חדשות משמחות לקבוצות הישראליות באירופה: מחזיקת גביע המדינה תזכה לשדרוג כשתפתח את הופעותיה במפעלים האירופיים בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית (ב-11 ביולי), לאחר שבעונה הנוכחית היא פתחה בסיבוב השני של הקונפרנס-ליג. כך על פי ההתאחדות לכדורגל, שפרסמה היום (שלישי) את השיבוץ של הקבוצות הישראליות במפעלים האירופיים החל מעונת 2024/25.
האלופה תפתח את הופעותיה בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות (שישוחק ב-23/24 ליולי) והקבוצות שיסיימו במקומות 2 ו-3 יתחילו את המסע האירופי בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס-ליג (ב-25 ביולי).
2 צפייה בגלריה
שועה בפעולה
שועה בפעולה
השנה עוד במסגרת מוקדמות הקונפרנס-ליג. מחזיקת הגביע בית"ר נגד פאוק סלוניקי
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
שחקני חיפה חוגגים
שחקני חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות
(צילום: עוז מועלם)
חזרת מחזיקת הגביע לליגה האירופית נובעת מעליית ישראל בדירוג המדינות של אופ"א, כמו גם משינוי הפורמט בליגת האלופות בעונה הבאה. מחזיקת הגביע הבאה תהיה הנציגה הראשונה של ישראל במוקדמות הליגה האירופית מאז קיץ 2021, אז הושקה הקונפרנס-ליג. כידוע העונה מכבי חיפה תשחק בליגה האירופית, אבל היא זכתה בכך מכיוון שנפלה ממסלול האלופות.
במקרה שבו אלופת המדינה תזכה בגביע המדינה, הכרטיס לסיבוב הראשון של הליגה האירופאית יעבור לקבוצה שתסיים במקום השני, כאשר הקבוצות שיסיימו במקום השלישי והרביעי יקבלו את הכרטיס לסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס-ליג.