המצב הביטחוני ממשיך להקשות על הקבוצות והנבחרות הישראליות ברחבי אירופה ובעולם. היום (רביעי) מתברר כי עיריית בריסל, שצפויה לארח את המשחק הפותח במסגרת ליגת האומות של ישראל נגד בלגיה (ב-6 לספטמבר, אצטדיון המלך בודואן), טוענת כי אירוח המשחק "בלתי אפשרי".
הנימוק: החשש מקיום הפגנות אנטי ישראליות. "לאחר ניתוח מדוקדק ומעמיק, עלינו להסיק היום שקיום משחק כזה בעירנו, בזמנים קשים במיוחד, יוביל ללא ספק להפגנות גדולות והפגנות נגד", נמסר שם. "לטעמנו יש בהן כדי לסכן את ביטחונם של הצופים, השחקנים, תושבי בריסל וכוחות המשטרה שלנו".
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
חדשות לא טובות לקראת ליגת האומות. נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
רק שלשום עיריית לודז' הודיעה כי היא חוזרת בה מהסיכום עם מכבי חיפה על כך שהיא תארח את משחקיה העונה בקונפרנס-ליג באצטדיון LKS. זאת לאחר שאוהדים פולניים זעמו וכינו את ישראל כמי ש"מבצעת רצח עם" בעזה. "בתגובה לפרסומים על כך שמכבי חיפה תשחק באצטדיון העירוני, מחלקת הספורט והתרבות של עיריית לודז' מודיעה שזה לא יקרה", נאמר בהודעה. "בנוסף, אין משחקים של קבוצות ישראליות אחרות שמתכוננים להתקיים בעיר".
כידוע, המלחמה בעזה עוררה בין היתר הפגנות עולמיות פרו פלסטיניות, כולל בבלגיה. בתחילת החודש משחק נבחרות הנשים בין ישראל לסקוטלנד, שהתקיים באמפדון פארק בגלאזגו, נערך לבקשת התאחדות הכדורגל הסקוטית ללא קהל.
בן שמעון: "מרוצה מהגישה של השחקנים"
(באדיבות ONE)