עונת 2024/25 של הליגה האירופית מעניקה לכדורגל הישראלי את הפרופורציות לגבי מעמדו המתדרדר ביבשת, כשהאלופה ומוליכת ליגת העל מכבי ת"א הפסידה אתמול (חמישי) בפעם השלישית ברציפות במפעל, הפעם 2:1 לריאל סוסיאדד "בבית" בבלגרד, ונותרה ללא נקודות.
סוסיאדד סובלת מפתיחת עונה קשה והיא מדורגת במקום ה-11 בלבד בספרד, אבל מול מכבי ת"א – הנציגה הישראלית היחידה במפעל אירופי העונה - ניכרו הבדלי הרמות. המשחק הסתיים בהפסד מינימלי של 2:1 אחרי שער גדול של דור תורג'מן, שחזר מהיעדרות של חודש כשעלה מהספסל והוכיח כמה הוא חסר למכבי ת"א, אבל נראה היה שהבאסקים שיחקו בהילוך נמוך ולא באמת התקשו. "אנחנו במומנטום בליגה ואז באה קבוצה כמו סוסיאדד - וזו רמה אחרת לצערי", הודה בסיום גבי קניקובסקי.
2 צפייה בגלריה
למקין
למקין
מכבי ת"א עם 0 מ-9. למקין מאוכזב
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
שני המשחקים הבאים של מכבי ת"א בליגה האירופית יהיו נגד יריבות חזקות בחוץ, מול איאקס באמסטרדם ומול בשיקטאש כנראה באיסטנבול, אבל עוד לפני כן היא תתארח בשני הקרוב (20:00) אצל בית"ר ירושלים הלוהטת – ותקווה לחזק את מעמדה בפסגה.
ז'רקו לאזטיץ' ביצע כמה שינויים בהרכב, כשווסלי פטאצ'י פתח באגף ימין ושוב לא הרשים, עידו שחר שהוא קשר מרכזי פתח בשמאל, וסתיו למקין שהוא בלם הוצב בעמדת המגן הימני. אחרי מחצית ראשונה רעה של הצהובים, לאזטיץ' ביצע חילופים והיכולת ההתקפית השתפרה, כששני האחראים לשער המצמק - אושר דוידה בישל לתורג'מן - עלו מהספסל.
2 צפייה בגלריה
תורג'מן
תורג'מן
חזר אחרי חודש - וכבש. תורג'מן
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
"במחצית הראשונה היינו קצת ביישנים, עם הכדור ובלעדיו", הודה לאזטיץ'. "בפתיחת המחצית השנייה המומנטום היה בצד שלנו והיו לנו דקות טובות, אבל לצערי לא כבשנו בהן. זה משחק שלישי ועדיין אין תוצאות, וזה מאכזב. אנחנו צריכים ללמוד לקחת נקודות למרות שאנחנו משחקים נגד קבוצות חזקות. בסופו של יום הייתה לנו כמות הזדמנויות זהה, אבל הם כבשו פעמיים ואנחנו פעם אחת".
מכבי לא תקיים היום אימון והיא תחזור לקריית שלום מחר לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים בטדי, כשלקבוצה הוקצו כ-3,500 כרטיסים בלבד, כ-10 אחוז, בשל הביקוש הגדול בקרב אוהדי בית"ר. מי שצפויים לחזור להרכב הם תורג'מן, כמו גם טייריס אסנטה, דוידה והנרי אדו.