המצב הביטחוני בארץ שוב משפיע על הכדורגל הישראלי: בשל הגבלות פיקוד העורף החליטה מינהלת הליגה היום (ראשון) לדחות את המשחק המרכזי במסגרת המחזור ה-4 בליגת העל בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים, שהיה אמור להתקיים מחר (שני) באצטדיון סמי עופר, ליום שלישי בשבוע הבא (ה-1 באוקטובר, 17:30, סמי עופר).
בשל הדחייה, המשחק בין מכבי חיפה לעירוני קריית שמונה שהיה אמור להתקיים ביום שני בשבוע הבא, הוקדם לשבת (28.9, נתניה, 19:15), המשחק בין הפועל חיפה להפועל באר-שבע שהיה אמור להתקיים בשבת נדחה ליום ראשון (29.9, 20:00, סמי עופר), והמשחק בין הפועל חדרה למ.ס אשדוד שהיה אמור להתקיים בשבת בנתניה, ישוחק ביום שני הבא (20:00, נתניה). משחק הליגה הלאומית בין הפועל עפולה להפועל עכו שאף הוא היה אמור להתקיים מחר, נדחה ל-9 באוקטובר (עפולה, 19:00).
2 צפייה בגלריה
מיירון ג'ורג'
מיירון ג'ורג'
המשחק המרכזי של המחזור נדחה. מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים בעונה שעברה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההחלטה התקבלה בשל הנחיות פיקוד העורף החדשות, שפורסמו אתמול בערב ובין היתר אוסרות על התקהלות של יותר מ-10 אנשים בשטח פתוח מחיפה וצפונה - מה שלא מאפשר לקיים את המשחק בסמי עופר גם ללא קהל. העברת המשחק לבלומפילד לא הייתה אפשרית מאחר שבני יהודה מארחת באותו הערב את מכבי יפו. מינהלת הליגה שקלה גם את האפשרות להעביר את המשחק לטדי במסגרת החלפת ביתיות, כך שהירוקים יארחו בסיבוב השני, אבל לבסוף הוחלט כאמור לדחות את ההתמודדות.
2 צפייה בגלריה
אימון מכבי חיפה
אימון מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה באימון היום בפ"ת
(צילום: יאיר שגיא)
עוד לפני שנודע כי המשחק נדחה, מאמן בית"ר ירושלים קיים הבוקר מסיבת עיתונאים לקראת המשחק והתייחס למצב: "קודם כל אני רוצה לשלוח חיזוקים לתושבי הצפון. כאחד שגדל באשקלון, אני קצת זוכר מהתקופה ההיא את הסיטואציה הזאת, זו סיטואציה לא נעימה. אנחנו חיים את המציאות הזו, זה לא נעים אבל אנחנו רוצים גם לשדר חוזקה בעורף ולהמשיך בחיים".
בעקבות המצב מכבי חיפה החליטה להעביר את האימון שלה לפ"ת, למגרשי האימון במתחם סירקין, זאת לאחר שאימון הבוקר בוטל.