שבועיים לפני מועד הגשת הרשימות לקראת הבחירות לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, בית הדין העליון יתכנס היום (רביעי) לדיון מיוחד בנוגע לעתירה שהוגשה כנגד המועמדות של שינו זוארץ על ידי שלושה מועדונים, עתירה אליה מתברר לראשונה ל-ynet כי גם יו"ר ההתאחדות המכהן, אורן חסון, הצטרף.
כזכור, בחודש שעבר נחשפה ב-ynet עתירה שהגיש עו"ד אילן בומבך. בומבך, המייצג מספר מועדונים בכדורגל הישראלי, טען כי זוארץ מצוי בניגוד עניינים מובהק ולכן לא יכול להתמודד לתפקיד היו"ר.
1 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
"זוארץ תרם ותורם סכומי כסף אדירים לקבוצות הכדורגל הבאות: הפועל ת"א, הפועל רמת השרון, הפועל חדרה, הפועל מרמורק, מכבי פ"ת ומכבי שעריים. זאת הוא עושה באמצעות מתן חסויות רכישת ציוד, רכישת תא צפייה בעלות של 200 אלף שקל, מימון תרומות שונות, כולל תרומת עתק למחלקת נוער, תמיכה כספית שוטפת ובכלל זה מימון מחנה אימון, ועד כדי קשרים כלכליים עם בעלי הקבוצות באמצעות שרשור שיסווה את הבעלות האמיתית. כמו כן, יש לו קשרים כלכליים לא בתחום הכדורגל עם אחד מבעלי הקבוצות שצוינו", כתב בומבך.
שלושה מועדונים, שייחשפו היום בדיון בבית הדין העליון, החליטו להגיש עתירה דחופה, אליה יצטרף במהלך מעניין היו"ר חסון. חברי בית הדין העליון יצטרכו לקבל החלטה אחת מהאפשריות: ביטול העתירה, דרישה מוועדת הכשירות לבצע בדיקה על הממצאים שהוצגו בפניה והסיכוי הנמוך יותר הוא פסילת מועמדותו של זוארץ.