"אחרי ההשפלה בדרבי, החזרנו בעיקר לאוהדים שלנו. מול 24 אלף אוהדי בית"ר בטדי, נתנו להם בראש. השלישייה הייתה צריכה להיות חמישייה. החזרנו את הכבוד לכל מי שקשור או אוהד את הקבוצה", בהפועל ת"א חגגו את הניצחון הגבוה ביותר בתולדותיהם מול בית"ר - 0:3 בטדי ובעיקר עשו טוב בלב לקהל האדום.
המאמן מייקל ולקאניס ניסה בכל השבוע החולף בעיקר לאושש את השחקנים מהתבוסה בדרבי, והחליט לעלות בשיטת משחק שונה - אחרי שהודה בעצמו כי פתח בצורה לא אחראית מול מכבי ת"א. המאמן האוסטרלי בחר לפתוח עם שלושה בלמים, כשלצד טל ארצ'ל (שהחליף את אור ישראלוב שחש ברע בסמוך להתמודדות) ואור בלוריאן, צירף את בריאן פאסי, שהציג אתמול את משחקו הטוב עד כה במועדון. "ארצ'ל ורן בנימין היו השחקנים הכי טובים שלנו", אמרו בהפועל. "שני שחקני בית שהוכיחו שהמקום שלהם בהרכב".
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
המים זרמו כמו שמפניה. שחקני הפועל ת"א חוגגים בטדי
(צילום: עוז מועלם)
אוהדי בית"ר זועמים לאחר התבוסה להפועל
(צילום: באדיבות ONE)
הפועל ת"א קיבלה הגרלת משחקים קשה בפתיחת העונה ובשבת תפגוש בבלומפילד את הפועל חיפה. למעט הכוכבית השחורה מהתבוסה המשפילה בדרבי, היא כבר עם 8 נקודות מ-12 אפשריות במשחקי החוץ שלה. "אנחנו עם קבוצה חדשה לגמרי, אבל אם נעבור את הפועל חיפה, זו תהיה פתיחת עונה טובה למועדון", משוכנעים אצל האדומים.
ולקאניס החליט לספסל מטעמים מקצועיים את מאוויס צ'יבוטה, שלמרות החילופים של האוסטרלי, לא עלה לשחק. עוד במהלך המשחק צ'יבוטה ספג קריאות גזעניות משני אוהדי בית"ר שישבו מאחורי הספסל. בעקבות הקריאות הללו, צ'יבוטה ירד על דעת עצמו לחדר ההלבשה. הוא לא עלה לחימום במחצית ועלה לספסל רק לקראת פתיחת המחצית השנייה.
3 צפייה בגלריה
ולקאניס
ולקאניס
הודה בטעות. ולקאניס
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
הישאם לאיוס חוגג
הישאם לאיוס חוגג
שמונה נקודות מ-12 אפשריות במשחקי חוץ. שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו עדיין בונים את עצמנו וזה לוקח זמן. מתחילים להתחבר, מה שטוב זה שהתאוששנו מתוצאה רעה מאוד", אמר המאמן האוסטרלי בסיום והודה בטעות שלו לפתוח עם הרכב הרפתקני מדי בדרבי. "רציתי להסתכל למכבי ת"א בעיניים, היינו מלאים בביטחון והאנרגיה הייתה טובה אחרי המשחק מול הפועל באר-שבע. הראינו בטדי שצריך 11 שחקנים שעובדים, תוקפים ומגנים. בשבוע שעבר התגוננו עם שבעה שחקנים, זה לא יכול לקרות. יש לנו הרבה צעירים, וכשבונים קבוצה ויוצרים זהות חדשה - יש הרבה עליות ומורדות. יהיו רגעים רעים וצריך ללמוד מזה, אלה החיים".
עומרי אלטמן, שפתח בהרכב והוחלף בשל פציעה בשריר האחורי, נראה עדיין חלוד. מי שהציגו את המשחק הטוב ביותר שלהם העונה היו הישאם לאיוס (שער ובישול) ואלן אוז'בולט (צמד). "הלוואי ונשחק נגד בית"ר כל שבוע. בכל משחק אני מנסה לשחק ככה, וזה צריך להיות הסטנדרט שלנו מעכשיו", אמר החלוץ. "עם כל הכבוד לבית"ר, מכבי ת"א הרבה יותר טובה וזה קשר יותר לשחק מולה. יש לנו אוהדים מדהימים ואחרי מה שעברו בשבוע שעבר, אני מקווה שזה עזר להם להתאושש".