לחץ בבית"ר ירושלים בעקבות פתיחת העונה הקטסטרופלית. הקבוצה של יוסי אבוקסיס הפסידה ארבע פעמים בשישה משחקים, זאת לאחר שהתחילה עם מינוס 4 נקודות בעקבות אירועי גמר הגביע. שהבעלים המאוכזב, ברק אברמוב, הציב את הדרבי הירושלמי מחרתיים כמדד לביצוע זעזועים במועדון.
אברמוב נראה עצבני מאוד בסיום ההפסד להפועל פ"ת, שהיה השלישי ברציפות של בית"ר ירושלים. הבעלים הציב תקציב שכר שחקנים גדול בצורה משמעותית לעומת השנה שעברה, כ-20 מיליון שקלים (65 אחוז יותר מזה שאיתו זכתה בית"ר בגביע המדינה), בעוד אצל היריבה מדובר ברבע מכך.
1 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס הפועל פ"ת בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס הפועל פ"ת בית"ר ירושלים
חוסר שביעות רצון מתפקודו. יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב רואה ביוסי אבוקסיס כאחראי לכישלון של פתיחת העונה. במועדון משוכנעים שהמאמן צריך להיות יותר החלטי וקשוח מול השחקנים שלו. ההתחצפות של הקפטן אופיר קריאף עוד לפני המלחמה גרמה לו לשלם את קנס כבד והוא לא שותף במשחק שלשום מול הפועל פ"ת. לזה ניתן להוסיף תקרית שמבחינת המועדון מדובר בהטלת אשמה מצדו אבוקסיס על ירדן שועה, כשגם הטענה שלו כי יעמוד לדין משמעתי לא בהכרח עומדת במבחן המציאות.
"אני מודאג מהמצב ומצפה להרבה יותר. יש הרבה שחקנים שמאכזבים אותי בהתנהלות והיכולת שהם מציגים", אמר אבוקסיס אחרי ההפסד להפועל פ"ת, וכיוון את האש בעיקר כלפי שועה. אבוקסיס זיהה כי שועה צחק אחרי שאמיר ברקוביץ' מעד במהלך המשחק. החלוץ הוחלף ואבוקסיס זרק לעברו: "אתה חצוף, חבל שנתתי לך בכלל לשחק".
אבוקסיס היה מאוכזב בעיקר מעצמו מכך שנתן לשועה, שלא התאמן באופן מלא בעשרת הימים האחרונים, לפתוח בהרכב. החלוץ סיים 68 דקות במהלכן רץ חמישה קילומטרים בלבד. "המאמן צריך להאשים רק את עצמו בזה שיש לו שחקן שלא רץ. הוא אחראי לזה", הסבירו במועדון.
בבית"ר ישנה ביקורת כלפי אבוקסיס: "יש לנו סגל מהיקרים ביותר בליגה, הוא שווה מקום רביעי לפחות. איך אפשר לפתוח עם שלושה בלמים נגד הפועל פ"ת? במציאות שהיא לא מלחמה, ארבעה הפסדים בשישה משחקים, כשפתחנו עונה עם מינוס ארבע נקודות ואנחנו עם שתי נקודות בלבד - כמו המקום האחרון - היה מתבצע זעזוע על הקווים. אין פה תירוצים".
אחרי שבאימון המסכם לפני המשחק מיירון ג'ורג' היה יותר טוב מכל אחד משחקני ההרכב, אבוקסיס התחבט האם לפתוח איתו או עם פרד פריידיי. בסופו של דבר, המאמן פתח עם החלוץ הניגרי. כשג'ורג' נכנס במחצית השנייה, הוא היה השחקן המסוכן היחיד אצל הצהובים-שחורים. "אבוקסיס קיבל את כל הכלים והתקציבים לבנות את הקבוצה, כך שכל האחריות עליו, לטוב ולרע".
פורסם לראשונה: 10:32, 04.12.23