בהתאחדות לכדורגל הוחלט הבוקר (שלישי) להעמיד לדין משמעתי את קשר הפועל באר שבע, ז'וזואה, בעקבות תקרית היריקה בסיום ה-1:0 למכבי ת"א אתמול בטוטו-טרנר. זאת על סמך צילומי הטלוויזיה, כשהוא נראה אכן יורק לעברו של שחקן מכבי ת"א. הדיון יתקיים מחר בשעה 17:00 אחה"צ.
הפורטוגלי יועמד לדין על סעיף של התנהגות בלתי ספורטיבית וההערכה כי יורחק ממספר משחקים. מאחר והאירוע לא נכתב בדוח השופט או המשקיף, שלא הבחינו בכך, ניתן היה להעמיד את הפורטוגלי לדין על סמך צילומי הטלוויזיה. "אין אירוע מכוער יותר בעידן קורונה", אמרו גורמים בהתאחדות.
4 צפייה בגלריה
ז'וזוזאה
ז'וזוזאה
יעמוד לדין משמעתי. ז'וזוזאה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
כתב האישום של ההאתחדות נגד ז'וזאה
כתב האישום של ההאתחדות נגד ז'וזאה
כתב האישום של ההאתחדות נגד ז'וזאה
בכתב האישום של תובע ההתאחדות, ניר רשף, נכתב: "לקראת סיומו של המשחק, נצפה הנאשם בצילומי הטלוויזיה כשהוא מליט את פיו באמצעות מרפקו, מסתובב ומבצע תנועת יריקה כלפי אבי ריקן, שחקנה של מכבי ת"א, שעמד מאחוריו".
גם במינהלת הליגות ביקרו בחריפות את הפורטוגלי. בהודעה רשמית מסרו: "יריקה על שחקן יריב היא אירוע חמור ומבזה בימי שגרה ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה על רגישויותיה וסכנותיה. אנו מגנים את הפגיעה בכבוד השחקן, בכללי ההתנהגות בתקופת הקורונה ובתדמית הכדורגל הישראלי ונמתין להחלטת בית הדין בנושא".
ז'וזואה, שעוד לפני עזיבת אבוקסיס ביקר את חבריו לקבוצה בפניהם על היכולת שהפגינו לאחרונה והיה מאוכזב מאוד שהמאמן לא נשאר, לא הציג משחק טוב אתמול. בבאר שבע כבר הודיעו כי יבדקו את העניין, ישוחחו איתו ולא מן הנמנע שיינקטו נגדו צעדים משמעתיים.

ברקת לא ממהרת עם מינוי מחליף לאבוקסיס

למרות ההפסד למכבי ת"א, רבים בהפועל באר שבע סיימו עם תחושות אופטימיות את המשחק הראשון בעידן שלאחר עזיבת יוסי אבוקסיס וחזרתה של הבעלים אלונה ברקת לפעילות מלאה במועדון. אמנם על כר הדשא בטוטו-טרנר נוצחה באר שבע, אך במועדון היו שבעי רצון מהיכולת שהציגו השחקנים תחת המאמן הזמני אליניב ברדה.
4 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
עשוי להמשיך לעמוד על הקווים בתקופה הקרובה. ברדה
(צילום: עוז מועלם)
מבחינה מקצועית, ברדה קיבל מספר החלטות שהיו לבטח שונות מאלו שהיה מקבל אבוקסיס אם היה מנהל את המשחק. אבוקסיס תכנן לפתוח במערך של חמישה שחקני הגנה, בעוד ברדה פתח עם ארבעה. מעבר לכך, גם סגנון המשחק היה הרבה פחות הגנתי ונסוג מזה שהנהיג אבוקסיס במשחקים נגד יריבות שנחשבות לטובות יותר מבאר שבע. החלטה דרמטית נוספת הייתה הצבתו של ז'וזואה כשחקן כנף ולא כשחקן מרכז שדה חופשי.
שחקן נוסף שנראה טרוד הוא הבלם לואי טהא, שבמהלך המשחק הוחלף וברדה העדיף להסיט מהקישור את מראיינו בריירו לעמדה שלו. טהא לא לחץ את ידו של ברדה כשירד מכר הדשא ובמשך מספר דקות נראה עצבני מאוד הספסל המחליפים.
4 צפייה בגלריה
משגיחה מהיציע. ברקת
משגיחה מהיציע. ברקת
לא ממהרת עם מינוי המאמן החדש. ברקת
(צילום: עוז מועלם)
אלונה ברקת טרם החליטה את מי למנות למאמן הקבוע של הקבוצה. בניגוד לינואר לפני שנה, אז יומיים לאחר שברק בכר פוטר, כבר היה לקבוצה מאמן חדש, יוסי אבוקסיס. הפעם נראה שההיציע בשוק המאמנים, גורם לכך שהיא לא ממהרת במינוי. לא מן הנמנע שברדה ימשיך להוביל את הצוות המקצועי בתקופה הקרובה כשמאור מליקסון יסייע לו. אחת האפשרויות היא שגם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, שרון אביטן, שיש לו תעודת פרו, יצטרף אף הוא לצוות האימון הזמני.
פורסם לראשונה: 06:47, 02.02.21