אחרי פרשת שגיב יחזקאל, גם הקשר האחורי של נבחרת ישראל עדן קארצב, המשחק באיסטנבול בשאקשהיר, המזוהה עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, לא צפוי לשחק יותר בטורקיה. בבשאקשהיר הוחלט להשאיל אותו בעקות הסטורי שהעלה לעמוד האינסטגרם שלו בו קרא להשבת החטופים ביום המאה למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר - סטורי שגרם לכך שהוא אף נחקר במשטרת איסטנבול - ומי שתקלוט אותו היא מכבי ת"א, שבמדיה גדל.
קארצב בן ה-23 הספיק לצבור 25 הופעות במדי מכבי ת"א, ממנה עבר בקיץ 2021 למכבי נתניה כחלק מעסקת גבי קניקובסקי. בינואר 2023 מכרו אותו היהלומים לבשאקשהיר תמורת 2.3 מיליון אירו. בשנה בטורקיה הוא הספיק לערוך 17 הופעות במדי הקבוצה, כמו גם לחוות פציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה.
1 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עדן קארצב
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עדן קארצב
גם הוא לא ישחק יותר בטורקיה. קארצב
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
כמו במקרה של יחזקאל, התקשורת, האוהדים והפוליטקאים הטורקים הסיתו נגד קארצב בעקבות הפוסט שלו. ארגון האוהדים שמוכר כמחובר מאוד למשטר הטורקי הבהיר: "אנחנו לא רוצים ציונים שמתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו ומפרסמים דברים כאלה ברשתות החברתיות". קארצב אף נאלץ להישאר במתחם האימונים של הקבוצה יחד עם זוגתו מחשש לפגיעה בו במידה שיגיע לביתו באיסטנבול.
ובנושא אחר, במכבי ת"א מקווים כי לא ייענשו בחומרה בשל ירי הזיקוק לכר הדשא שבוצע על ידי אוהדים צהובים בפתיחת ה-2:4 של הקבוצה על הפועל ת"א בדרבי אתמול (רביעי). מכבי ת"א תעמוד לדין בשל הדלקת אבוקות, רימוני עשן, אותו זיקוק שנורה ושירים גזעניים כלפי סלים טועמה.