הפועל פ"ת עברה לא מעט תלאות לאורך השנים, בין היתר בעיות כלכליות, ניהול כושל, ירידות ליגה, פירוק ומעבר לקבוצת אוהדים. בסיום העונה שעברה הצליחו סוף סוף המלאבסים, שבעבר נחשבו לאחד המועדונים הבכירים בכדורגל הישראלי, לחזור לליגת העל לאחר שמונה שנים בלאומית.
לקראת עונת החזרה לליגת העל, החליטו במועדון לתלות תקוות בשלושה שחקנים ותיקים ומוכחים כמו עידן ורד, אבי ריקן ואיתי שכטר לצד טיפוח שחקנים צעירים, כחלק מהפקת הלקחים מהשנים הקודמות ובמטרה לתקוע יתד בליגת העל לשנים הקרובות.
4 צפייה בגלריה
אבי ריקן
אבי ריקן
נפצע לאחרונה. ריקן
(צילום: עוז מועלם)
ורד הגיע לקבוצה עוד באמצע העונה הקודמת, כשזו הייתה בליגה הלאומית, וחגג איתה עלייה מרגשת לליגה הבכירה. אחרי ששיחק במשך חמש עונות במדי בית"ר ירושלים ועשה מעבר להפועל ת"א, מצא את עצמו הקשר אשתקד יורד לליגה הלאומית בצעד דרמטי. כזה שלבסוף השתלם לו.
הקשר הוותיק בן ה-34 רצה לנסות ולהמציא את עצמו מחדש אחרי שלא קיבל מספיק קרדיט בהפועל ת"א. אומנם המספרים לא היו מרשימים יתר על המידה (סיים את העונה הקודמת עם שני שערים בכל המסגרות), אבל ורד הפך להיות שחקן חשוב ולמנהיג בחדר ההלבשה. הקיץ, לוורד היה חלק משמעותי בבניית הסגל של הקבוצה. הוא היה זה שהוביל את השיחות עם שכטר וריקן, והוא השפיע בצורה ניכרת על ההגעה של שניהם.
4 צפייה בגלריה
שכטר
שכטר
הגיע לתחנה ה-16 בקריירה. שכטר
(צילום: עוז מועלם)
הפועל פ"ת היא התחנה ה-16 בקריירה של שכטר בן ה-36. הוא דחה הצעות אחרות והגיע במטרה לקבל יותר דקות אחרי השנתיים האחרונות בהן מיעט לשחק בהפועל באר-שבע. לבסוף, הצטרף גם ריקן (34), זאת אחרי שעזב את מכבי ת"א בתום שמונה שנים. העונה, שלושת החברים התחברו מחדש. ורד בעבר הצהיר לא פעם על הרצון לשחק עם השניים והעונה ניתנה להם הזדמנות לכך ובעיקר להוביל פרויקט בדמותה של קבוצת אוהדים.

דעות חלוקות

מהצד של האוהדים הדעות היו חלוקות. היו כאלה שבירכו על החתמת שחקנים בכירים ובעוד אחרים העדיפו לראות שחקנים צעירים. מה שכן, נושא התמיכה בהנהלה הוא קונצנזוס בקרב הקהל, שמאמין בהחלטות של המועדון.
מהרגע הראשון היה ברור ששלושת השחקנים הוותיקים לא באו לשמש תפאורה, ושהם יקבלו קרדיט גדול הרבה מעבר ליכולת שלהם על המגרש. לשלושתם יש תפקיד חשוב, הם יצטרכו לקחת על הכתפיים את הפועל פ"ת העונה, כי היא זו שתשפיע על השנים הבאות.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה
נושא התמיכה בהנהלה הוא קונצנזוס. אוהדי הפועל פ"ת
(צילום: יאיר שגיא)
מעבר לכך, עופר טסלפפה הוא אומנם מאמן ותיק, אבל הוא חסר ניסיון בליגה הבכירה. ההחלטות על ההחתמות של השחקנים הבכירים היו בשיתוף פעולה מלא עם המאמן, מאחר שבמועדון הבינו שהחתמות מהסוג הזה יביאו לאיזון של חוסר הניסיון שלו. ובזמן שהוא מנהל את הקבוצה על הקווים, אותם שחקנים ותיקים ישמשו כמנהיגים על כר הדשא ובחדר ההלבשה, יורידו את מפלס הלחץ שאיתו מתמודדת עולה חדשה ויעזרו לצעירים.
בצד המקצועי, פתיחת העונה של פ״ת לא הייתה מרשימה מספיק, אבל במועדון לא נבהלו והבינו שזה חלק מתסמונת העולה הטרייה. עד לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הקבוצה הספיקה לשחק ארבעה מחזורים בהם הצליחה לאסוף 4 נקודות בלבד.
4 צפייה בגלריה
עידן ורד
עידן ורד
עלה עם הקבוצה לליגת העל - ובחר להישאר. ורד
(צילום: עוז מועלם)
את החזרה לפעילות בליגה, פ"ת פתחה עם משחק השלמה והפסד למכבי חיפה 2:1, ואז הגיע ניצחון 0:1 על בית"ר ירושלים ו-1:1 דרמטי מול הפועל חיפה, שהקפיץ אותה למקום התשיעי. מה שכן, הפציעה המטרידה של ריקן מפתיחת העונה שוב חזרה בשבוע האחרון. השחקן הרגיש כאבים בשריר התאומים הזה והוא צפוי להיעדר בתקופה הקרובה. במועדון מודאגים מהמצב כי ג'ימי אלכסיס ככל הנראה גמר את העונה וגם הזרים ששבו לארץ עדיין לא נמצאים בכושר משחק.
אם נודה על האמת, השחקנים הוותיקים של הקבוצה עברו את גיל שלושים והם כבר מעל השיא שלהם, אבל הם מסוג הכדורגלנים שלא צריכים 90 דקות על המגרש כדי לגרום לקבוצה להצליח. הניסיון של השחקנים הוא פקטור משמעותי והאוהדים ראו את זה במשחקים האחרונים.
מבחינת הפועל פ"ת, הישארות בליגה מבלי להיקלע למאבקי תחתית תהיה הישג גדול, אבל הרצון האמיתי של מועדון האוהדים הוא להיות קבוצה לגיטימית בליגה העל, אחת כזאת שסופרים אותה ולא כזו שמתנדנדת בין הליגה הראשונה לשנייה.
מה שבטוח מערכת היחסים של השחקנים הוותיקים עם הקבוצה משתלמת לשני הצדדים. פ"ת הרוויחה מנהיגים עם ניסיון עשיר בליגה הבכירה, והם זוכים לאפשרות להמציא את עצמם מחדש בקבוצה עם קהל תומך. עכשיו רק צריך להשיג ניצחון נוסף, אולי במפגש היום (15:00) מול מ.ס אשדוד הלפני אחרונה בטבלה.