בעוד 10 ימים זה קורה: נבחרת ישראל תרשום הופעה היסטוריה במונדיאליטו (אליפות העולם עד גיל 20), כשתפגוש את קולומביה. החבורה של אופיר חיים אמנם תצא לארגנטינה ללא אוסקר גלוך, הכוכב הגדול שלה, אבל בנבחרת הישראלים אופטימיים - ובעיקר מתרגשים לקראת האירוע היוקרתי.
"אנחנו מאוד מתרגשים, גם השחקנים וגם הצוות המקצועי", פתח חיים את מסיבת העיתונאים שקיימה הנבחרת לקראת הטורניר. "כמו שלא הנמכנו ציפיות לפני היורו, אנחנו באים עם מטרות ועל מנת להראות שאנחנו נבחרת ישראל, סגנית אלופת אירופה. יש לנו הרבה מה לתת".
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
לא מנמיך ציפיות. חיים
(צילום: יריב כץ)
"יש פה היררכיה ברורה, המטרה היא לקדם שחקנים לנבחרת הבוגרת, והצלחנו לעשות את זה", המשיך חיים. "אני בטוח שאתם תשמעו על שחקנים חדשים אחרי הטורניר הזה, וידברו עליהם בכל העולם. נבחרת ישראל לא מפחדת מאף אחת ואנחנו מאמינים בלב שלם שאנחנו יכולים לעשות משהו גדול".
"מהרגע שאני בהתאחדות התקדמתי המון בתור מאמן, למדתי המון גם מיילה חוס וגם מבוני גינצבורג. עכשיו יש גם ציפיות מאיתנו, יש לחץ, אבל אני לא מפחד מזה", הוסיף המאמן. "זה משהו שגורם לי להרגיש יותר טוב. אני מאמין שבמונדיאל הזה יראו שאנחנו באמת נבחרת מיוחדת".
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
"מהרגע שאני בהתאחדות התקדמתי המון בתור מאמן". חיים במסיבת העיתונאים
(צילום: יריב כץ)
על העברת הטורניר מאינדונזיה לארגנטינה, אמר חיים: "לא הייתי בארגנטינה, אני יכול לספר לי שמבחינתי דייגו ארמנדו מראדונה הוא לעד הגדול מכולם, ואני מתכנן לבקר בכל המקומות שהוא היה בהם ובקבר שלו. שמחתי מאוד שהטורניר הזה עבר לשם".
הקפטן אילי מדמון: "הנבחרת גדולה מכל שחקן. עשינו דבר אדיר באליפות אירופה וההרגשה בכל רגע הייתה משהו שאי אפשר לתאר. מעבר להצלחה על המגרש, החיבור עם הצוות מאוד גיבש אותנו ויצר הרבה מעבר. גם היה חשוב לנו לאחד את המדינה, במיוחד עכשיו שהמצב בארץ לא פשוט ואני כתושב הדרום רוצה לשלוח חיבוק חם לכולם".
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
קנצפולסקי ומדמון
(צילום: יריב כץ)
אל-ים קנצפולסקי: "אנחנו נבחרת כישרונית, אבל הייחודיות שלנו זה הגיבוש והחיבור. אחרי היורו היו המון ציפיות וכותרות, אבל אני עצמי עוד לא חוויתי בוגרים באותה תקופה וידעתי שיש לי עוד הרבה לאן להשתפר כדי להגיע לאן שאני רוצה".
כזכור, החבורה של חיים הרוויחה את מקומה באליפות לאחר ההישג הנפלא באליפות אירופה שנערכה לפני פחות משנתיים, אז סיימה במקום השני. הטורניר היה אמור להיערך תחילה באינדונזיה, אך הוזז מהמדינה האסיאתית לאור ההתנגדות לארח את ישראל. הארגנטינאים, שכלל לא עלו לטורניר, קיבלו את מקומה של המדינה האסיאתית.
גלוך, כאמור, לא שוחרר לאליפות על ידי קבוצתו רד בול זלצבורג, שעדיין נלחמת על הבטחת האליפות בליגה האוסטרית. שחקן בולט נוסף שנמצא מחוץ לסגל הוא עידן טוקלומטי, חלוץ מכבי פ"ת, שסובל מפציעה. הנבחרת קיבלה הגרלה קשה ושובצה לבית ג' יחד עם סנגל (דרג א'), קולומביה (דרג ב') ויפן (דרג ג'). אחרי המפגש מול קולומביה, ישראל תשחק ב-24 במאי נגד סנגל וכעבור שלושה ימים מול יפן.