מכבי חיפה לא התכוונה להודיע כבר אתמול (חמישי) כי הגיעה לסיכום על צירופו של גדי קינדה ל-3.5 שנים, אלא להמתין לשובו ארצו בשבוע הבא - ורק אחרי הפגישה עם הנשיא יעקב שחר להוציא הודעה רשמית בעניין. גורמים בחיפה טענו כי הוחלט לפרסם על הסיכום עם השחקן מחשש ל"לחץ של מכבי ת"א על הקשר להגיע בסופו של דבר לקריית-שלום", לדבריהם. אם תרצו, מחשש למחטף של הרגע האחרון.
אחרי שהנחיתו בחלונות האחרונים שחקנים ישראלים שהפכו לשוברי שוויון בדרך להבטחת האליפות, כמו עומר אצילי ודיא סבע, האלופה בשלוש השנים האחרונות משוכנעת כי הצירוף של קינדה יסייע לה במאבק לשמירת התואר.
2 צפייה בגלריה
קינדה
קינדה
שב לישראל. קינדה
(צילום: Maria Lysaker-USA TODAY Sports)
"אנחנו הנחתנו פה בשנים האחרונות את השחקנים הישראלים הבכירים, כולל כאלו שעוד שיחקו בחו"ל וניצחנו בכל קרב את מכבי ת"א", אמרו גורמים בחיפה. "הם רצו את דין דוד ועלי מוחמד, אך הם באו למכבי חיפה. בינואר האחרון הם הציעו הצעה גבוהה הרבה יותר לסבע והוא בסוף הגיע אלינו. גם ליאור רפאלוב קיבל בקיץ הצעה הרבה יותר גבוהה מהם ומן הסתם בחר בלב. קינדה זו עוד נקודת ציון מבחינתנו בהבנה של השוק מי הקבוצה הכי גדולה בישראל, זו כבר מגמה. במכבי ת"א, לעומת זאת, מחזירים את השחקנים שלהם שחיממו ספסלים באירופה וחזרו בכסף גדול יותר".
הקרדיט למסע השכנוע של קינדה לבחור במכבי חיפה ולא במכבי ת"א ניתן בעיקר למאמן מסאי דגו, שמכיר את השחקן מהילדות המשותפת שלהם באשדוד.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו מגיע לשמח את ילדי עוטף עזה בשפיים
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו מגיע לשמח את ילדי עוטף עזה בשפיים
שכנע את קינדה להגיע לארץ. דגו
(צילום: עוז מועלם)
קינדה יחתום על חוזה ל-3.5 שנים, יקבל מענק חתימה של מיליון שקל ועוד שכר עונתי של 350 אלף אירו. זאת אחרי שבחר לשוב ארצה למרות עונה מצוינת בקנזס סיטי ב-MLS. הקבוצה האמריקאית הציעה לו לשדרג את שכרו ב-15 אחוז והוא סירב ובחר לשוב ארצה.