבל האליפות עדיין לא מציבה אותנו במקום שאנחנו רוצים להיות".
"אני כבר 15 שנה פה, וזה מרגיש כמו אתמול", הוסיף. "זו חוויה מדהימה להיות מעורב במועדון כזה גדול ובמדינה שהיא בלב שלי ובהיסטוריה של המשפחה שלי. זה מאוד מיוחד עבורי. תמיד יש לאן להתקדם, יש המון פוטנציאל בשבילנו. אני מאוד שמח שזכינו באליפות, אבל יש המון עבודה לעשות. תמיד אמרתי שאני נהנה, כיף לי מהחוויה הזו ואני אמשיך. מרגיש מאוד מבורך על 15 שנים האחרונות והאוהדים המדהימים שלנו. חלק גדול אצלי מחובר לאוהדים. שחקנים ומאמנים באים והולכים, אבל האוהדים הם לכל החיים".
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א אלופת המדינה
מכבי ת"א אלופת המדינה
שושלת חדשה בדרך? שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

סבוריט יעזוב, מילסון יישאר?

גולדהאר מבין כי בעונה הבאה, נוכח המצב הביטחוני, הקושי להחתים זרים איכותיים יהיה גדול אף יותר. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, בשל הקריטריונים החדשים במשרד הפנים אנריק סבוריט לא יקבל אזרחות ישראלית ויעזוב אחרי שש שנים. "אכן יהיה מסובך להביא זרים, אבל זה משהו שנצטרך להתמודד איתו. בהשוואה למה שהרבה אנשים כאן מתמודדים איתו ביומיום, זה כלום", הסביר גולדהאר. "בסוף ניצחנו כקבוצה. זה סגל יוצא מהכלל, שמיצה את הפוטנציאל שלו ולפעמים התעלה עליו. באר-שבע ומכבי חיפה נתנו לנו מוטיבציה להתעלות. יש לנו קבוצה טובה, אבל אנחנו תמיד מחפשים להשתפר".
כשנשאל על המטרות בעונה הבאה, ענה: "אנחנו צריכים לעשות דברים טוב יותר. חיפה זו קבוצה מדהימה. אני מאוד מכבד את ברק בכר, הוא עשה עבודה מדהימה גם בבאר-שבע וגם בחיפה. הוא ידרבן אותנו. לא נפחד לצאת למגרש מול כל אחד".