ברחבי העולם ממשיכים להגיב לתיעודים שמגיעים מרפיח. הלילה (בין שני לשלישי) גם אשתו של מאמן מכבי ת"א רובי קין, קלודין, התייחסה לכך ואף השוותה את התמונות משם לאלו של ה-7 באוקטובר. בנוסף, היא קראה להחזרת החטופים שנמצאים בשבי חמאס.
"החזירו את החטופים מה-7 באוקטובר", פתחה את קין את הטקסט שהעלתה. "התמונות שראינו היום (אתמול) הן מספיקות. חפים מפשע וילדים לא צריכים להיפגע - אין יוצאים מהכלל. זו האנושות - חפים מפשע וילדים זקוקים להגנה. כאמא, המראות האלה מרסקים בדיוק כמו התמונות הנוראיות מה-7 באוקטובר. העולם זקוק לשלום". עוד כתבה קין: "כל ילד הוא כל עולמו של מישהו. אני מצטערת על הקטנים האלה".
2 צפייה בגלריה
אשתו של רובי קין, קלודין
אשתו של רובי קין, קלודין
"המראות האלה מרסקים". קלודין קין
(Catherine Ivill/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
הסטורי של קלודין קין
הסטורי של קלודין קין
הסטורי שהעלתה קין
(מתוך עמוד האינסטגרם של קלודין קין)
קלודין קין התבטאה לא אחת ברשתות החברתיות בעד החזרת החטופים וספגה על כך ביקורת במולדתה, אירלנד, שידועה בתמיכתה בצד הפלסטיני.
לפני קצת יותר משבוע, ספג בעלה ביקורת קשה על כך שחגג לאחר שהוביל את מכבי ת"א לאליפות. "זה מביש, בזמן שהוא שתק ישראל ביצעה רצח עם", נכת עליוב ברשת X (טווויטר לשעבר), "ממש לידו יש רעב שנוצר על ידי ישראל והאנשים שמריעים לו, כשחלקם מונעים אוכל מילדים מורעבים. שום סכום כסף לא שווה את זה".
"אחרי שסתם משך משכורת מההתאחדות האירית, רובי הלך הלך לעבוד במדינת אפרטהייד ושוב שחרר הצהרה מעייפת על על כך שהוא 'מרוכז רק בכדורגל' כששאלו אותו על ההרוגים בעזה", כתב אחר. "יש לי אפס כבוד לבנאדם", "16,000 ילדים פלסטינים חפים מפשע שנטבחו על ידי ישראל, ורובי קין חוגג, ובלי אף הערה אחת על רצח העם בפלסטין. תעזוב את רובי, הוא מבוכה לאומית".
צייצן אחר היה פחות בוטה, ועדיין לא חסך ביקורת מהמאמן: "רובי קין זכה באליפות. בכל מקרה אחר הייתי אומר שמגיע לו כל הכבוד אבל העובדה שהוא עבד בישראל לעולם לא תוסיף לו. הישג אישי גדול אבל לא יכול שלא לחשוב למה הוא לא היה יכול לעשות אותו בכל מקום אחר".
כידוע, גם בישראל לא אהבו את השתיקה של קין בעקבות המלחמה בעזה, ויש אוהדים שאף פירשו אותה כתמיכה שקטה בחמאס. גם בניצחון על הפועל באר-שבע לפני עשרה ימים הוא ספג אש על כך שסירב ללבוש את חולצת האליפות שהכין המועדון, עליו כיתוב לזכר הנרצחים ב-7 באוקטובר, כמו גם מחווה למען החטופים.
צפו ברובי קין שר בחגיגות האליפות של מכבי
(ONE)