היסטוריה בכדורגל החופים: קבוצת בני פלפלה כפר קאסם שמייצגת את ישראל בליגת האלופות, זכתה הערב (ראשון) באליפות אירופה בכדורגל חופים לאחר ניצחון בפנדלים על פיזה האיטלקית.
זה היה הגמר הראשון של בני פלפלה בגמר ליגת האלופות, והוא היה דרמטי במיוחד. השוער השווייצרי אליוט כבש צמד, אבל האיטלקים חזרו למשחק פעמיים ובתום הזמן החוקי זה נגמר ב-2:2. בפנדלים. פיזה החמיצה פנדל אחד, ועאמר יתים קבע 3:5 ושלח את כפר קאסם לחגוג תואר היסטורי. כפר קאסם גברה בחצי הגמר 2:4 על הואלבה הספרדית וברבע הגמר הביסה 2:9 את מארסיי הצרפתית.
3 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים
השחקנים חוגגים
עמאר יתים. כבש את הפנדל המכריע
(צילום: אייהם ג׳בארין מנהל מדיה פלפלה)
3 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים
השחקנים חוגגים
כפר קאסם על המפה
(צילום: אייהם ג׳בארין מנהל מדיה פלפלה)
בני פלפלה כפר קאסם הוקמה בשנת 2007, בדיוק באותה עונה שבה הוקמה ליגת כדורגל החופים, זו גם הקבוצה שזכתה בהכי הרבה אליפויות (6) ושלטה בליגה ללא עוררין. הפעם הראשונה שהקבוצה זכתה באליפות הייתה ב-2012. היא השתתפה חמש פעמים בליגת האלופות, ושלוש פעמים הצליחה להעפיל לשמינית הגמר. הבעלים של הקבוצה הוא נימר עאמר, שהפך אותה לאימפריה אירופית. את הסגל הישראלי חיזקו זרים ברמה גבוהה כמו דמאיש הברזילאי ושלושה שווייצרים: השוער אליוט שכבש הערב צמד, החלוץ גלן דייויד הודל ונואל אוט. שווייץ סיימה במקום השלישי באליפות העולם האחרונה, ושלושתם משתייכים לסגל שלה.
בעונה הקודמת הקבוצה הצנועה מכפר קאסם הצליחה להגיע עד למקום השלישי. העונה היא כבר עשתה היסטוריה, כשהגיעה לגמר וזכתה במפעל היוקרתי. בכפר קאסם מספרים כי למרות ההצלחה הגדולה, אף גורם ממשלתי לא סייע לקבוצה במימון או עזרה בייצוג המדינה.
3 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים
השחקנים חוגגים
כפר קאסם אלופת אירופה
(צילום: אייהם ג׳בארין מנהל מדיה פלפלה)
ליגת כדורגל החופים הייתה ליגה מאוד פופולרית שהוקמה בשנת 2007 והתקיימה בכל שנה בחודשי הקיץ, בסיום עונת הכדורגל. המשחקים נערכו בימי שישי בזירת כדורגל החופים שבחוף פולג שבנתניה. מדובר בענף ספורט צעיר יחסית, שייצר לא מעט עניין בשנים האחרונות, והשתתפו בו קבוצות מערים רבות בארץ עם לא מעט שחקנים מהליגות הנמוכות בישראל. עם זאת, הליגה נעצרה בשנת 2020 בעקבות מגפת הקורונה ומאז לא שבה לפעילות, למרות ההצלחה. כפר קאסם היא הקבוצה האחרונה שזכתה באליפות, ולכן המשיכה את פעילותה ומייצגת את ישראל בטורניר ליגת האלופות של כדורגל החופים.
נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך: "ברכות חמות לקבוצת פלפלה כפר קאסם בכדורגל חופים על זכייתה המרשימה בגמר גביע ליגת האלופות האירופי. מאמץ מרשים והישג מרשים בספורט מיוחד. כפר קאסם על המפה".