המנהל הטכני של נבחרות ישראלי וילי רוטנשטיינר ימשיך בתפקידו לאחר שהיום (שני) נפגש עם יו"ר ההתאחדות אורן חסון וסיכם על הפרטים להישארותו. בפגישה הוסכם כי האוסטרי יקצץ 30 אחוז בשכרו והוא חתם על חוזה חדש.
בפגישה השתתפו מלבד חסון ורוטנשטיינר, גם המנכ"ל רתם קמר ויו"ר הוועדה המקצועית שינו זוארץ. רוטנשטיינר הסכים, כאמור, להפחית 30 אחוז משכרו עד לסיום שנת 2020, כאשר בתום התקופה יש לשני הצדדים אפשרות לסיים את החוזה באופן מוסכם. ההסכם יובא לאישור מזכירות ההתאחדות ביום רביעי הקרוב.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ביציע
וילי רוטנשטיינר ביציע
הסכים לקיצוץ. רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
חסון: "האיכויות המקצועיות של וילי רוטנשטיינר ידועות לכל ומכאן השאיפה למצוא את הדרך בה ההתאחדות והכדורגל שלנו ימשיכו ליהנות מעבודתו. על כולנו נכפתה סיטואציה בלתי צפויה בשל התפרצות נגיף הקורונה, שהולידה משבר מקצועי וכלכלי בהיקף חסר תקדים. היה הכרח לקצץ גם בשכר של המנהל הטכני ואני מעריך את הנכונות של רוטנשטיינר לעשות זאת. לאורך כל הדרך שמרנו על יחסים טובים, מתוך רצון ואמונה שאפשר וצריך להמשיך יחד. אני מבקש להודות לשינו זוארץ על תרומתו הייחודית להגעה להסכם ולמנכ״ל רתם קמר שפעל מול נציגיו של רוטנשטיינר. מההסכם הזה כולנו יוצאים נשכרים".
רוטנשטיינר: "אני מברך על האפשרות להמשיך בעבודה בה התחלתי לפני שנתיים בתמיכה מלאה לאורך כל הדרך מצד הנהלת ההתאחדות לכדורגל והעומדים בראשה. גיבשנו חזון ברור, פעלנו למימושו ונמשיך כך ביתר שאת. לאורך כל המשא ומתן שמרנו על מערכת יחסים טובה וכבוד הדדי, וזה עניין שנקפיד עליו תמיד. אני אוהב את המדינה ואת האנשים וזה כבוד עבורי לעבוד כאן. השחקנים הצעירים, הנבחרות והפלייאוף בחודש אוקטובר חשובים לכולנו ואעשה הכל כדי שנגיע ברמת המוכנות הגבוהה ביותר כדי להגשים את החלום הגדול. אני מלא אופטימיות באשר ליכולת שלי ושל ההתאחדות להוביל את הכדורגל שלנו למקומות טובים יותר, עבודה רבה לפנינו".
2 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
בסוף הוא נשאר. רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
(צילום: אורן אהרוני)
סמכויותיו של האוסטרי יקוצצו והוא יעסוק רק בפיתוח הכדורגל והכשרת מאמנים, אך לא יטפל בנבחרת הבוגרת. למרות זאת, הוא יהיה דמות מייעצת בבחירת המאמן הלאומי והחלפת שדרת כל המאמנים הצעירים בנבחרות השונות.
לפני כחודש היה נראה שרוטנשטיינר יעזוב לאחר שלא הסכים לקצץ 50 אחוז משכרו והצדדים ניסו לסכם על גובה הפיצוי, כשגם שם היו חילוקי דעות שהפכו לאחר מכן לציטוטים של המנהל הטכני כלפי ההתאחדות. "אנשים בהתאחדות חופרים לי בור מאחורי הגב, אני מאוד מאוכזב מההתנהלות. הם החליטו שאלך הביתה, עשו הכל כדי שזה יקרה", אמר רוטנשטיינר. "בהתאחדות ביקשו ממני לקצץ חמישים אחוז משכרי ושלא אתקרב לנבחרת הבוגרת, אין דבר כזה".
בסופו של דבר הצדדים הגיעו לעמק השווה, והאוסטרי ימשיך בתפקידו (בחצי השנה הקרובה לפחות) עם קיצוץ נמוך ממה שנדרש ממנו בתחילה - כשדווקא הסמכויות שהיו לו הן אלו שקוצצו.