אחרי מסע קסם שנמשך שש שנים, מרגע הקמתה ועד העלייה לליגת העל, בני־ריינה פותחת עונה היסטורית בליגה הבכירה עם הרבה תקוות.
העולה החדשה, שמגיעה מכפר בגליל עם פחות מ־20 אלף תושבים, התארגנה במהירות והחלה להחתים שחקנים – אבל הצעד הראשון היה צירופו של ירון הוכנבוים על תקן של מנהל מקצועי. להוכנבוים יש ניסיון בליגת העל וגם תעודת פרו כגיבוי למאמן אדהם האדיה, שהעלה את הקבוצה שתי ליגות אבל עדיין לא מחזיק בתעודה כזאת. גם עודד קוטר, אקס בני־סכנין, הצטרף לצוות המקצועי ומונה לעוזרו של האדיה.
5 צפייה בגלריה
ריף מסיקה ואדהם האדיה
ריף מסיקה ואדהם האדיה
אדהם האדיה. מוכן לליגת העל
(צילום: עוז מועלם)
הקו המנחה של ההחתמות היה להביא שחקנים ותיקים עם ניסיון בליגת העל, ולצידם צעירים רעבים, שיהוו עתודה לשנים הבאות. הוכנבוים למד את הלקח מהקבוצה שאימן בעונה שעברה, הפועל נוף הגליל, שלא חיזקה את עצמה כראוי אחרי העלייה וחזרה ללאומית אחרי שנה אחת בלבד. במועדון מקווים להשלים את בניית הסגל יום ראשון, אז תצא הקבוצה למחנה אימונים בן שמונה ימים בסרביה.

התרגשות בכפר

רשימת שחקני החיזוק שהגיעה עד עכשיו מרשימה: החלוץ שלומי אזולאי (32) שמחזיק ברזומה עשיר בליגת העל, השוער אריק ינקו (30) ממכבי פ"ת, הקשר רוסלן ברסקי (30) ששרד עם הפועל ירושלים, החלוץ אחמד עאבד (32) שחזר לעצמו והצטיין בעונה שעברה באחי נצרת, המגן עלאא ג'עפר (27) שהגיע מקריית־שמונה, הבלם האוסטרי לוקאס שפנדלהופר (29) ששיחק בעבר שנתיים בסכנין, חלוץ נבחרת נמיביה בנסון שילונגו (30) שהגיע מאיסמעילי המצרית, והמגן דולב אזרואל (24) מהפועל חדרה.
5 צפייה בגלריה
שלומי אזולאי רוקד משמחה
שלומי אזולאי רוקד משמחה
שלומי אזולאי. מגיע לריינה
(צילום: עוז מועלם)
תקציבה של ריינה יעמוד על 12 מיליון שקל, קצת יותר מהמינימום, וסעיד בסול, יו"ר הקבוצה והאיש שמביא לא מעט כסף מהבית, מקווה שלא יהיו חריגות: "הבעיה שאין הרבה שחקנים ישראלים פנויים בשוק, אנחנו מועדון צעיר וחדש וקשה לנו להביא אותם. מחכים לראות מה יהיה עם הצעירים. אני מרגיש שיש התרגשות גדולה מאוד בכפר ובכלל באזור מעצם ההגעה שלנו לליגת העל, כולם מדברים על הקבוצה הזו. נכון שאין לנו מגרש ביתי, אבל אנחנו לא היחידים".
לריינה חסר לא רק אצטדיון (היא תארח שוב בגרין) אלא גם זהות מקומית, ואת זה אמור לספק הקפטן נאאל חוטבא (34), יליד הכפר שהספיק לשחק במהלך השנים במכבי פ"ת, הפועל ת"א ואחי נצרת לפני שחזר בעונה שעברה הביתה. חוטבא אמור להיות רק שחקן משלים בסגל, אבל במועדון בונים על התרומה שלו לחדר ההלבשה והחיבור עם הקהל.
5 צפייה בגלריה
סעיד בסול, יו"ר מכבי בני ריינה
סעיד בסול, יו"ר מכבי בני ריינה
סעיד בסול. "מקווה שלא יהיו בעיות"
(צילום: עוז מועלם)

חממה אמיתית

ינקו, שירד ליגה עם מכבי פ"ת, מאמין שלא מצפים לו מאבקי הישרדות גם העונה: "הרבה קבוצות בליגה הן באותה רמה. אם נראה חוזקה ונהיה מגובשים, לא נצטרך להילחם על החיים שלנו. נכון שעל הנייר המטרה היא להישאר בליגה כי זו קבוצה חדשה ללא ניסיון בליגת העל, אבל על פי השחקנים המנוסים שהגיעו אנחנו שואפים ליותר. האווירה טובה, החבר'ה נחמדים, יש פה חממה אמיתית. חוץ מהנסיעות הארוכות מחולון, שכרגע קשות לי, הכל דבש – אבל בקרוב אעבור צפונה".
עאבד פרח בעבר בקריית־שמונה, ואחרי ירידה מסוימת בקריירה הוא היה בעונה שעברה אחד השחקנים המצטיינים בלאומית כששיחק בנצרת. עכשיו הוא חוזר לליגת העל, ובקבוצה מאמינים מאוד ביכולתו: "ריינה זה מקום עם אנשים טובים, מועדון שרוצה להצליח ומשקיע המון בשביל זה. אני מרגיש שהאווירה פה חיובית. אנחנו רוצים להתבסס בליגת העל, בונים קבוצה טובה ומנוסה, ואם נצליח להתחבר נהיה קבוצה חזקה. הסגל שלנו לא הושלם, אבל אני מאמין בצוות ובהנהלה שיביאו שחקנים מתאימים".
5 צפייה בגלריה
"הציג את משחק חייו". אריק ינקו
"הציג את משחק חייו". אריק ינקו
אריק ינקו. עוד רכש מרשים
(צילום: גיל נחושתן)
ברסקי, שהצליח לשרוד בליגה כנגד כל הסיכויים עם הפועל ירושלים, מקווה לעשות את זה גם העונה עם ריינה: "אני מרגיש פה מעולה. זה מועדון חדש בליגת העל ואין ציפיות ליותר מדי תנאים מסביב, אבל אני מופתע לטובה. אנחנו רוצים להראות שאנחנו לא אפיזודה חולפת, אלא לתקוע יתד בליגת העל, והביאו שחקנים מאוד מנוסים כדי שנצליח להשיג את המטרה. כמובן שנשמח אם זה יהיה יותר מהישארות, אבל זו המטרה העיקרית".
שלומי אזולאי הבקיע בעונה שעברה שישה שערים במדי הפועל ת"א והפתיע את כולם כשהחליט לחתום אצל העולה החדשה: "התחלנו את ההכנות מוקדם ויש התרגשות שיא במועדון. בונים פה קבוצה מחדש, יש הרבה עבודה חברתית ומקצועית ויגיעו עוד שחקנים, אבל כרגע זה נראה טוב. יש חיבור טוב עם המאמן והצוות, המטרה שלנו היא אחת: להבטיח את ההישארות כמה שיותר מהר".
5 צפייה בגלריה
רוסלן ברסקי מול האקסית
רוסלן ברסקי מול האקסית
רוסלן ברסקי. גם הוא מצטרף לעולה החדשה
(צילום: אורן אהרוני)