צפו בפרקליטה של אחת הקטינות מדברת באולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)

במידה שחקירת הכדורגלנים ממכבי ת"א תסתיים בימים הקרובים בסגירת התיק הפלילי, כפי שמעריכים פרקליטיהם המשפטיים, הפרשה תעבור לטיפולו הישיר של בעלי המועדון, מיץ' גולדהאר, שמנהל את המשבר באמצעות יועצים מיוחדים מקנדה, מה שעשוי לייצר מאבק.
ההתכתבות בין אחד הכדורגלנים ממכבי ת"א לאחת הקטינות, שתוכנה נחשף בראשון האחרון ב"ידיעות אחרונות", עשויה להוות את ראיית הזהב מבחינתם בדרך לסגירת התיק הפלילי אחרי העברתו לפרקליטות.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
ידרשו לשוב מיידית לאימונים במידה שהתיק ייסגר. אחד החשודים
(צילום: טל שחר)
תוכן התכתבות בין השניים דרך האינסטגרם הוצג בפני חוקרי המשטרה וכלל שאלה של אחד הכדורגלנים לקטינה: "בת כמה את?", הקטינה השיבה: "בעוד חודש אני בת 18, אני וחברה שלי חוקיות", אותו שחקן הציע לה: "אז בואי ניפגש בעוד חודש כשתהיי בת 18" ועל פי גרסת השחקנים הבהירה לו: "בוא ניפגש עכשיו".
ייתכן כי ראיית הזהב גם חוזקה בהודעות קוליות המחזקות את גרסת השחקנים. הבוקר תגיע לימ"ר מרכז הקטינה הנוספת לתת את עדותה, שעשויה להשפיע על החלטת המשטרה כיצד לנהוג בתיק זה.
כבר בהודעה ששיחררה מכבי במוצ"ש הובהר כי לאחר החקירה, הפרשה תעבור להליכים פנימיים. מבחינת השחקנים נראה כי הם ידרשו לחזור לשגרת האימונים עם סיום החקירות שלהם עוד העונה, אפילו אם יצטרפו לפני סגירה רשמית של התיק, במידה שאכן תתקבל החלטה שכזו.
עמדתו של גולדהאר בנוגע לפן המוסרי והערכי של הפרשה לא ברורה לשחקנים, גם לא לאנשי הניהול במועדון מאחר שהכל מנוהל בטורונטו. בסביבת השחקנים קיים חשש כי הפרשה תשפיע על המשך דרכם במועדון, או שמא יסתפקו במועדון בפעילות חינוכית כמו הרצאות בנושא לבני נוער.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מנהל את המשבר מטורונטו. מיץ' גולדהאר
(צילום: מכבי תל אביב)
"אין שום סיבה לכך שהשחקנים לא ימשיכו, זה יפתיע אותנו מאוד", אמרו בסביבתם, עמדה בה גם חבריהם לקבוצה מצדדים, יחד עם האוהדים.
המאמן ולדימיר איביץ' סיפק אתמול (שני) אחרי התיקו 1:1 מול הפועל ב"ש את העמדה שלו לגבי האפשרות שהשחקנים יחזרו לאימונים: "אם הכל יהיה נקי והכל יהיה בסדר, למה לא?"
לאחר מכן הוסיף הסרבי: "עבדנו קשה כל סוף השבוע, לא יכול לדבר על כל השחקנים ואיך זה השפיע עליהם או איך הם מרגישים. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד כרגיל וזה מה שעשינו. לא יכולים לדבר על מה שאנחנו לא יודעים. המועדון הודיע משהו, ואני לא אדבר מעבר לזה".
כשנשאל האם צמד השחקנים החשודים יחזרו לקבוצה אם וכאשר יתברר כי לא עברו על החוק, אמר: "נראה מה יהיה".
3 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
"נראה מה יהיה". איביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
בסביבת השניים העבירו את העמדה שלהם: "במידה שהתיק הפלילי ייסגר, זה כבר עניין אישי של השחקנים, זו לא בעיה ערכית, איפה הבעיה פה מבחינת המועדון? הם יצטרכו להתמודד מול המשפחות שלהם והציבור, אבל אין בעיה של ערכיות".
"שבוע מאוד לא קל עבר על כל המועדון, סיטואציה קשה מאוד לכל המעורבים בפרשה. מעדיפים לא להגיד יותר מדי, כולנו נזהרים כרגע משמועות. לא יודעים את הפרטים ולא רוצים להפריע לחקירה, מקווים שייגמר כמה שיותר מהר", אמר הקפטן שרן ייני. "יודעים שצריכים לשמש דוגמה חיובית כמה שיותר לבני הנוער להתנהג בכל מיני מצבים ומבינים את החשיבות. אנחנו מחכים לראות מה יתפתח, אנחנו לא יוצאים בהצהרות מטורפות וכן מדגישים שחשוב לנו להיות חיוביים ולהוות מודל לחיקוי".