משרד החוץ הודיע היום (רביעי) כי לאחר שפולין סירבה לאשר למכבי ת"א , מכבי חיפה והפועל באר-שבע לארח את משחקיהן במסגרות האירופיות (ליגת האלופות וקונפרנס-ליג) בעקבות לחץ פנימי וקריאות פרו-פלסטינית, הונגריה הסכימה לקבל את הקבוצות הישראליות ולקחת על עצמה את כל ההתחייבויות של פולין, כולל איתור המגרשים המתאימים.
"לאחר שהתקבלה פנייה ממנכ"ל ההתאחדות למשרד החוץ ושגרירות ישראל בהונגריה, שר החוץ ישראל כ"ץ, שחזר אמש מהביקור מדיני בהונגריה, פנה היום לראש ממשלת הונגריה אורבן ולשר החוץ פטר סיירטו בבקשה שייענו בחיוב וייסיעו לקבוצות הישראליות", נכתב בהודעה, "זמן קצר לאחר הפנייה, שגריר ישראל בהונגריה יעקב הדס-הנדלסמן עדכן את שר החוץ כ"ץ כי ההונגרים נענו בחיוב".
1 צפייה בגלריה
אימרי דוחף את מוחמד
אימרי דוחף את מוחמד
מכבי חיפה תארח בהונגריה? עלי מוחמד מול יאנג בויז ברן
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
שר החוץ כ"ץ אמר: "הונגריה מוכיחה פעם אחר פעם את העמידה האיתנה לצד ישראל. הספורט תמיד היה ותמיד יהיה מאחד בין עמים ולאומים שונים. אני שמח שהקבוצות שלנו יוכלו לייצג אותו בכבוד במפעלים הבינלאומיים, ובטוח שהישראלים, לצד ההונגרים, יעודדו את הקבוצות שלנו ויקבלו אותן בכבוד. תודה לראש הממשלה אורבן ולשר החוץ סיירטו על היענותם".
מכבי ת"א הוגרלה היום בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, שם תפגוש את המנצחת בין סטיאווה בוקרשט הרומנית לווירטוס מסן מרינו. מכבי פ"ת תשחק בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית מול בראגה הפורטוגלית, ובסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס-ליג מצפה למכבי חיפה מפגש עם סבאח האזרית ולהפועל באר-שבע מפגש עם צ'רנו מורה הבולגרית.
פרץ: יכולים להגיע הכי רחוק ולהביא מדליה
(ONE)