אוהדי בית"ר מפגינים ליד ביתו של ניר רשף
הסערה שאחרי ההחלטה: בעקבות העונש הכבד שהטיל בית הדין של ההתאחדות על בית"ר ירושלים – שלילת השתתפותה בקונפרנס-ליג בעונה הבאה – הגיע שלב המהומות. כ-250 אוהדים של הקבוצה חסמו את צומת אלוף שדה ברמת-גן והדליקו מדורה. מהמשטרה נמסר כי כעבור זמן קצר הציר נפתח לתנועה וכוחות נמצאים במקום.
קודם לכן האוהדים הגיעו סמוך לביתו של תובע ההתאחדות ניר רשף, שרו שירי נאצה ("ניר רשף מת"), הדליקו זיקוקים ושברו עציצים בכניסה לבניין. באחד הסרטונים שהופצו נראים אוהדים משחיתים דגלי גאווה. בנוסף, הדיינים שגזרו את העונש סובלים מאיומים ונאצות מאז פרסום ההחלטה.
אוהדי בית"ר משחיתים דגלי גאווה בגבעתיים
2 צפייה בגלריה
ירדן שועה בזמן פריצת אוהדי בית"ר לדשא בגמר הגביע
ירדן שועה בזמן פריצת אוהדי בית"ר לדשא בגמר הגביע
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
אוהדי בית"ר פורצים לדשא וגורמים לביטול טקס הנפת גביע המדינה
(צילום: עוז מועלם)
מוקדם יותר היום פורסם העונש החמור שספגה בית"ר ירושלים בעקבות אירועי גמר הגביע: הקבוצה לא תוכל לשחק במפעלים האירופיים בעונה הבאה ונקנסה ב-70 אלף שקל. בנוסף, היא נענשה בהפחתת שלוש נקודות ליגה על-תנאי ובהרחקה מהגביע על-תנאי. העונש שהטילו הדיינים חמור מזה שביקש תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף במהלך הדיון בשבוע שעבר. רשף דרש אז להפחית לבית"ר שלוש נקודות ממאזנה בעונה הבאה, אך בית הדין החליט על עונש כבד יותר תוך כדי העברת ביקורת על התובע והעונש המקל שביקש.
לאחר פרסום העונש, הופצו פרטיהם האישיים (כתובות מגורים ומספרי טלפון) של שלושת הדיינים שהטילו את העונש - ישראל שמעוני, נעם ליובין וגיורא לנדאו – בקבוצות השונות של אוהדי בית"ר בווטסאפ וברשתות החברתיות. הדבר הוביל לכך שהשלושה החלו לספוג נאצות ואיומים רבים מצד אוהדים, למרות קריאתו של בעלי הקבוצה ברק אברמוב לא לנהוג באלימות ("קורא לקהל אוהדינו לא לתת יד לאלימות מסוג כלשהו ומבקש בבקשה אישית שלא להפגין מול ביתו של יו"ר ההתאחדות ודייני בית הדין").
בעקבות זאת, פרסמה ההתאחדות לכדורגל הודעה חריפה: "בשעות האחרונות, בעקבות החלטת בית הדין המשמעתי, התפתח שיח אלים ומסוכן שמציב אותנו מרחק נגיעה מאסון חלילה. אנחנו מצטרפים להודעה המכבדת והאחראית של מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים והבעלים ברק אברמוב להוריד את גובה הלהבות לאלתר ולהימנע מכל אקט אלים, מילולי או פיזי.
"בתי הדין עצמאיים בשיקול דעתם ופועלים ללא מורא ולא משוא פנים. עצמאותם לעולם לא תעמוד בספק. הדרך הנכונה והמקובלת היא הגשת ערעור לבית הדין העליון כפי שהמועדון הודיע כי יעשה. משטרת ישראל עודכנה על ידי ההתאחדות לכדורגל בהתפתחויות האחרונות וכל מידע שנמצא בידינו יועבר לה. אנו סמוכים ובטוחים כי היא תדע לפעול בנחישות מול מי שיעזו לחצות קווים שלעולם אין לחצות אותם".