חלון ההעברות טרם נסגר אבל נכון לעכשיו, כשרוב הסגלים בליגת העל קרובים לסיום, אפשר כבר לסכם שככל הנראה מדובר באחד החלונות הפחות אטרקטיביים או מטלטלים שהכדורגל הישראלי ידע. ובכל זאת, היו כמה רגעים שגרמו לאוהדים לשפשף את העיניים כלא מאמינים, או שמילאו את לבם בתקווה גדולה.
אז כשאנחנו כשלושה שבועות לפני בעיטת הפתיחת של ליגת העל, אפשר כבר לסמן את ההחתמות שעשו את הפגרה, ושנדע בקרוב עד כמה הצליחו לממש את ההבטחה שהביאו איתן.
7 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
שהר. נס ליחו?
(צילום: עוז מועלם)

בן שהר (מכבי פ"ת): החתמה שהיא חידה

בעונה שחלפה רשם בן שהר במכבי חיפה הופעה אחת בלבד. בעונה שקדמה לה? הוא אומנם נטל חלק ב-18 הופעות ליגה (רובן ככולן כמחליף) אבל הסתפק בשער אחד בלבד. כן, החלוץ בן ה-33 היה רחוק מלהיות חלק משמעותי בשושלת האליפויות של מכבי חיפה. בשתי מילים - נוכח נפקד.
אחרי ששמו נקשר בעבר עם מועדונים כמו צ'לסי, שפילד וונסדי ואספניול, ולאחר שזכה לעדנה מחודשת בהפועל באר-שבע כשעקף בטבלת הכיבושים של המועדון את אליניב ברדה (מקום 5, 53 שערים) עם 61 שערים, היה ברור לשהר שהוא מגיע לאלופה כשחקן משלים. אבל הוא הפך לעוד פחות משמעותי ממה שחשב שיהיה. ההחלטה של מכבי פ"ת להחתים את החלוץ הוותיק מעלה את השאלה, איזה שחקן נזכה לראות אצל המלאבסים. אז אומנם לא מצפה לו אצל הלוזונים סגל עמוס כישרון כמו שהיה ויש במכבי חיפה, אבל עידן טוקלומטי, טל בן חיים וסליאו גוואנדיו (שקיבלו את הקרדיט בדרבי נגד הפועל), מהווים משוכה מאתגרת. האם שהר יצליח להוכיח שלא נס ליחו?

אדי גוטליב (בית"ר ירושלים): בשקט בשקט

בימים כתיקונם המעבר הזה היה פותח מהדורות ומרעיש עולמות, תשאלו את שמעון גרשון שאחרי קרוב לשני עשורים (קיץ 2006, ליתר דיוק) לא זומן לחגיגות ה-100 של הפועל ת"א בעקבות אותו מעבר לבית"ר ירושלים של ארקדי גיידמק. אבל הפועל ת"א של היום לא מעוררת אמוציות כמו הקבוצה ההיא, וגם לא הנמסיס הפוליטי שלה.
7 צפייה בגלריה
גוטליב
גוטליב
בימים אחרים זה לא היה עובר. גוטליב
(צילום: בית"ר ירושלים )
ככה קרה שהמעבר של אדי גוטליב מאדום לצהוב-שחור, אחרי שלוש עונות במתחם חודורוב, לא גרם לטלטלה מיוחדת, ובטח לא הוציא את האוהדים האדומים מהכלים. היחידים שהסתכלו על המהלך כלא מאמינים היו אנשי מכבי בני ריינה, שכבר סיכמו עם הבלם הוותיק את פרטי החוזה אחרי שעבר בדיקות רפואיות, רק בשביל לשמוע ממנו שאין לו כוונה לחתום.

אלון תורג'מן (הפועל באר-שבע): מחליף בכיר

שחקן הרכש הראשון של סגנית האלופה הקיץ היה החלוץ אלון תורג'מן, ששיחק בשנתיים האחרונות בהפועל חיפה. החלוץ בן ה-31 ששיחק בעבר בהפועל פ"ת, מכבי חיפה, הפועל תל אביב ובני יהודה, וכן בוויסלה קרקוב הפולנית ואוסטריה וינה האוסטרית, הגיע לבאר-שבע כשחקן חופשי.
7 צפייה בגלריה
אלון תורג'מן
אלון תורג'מן
הספתח של הקיץ בנגב. תורג'מן
(צילום: הפועל באר-שבע)
בעבר כבר היו ניסיונות מצד הקבוצה מבירת הנגב לצרף אותו, אך המהלך לא יצא לפועל. תורג'מן, שכבש בעונה שחלפה 7 שערי ליגה ב-31 הופעות, צפוי להיות המחליף של פטריק קלימלה הפולני. בקצב הזעזועים שעוברת הקבוצה מפתיחת העונה, מי יודע, אולי תורג'מן יזכה למקום משמעותי יותר.

איתי שכטר (הפועל פ"ת): הפרישה נדחתה

כבר בשלהי 2022/23 היה ברור שאיתי שכטר יחפש לעצמו בית חדש, אחרי שנתיים במהלכן הפך לשחקן משלים בהפועל באר-שבע (3 שערים בלבד ב-41 הופעות). הוא אפילו שקל לתלות את הנעליים, כשהצעה להצטרף לצוות המקצועי של מכבי ת"א הונחה על שולחנו. בסופו של דבר החליט שכטר שהוא נשאר על המגרש ואחרי שהיה מבוקש גם במ.ס אשדוד, הצטרף לעולה החדשה, הפועל פ"ת. "שמח ונרגש לחתום במועדון עם היסטוריה מפוארת ועתיד מבטיח", אמר השחקן לאחר החתימה. "אני רעב יותר מתמיד להצליח".
7 צפייה בגלריה
כשניסיון ורעב נפגשים. שכטר
כשניסיון ורעב נפגשים. שכטר
כשניסיון ורעב נפגשים. שכטר
(חגי מיכאלי, pne)
אל שכטר הצטרף חבר מהעבר במכבי ת"א, אבי ריקן, ואלה הצטרפו לחבר אחר שכבר חתם בהפועל פ"ת בעונה שעברה, עידן ורד. אז מבחינת חדר ההלבשה, כמעט בטוח שהולך להיות שמח, אבל באיזה אופן ישפיע החיזוק הזה על כמות שערי הזכות של הכחולה ממלאבס?

איתמר ניצן (מכבי חיפה): ממש במקרה

זו כנראה אחת ההחתמות המפתיעות של הקיץ, בטח במושגים של מכבי חיפה, שלאחר שלוש אליפויות נקלעה לעונת בנייה מעוררת שאלות. ביום שאחרי השושלת של ברק בכר, כל כניסה חדשה לסגל הקבוצה היא בבחינת כניסה לנעליים גדולות, קל וחומר של איתמר ניצן, השוער בן ה-36, שלא היה ממש בתוכניות של הקבוצה ונשלף כפתרון יצירתי לבעיה שנוצרה בין הקורות של האלופה.
7 צפייה בגלריה
איתמר ניצן
איתמר ניצן
לחץ אדיר. ניצן
(צילום: עוז מועלם )
מצד אחד, אקס מכבי נתניה, שלבש בעבר את מדי מכבי פ"ת ובית"ר ירושלים, הרוויח בגדול עם תפנית מפתיעה שמעט מאוד שחקנים זוכים לקבל במהלך הקריירה. מצד שני, מעבר למועדון ענק כמו מכבי חיפה מביא איתו גם לא מעט לחץ, וכשאתה יודע שלא היית הבחירה הראשונה של המועדון (אחרי שהלחצים על ג'וש כהן לא נשאו פרי), הלחץ גדל כפליים.

מאוויס צ'יבוטה (הפועל ת"א): בזכות דולב חזיזה

במסגרת אחת ההחלטות הראשונות שקביל מסאי דגו במכבי חיפה, החליט המאמן לגרוע את החלוץ מאוויס צ'יבוטה מסגל הקבוצה לקראת המשחק במלטה, נגד האמרון ספרטנס.
ייתכן שהיה מדובר באקט משמעתי לאחר שהחלוץ הקונגולזי התעמת במהלך אימון הקבוצה עם דולב חזיזה או שבמועדון ניצלו את הסיטואציה כדי להראות לשחקן את הדרך החוצה אחרי שכבש שער אחד בלבד ובישראל ב-33 הופעות בירוק, שברובן, אגב, עלה כמחליף. עכשיו, הפועל ת"א הרוויחה מההפקר כשבסופו של דבר לקחה על עצמה בעיקר את המשכורת הכבדה של השחקן, כנותרה השאלה: איך המהלך ישפר את אחת ההתקפות החלשות של העונה שעברה.

מסאי דגו (מכבי חיפה): מי היה מאמין

במשבצת ההחתמה המפתיעה ביותר, אין ספק שמסאי דגו לוקח את כל הקופה. המאמן שהרזומה שלו מסתכם בין היתר בקבוצת הנוער של המועדון, עירוני קריית שמונה, הפועל עכו והפועל פ"ת, גרם ללא מעט הרמת גבות כשהוצג כמאמן הראשי של האלופה. היו אפילו כמה שהיו בטוחים שבדקה האחרונה תבוא איזו תפנית שתבשר על אחת המתיחות הגדולות של הקיץ, שלא לדבר על הספקולציות שטענו שבכלל מדובר במינוי שאמור לשמור את הכסא לברק בכר, ברגע שיפוטר מהכוכב האדום בלגרד, מועדון שידוע בתובענות הרדיקאלית של אוהדיו.
7 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
"מבין את הספקות". דגו על הקווים של מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
"אני מבין את הספקות של כולם אבל אני מבחינתי בא לעבוד הכי קשה", אמר המאמן בחצי התנצלות. בינתיים, הוא כבר הספיק לחגוג תואר ראשון – גביע אלוף האלופים החמישי של מכבי חיפה.

רובי קין (מכבי ת"א): החתימה המנצחת

מכבי ת"א החתימה הקיץ את אחד השמות הנוצצים שידע הכדורגל הישראלי, רובי קין, ולא רק בגלל העבר שלו במגרשי הפרמייר-ליג. אחרי הכל, מתי בפעם האחרונה אימן אצלנו קרוב משפחה של ענק פופ כמו מוריסי. אבק כוכבים משולב. המאמן האירי גם מצטרף לאגדות עבר אירופים אחרים שעמדו על הקווים במגרשי ליגת העל - לות'ר מתיאוס (מכבי נתניה), שוטא ארבלדזה (מכבי ת"א) ואוסי ארדילס (בית"ר ירושלים).
7 צפייה בגלריה
קין
קין
אבק כוכבים. קין
(צילום: עוז מועלם)
קין, שחתם לשנתיים, במהלכן ירוויח 400 אלף אירו לעונה, מגיע לצהובים ללא ניסיון משמעותי כמנג'ר, והרזומה של כוכבי העבר כמאמנים בליגת העל לא אמור לעודד את האוהדים שרוצים להחזיר את ההגמוניה שעברה בשלוש העונות האחרונות למכבי חיפה. אבל האירי תפס את מקומו של אחד המאמנים המושמצים ביותר שידעה מכבי ת"א, אייטור קראנקה, אז כל השאר, נכון לעכשיו, יכול לחכות.
פורסם לראשונה: 19:55, 01.08.23