אחרי כמעט שלושה חודשים, אוהדי הפועל ת"א סוף-סוף קיבלו אתמול (שישי) את ההודעה הרשמית כי המיליארדר היהודי, אדמונד ספרא, יהיה הבעלים של המועדון, כשבתוך שלושה שבועות תושלם העברת הבעלות. כבר בשבוע הבא תעשה פנייה להתאחדות לכדורגל בבקשה לכנס את הוועדה להעברת זכויות מולה יעמוד ספרא, שצפוי לקבל אישור מידי לאור עושרו הנאמד במיליארדרי דולרים.
ספרא כבר החל לעבוד מאחורי הקלעים בשבועות האחרונים. המטרה כי כבר השבוע ימונה נציג בעלים ומנכ"ל למועדון, זאת למרות שהמנכ"ל הנוכחי, עמית פסט, זוכה לשבחים על ניהול המועדון בחודשים האחרונים, תחת אי ודאות יוצאת דופן ועמידה לבד מול האתגרים, כך גם לגבי היועץ המשפטי בועז שפירא. פסט מונה בתחילת העונה לסמנכ"ל וקודם בתפקידו והיה זה שפיקד על המשבר עם ירידת הקבוצה ללאומית, כשבין היתר ניהל את המגעים לשחרור שחקנים בעלי חוזים גבוהים כמו מאוויס צ'יבוטה (שבינתיים חזר), הקיצוץ ודחיית השכר של עומרי אלטמן, איהאב גנאים, רז מאיר והבלם בריאן פאסי.
1 צפייה בגלריה
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
החל לעבוד מאחורי הקלעים. אדמונד ספרא
(צילום: Patrick McMullan / Getty Images)
עסקת המכירה יצרה אווירה שונה לגמרי בוולפסון מתוך הבנה שניתן יהיה לחזק את הקבוצה בצורה משמעותית. אוהדי הקבוצה הציפו את מספר הטלפון של בנו של ספרא, מואיז, שהיה זה שדחף לביצוע העסקה, ואלפי אדומים מתכוונים לנצל את השבוע הקרוב על מנת לרכוש אלפי מנויים בעקבות הגעתו של ספרא.
כמו כן, גורמים המעורים במה שאירע מאחורי הקלעים בשלושת החודשים האחרונים העידו על תפקודו והתנהלותו של הבעלים היוצאים של המועדון, דייויד מינצברג: "בראייה היסטורית, היה לו תפקיד חשוב בעתיד של הפועל ת"א. הוא מעביר קבוצה בריאה, ללא חשיפה ותביעות לאיש עסקים עשיר ביותר. בלעדיו המועדון היה הולך לפירוק, אחרי הניהול הלא אחראי של הבעלים הקודמים. הוא גם היה יותר מהגון במילוי הדרישות של ספרא ורק בשבועות האחרונים דאג להעביר עוד מיליוני דולרים לצורך מימוש העסקה".
הקבוצה תצא כבר מחרתיים למחנה אימונים בפולין. אחרי שמסאי דגו היה מודאג מאוד בכל מה שקשור לחיזוק, מאנשי ספרא הספיקו להעביר לו מסר מרגיע. המטרה הברורה היא לעלות לליגת העל.
הכוונה כעת היא צירוף שלושה זרים, זאת אחרי שהחלוץ המונטנגרי אלקסה מארושיץ', שסיים כמלך השערים בצפון מקדוניה, כבר סיכם אך הודיע לאנשי הקבוצה כי בחר שלא להגיע מכיוון שהוא חושש מהמצב הבטחוני בישראל. מעבר לכך, המטרה היא להתחזק בעוד שני ישראלים בכירים, זאת אחרי שעומרי אלטמן נשאר בקבוצה בסופו של דבר.
כששייע התפרק: צפו בקטע מתוך "מרוסקים"
(ONE)