בית"ר ירושלים סומנה כבר בקיץ כמועמדת לרוץ בצמרת, ואולי אפילו לדגדג את שתי הגדולות, ולכן פתיחת העונה הטובה שלה (ארבעה ניצחונות, תיקו והפסד) לא מפתיעה. מה שמפתיע זו העובדה שהיא אכן עומדת בציפיות שהיו ממנה לשחק כדורגל מלהיב, כי בית"ר לא תמיד ידעה לעשות זאת בעבר.
הניצחון על מכבי חיפה בשבוע שעבר העלה שוב את הציפיות לשמיים, והערב (20:00) יש לה הזדמנות להשאיר אותן שם כשתארח בטדי המפוצץ את מכבי ת"א הבלתי מנוצחת.
5 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
בית"ר ירושלים מכבי חיפה
טדי כבר בטירוף. שחקני בית"ר שחקני בית"ר חוגגים את הניצחון על מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
 שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
 שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

קואוץ' יצחקי. זו לא הפעם הראשונה מאז שעזב את תפקידו כמנהל המקצועי של מכבי ת"א, שברק יצחקי פוגש אותה כמאמן בית"ר ירושלים, אבל הערב זה יהיה שונה כיוון שמדובר בקרב צמרת של ממש, שניצחון בו יזניק את הקבוצה שלו למרחק של שלוש נקודות בלבד מהאלופה עם משחק חסר ביד. בבית"ר חיפשו את הפורמט שיקרב אותם לצמרת אחרי שנות דשדוש, והבעלים ברק אברמוב בחר בשדרוג הניהול המקצועי. אלמוג כהן מונה למנהל מקצועי והחתים את יצחקי, שהגיע עם אפס אגו כדי ללמוד ממנו.
השניים בנו קבוצה טובה מאוד בתקציב קטן יותר מאשר בעונה שעברה, 18 מיליון שקל שכר שחקנים, כרבע מזה של מכבי ת"א. ביום שלישי השיג יצחקי את ניצחונו היוקרתי ביותר כמאמן בית"ר, שגברה על מכבי חיפה לראשונה אחרי ארבע שנים, אבל הוא ביקש, גם מהשחקנים שלו, לשמור על פרופורציות. הוא זוכר שלצד ארבעת הניצחונות, הקבוצה שלו גם הפסידה לטבריה וסיימה בתיקו עם קריית־שמונה. נראה שאם בית"ר תסיים את העונה במקום השלישי, כולם שם יהיו מרוצים.
5 צפייה בגלריה
יצחקי
יצחקי
פוגש שוב את האקסית. ברק יצחקי
(צילום: עוז מועלם)
בינגו טוומאסי. כהן ניצל את הקשרים שלו בבונדסליגה כדי להעביר את פטריק טוומאסי מהאנובר למכבי נתניה, והעוצמות של הגנאי באו לידי ביטוי בעונה וחצי שלו בקבוצה עם 14 כיבושים והפיכה לאחד הזרים האיכותיים בליגת העל. בקיץ הקודם הוא עבר לקבוצת המיליונרים של פאפוס הקפריסאית, ששידרגה משמעותית את שכרו, אבל מקצועית לא כל כך הלך לו. הוא פתח בארבעה משחקים בלבד מתוך 23 הופעות בליגה וכבש רק שלושה שערים.
כהן שמר על קשר עם הגנאי ובית"ר הצליחה להחתים אותו בקיץ האחרון במהלך מהיר לפני שקבוצה אחרת תחטוף אותו. טוומאסי משחק בכנף שמאל, העמדה המסורתית של ירדן שועה, אבל יכול לשחק גם בכנף ימין. הוא מתופקד כקיצוני שמאלי בקו של חמישה שחקני הגנה, או בכנף שמאל כאשר שועה פותח כחלוץ. הוורסטיליות והבעיטות העוצמתיות שלו מחוץ לרחבה עשו אותו בינגו של ממש, ויש לו כבר שלושה שערי ליגה העונה. יחד עם איסמעילה סורו, השוער מיגל סילבה ומיירון ג'ורג', שהמשיכו מהעונה שעברה, והבלם ז'אן מרסלן וג'קוב ג'נו, שהבקיע שער נהדר נגד מכבי חיפה, נראה כי לבית"ר יש אחוזי פגיעה טובים בזרים.
5 צפייה בגלריה
פטריק טוומאסי
פטריק טוומאסי
בינגו. פטריק טוומאסי
(צילום: עוז מועלם)
הגניבה של ירין לוי. שתי עונות בנוער של מכבי חיפה ואפס הופעות בבוגרים, זה הרזומה הצנוע של ירין לוי בן ה־19 שהגיע בקיץ האחרון להיבחן במחנה האימונים של בית"ר ירושלים. הירוקים התעסקו בהבאתו של איתן אזולאי במיליוני שקלים, סמכו על עלי מוחמד ומחמוד ג'אבר, ופיספסו את לוי שהיה להם מתחת לאף. ברק בכר הרגיש את זה טוב מאוד ביום שלישי האחרון כשלוי, שמקבל עדיין משכורת חייל, היה השחקן הטוב ביותר על הדשא בטדי. בבית"ר הוא חלק משלישיית הקישור יחד עם סורו ודור מיכה, שמחליף כרגע את עדי יונה שמחלים מפציעה.
למרות חוסר הניסיון, מהרגע הראשון שלו בבית"ר הוא הציג יכולת ובגרות של שחקן מנוסה בליגה, איכות טכנית וחילוצי כדור שהופכים אותו לגניבת הענק של העונה. בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים ישנו הסכם שאם ישחק לפחות 30 אחוז מהדקות, הוא יישאר אוטומטית לעונה נוספת בבית"ר. לוי לא החמיץ בינתיים אף דקת משחק בליגה, ונראה שזה ברור מה יקרה איתו בעונה הבאה. אחרי שיסיים שנתיים בבית"ר, הוא יוכל לחתום בכל קבוצה שירצה כפוף לתשלום דמי השבחה, אבל מכבי חיפה מנסה להחתים אותו כבר עכשיו על חוזה חדש.
5 צפייה בגלריה
ירין לוי
ירין לוי
הגניבה של הקיץ? ירין לוי
(צילום: עוז מועלם)
הגנה בסימן שאלה. בית"ר ירושלים מסודרת בהתקפה עם שחקנים מוכשרים כמו שועה, יונה, טוומאסי ואחרים, אבל הבעיה הייתה ונשארה ההגנה. הקבוצה החליפה תחת יצחקי 60 אחוז מהחלק האחורי שלה עם הבאת מרסלן, גיל כהן וזוהר זסנו והשארתם של סילבה שנמצא בכושר מצוין ואורי דהן, אבל היא עדיין סופגת בממוצע שער אחד במשחק - כמו מכבי חיפה, אבל יותר ממכבי ת"א ובאר־שבע. הסיבה המרכזית היא ירידה ביכולתו של הבלם הצרפתי מרסלן, שהגיע מבורדו עם הרבה ציפיות אבל היה אשם במספר שערים, כולל נגד מכבי חיפה, וגם זסנו לא מספק בינתיים את הסחורה. אז עם כל הכבוד להתקפה, נראה כי המשחק הערב יוכרע לא מעט על איכות ההגנה.
טדי בטירוף. זה התחיל עוד לפני פתיחת העונה, עם המתנה של אלפי אוהדים עד לשעות הקטנות של הלילה לקבוצה שתנחת ממחנה האימונים, רכישת אלפי חולצות אימון ושיא של כמעט 10,000 מינויים. אוהדי בית"ר, הדבר היציב היחיד ברכבת ההרים בבית וגן, בטירוף אחד גדול. הערב אמורים להיות בטדי כ־25 אלף אוהדי בית"ר, שהם הנכס הגדול ביותר של המועדון גם העונה. מפגני העידוד החזירו את טדי להיות הר הגעש, והדציבלים מול מכבי חיפה ואלו שעוד יגברו מול מכבי ת"א הערב, עשויים להוות גורם משמעותי בניסיונות להפיק עונה קסומה אחרי שנים של סבל בבירה.
פורסם לראשונה: 01:30, 28.10.24