עשר דקות של איבוד עשתונות במכבי ת"א, דווקא במאני-טיים של המשחק הראשון בליגה האירופית, גרמו לסיום כואב לאלופה הישראלית, אבל מצד שני גם לאופטימיות גדולה לקראת ההמשך.
הצהובים הוליכו 0:1 בבראגה עד הדקה ה-88, אבל נכנעו לצמד מאוחר של ברומה, כולל שער ניצחון בפנדל עמוק בתוך תוספת הזמן. עד הסיום גבי קניקובסקי וטייריס אסנטה אף הורחקו ב-2:1 המתסכל.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מתוסכלים
שחקני מכבי ת"א מתוסכלים
שחקני מכבי ת"א מתוסכלים, אחרי השריקה לפנדל בתוך תוספת הזמן
(צילום: AP Photo/Luis Vieira)
בעיקר בחצי השעה הראשונה של המשחק, מכבי ת"א הייתה הטובה יותר מול הקבוצה מהמקום השביעי בפורטוגל. בדקה ה-30 דור פרץ הוכשל ברחבה ואושר דוידה הבקיע, אבל מכבי החלה ללכת לאחור. למרות שבראגה השתלטה כליל על המשחק במחצית השנייה, החבורה של ז'רקו לאזטיץ' הגיעה לשתי הזדמנויות, אחת מהן של פרץ שמול שער חשוף בדקות הסיום פגש רק את הקורה. התסריט של ניצחון מול בראגה היה קרוב מאוד, אבל החל מהדקה ה-88 החלה קריסה מקצועית ומנטלית שהובילה להפסד.
"בדקות האחרונות מול בראגה כבר היה קשה עם הקצב של הכדורגל הישראלי, זה היה ההבדל הגדול", אמר אחד מהשחקנים, זאת אחרי שלאזטיץ' אמר לשחקניו במחצית: "ניצחנו את המחצית הראשונה, עכשיו עולים לנצח גם במחצית השניה".
3 צפייה בגלריה
סטואיץ'
סטואיץ'
סטואיץ' מבין שזה לא היום של מכבי ת"א
(צילום: MIGUEL RIOPA / AFP)
ועדיין, לגבי לפחות שני דברים יכולה מכבי לסמן לעצמה 'וי', וזאת עוד אחרי שחסרה את רוי רביבו ושגיב יחזקאל הפצועים: פגיעה בלפחות בשלושה זרים - נמניה סטואיץ', אסנטה ואיסוף סיסוקו, יחד עם הצלחה במינוי של לאזטיץ'. "חוויה לראות את הקבוצה הזו עם לאזטיץ', למרות שהחילופים שלו בסיום לא ממש עזרו", אמרו בקבוצה.
למרות שביצע שלושה חילופים, מי שלא שותף שוב היה ערן זהבי, כשזהו משחקו האירופי השני ברציפות שהוא אפילו לא עולה על כר הדשא. זהבי צפוי לפתוח בראשון מול עירוני טבריה בליגת העל, כמו גם יוריס ואן אובריים.
3 צפייה בגלריה
אסאנטה
אסאנטה
הורחק. אסנטה
(צילום: MIGUEL RIOPA / AFP)
לאזטיץ' לא אהב את ההתנהגות של קניקובסקי שקיבל כרטיס צהוב שני בשל זריקת כדור ואסנטה שהורחק גם הוא בעקבות דחיפה של שחקן בראגה. השניים לא יוכלו לשחק בחמישי הבא מול מיטיולן הדנית.
לאזטיץ': "לא מעניינת אותי התוצאה, אני רואה רק דברים חיוביים, את ה-100 אחוז שהשחקנים שלי נתנו. ההרחקות? כשאתה עצבני אתה עושה דברים שטותיים".
בקבוצה החמיאו למשחק של אלעד מדמון, שהיה זה שמסר את הכדור בעקב לפרץ במה שהוביל לפנדל. "זה היופי בכדורגל, זה תפס אותנו בצד השני של המשחק", אמר הקפטן פרץ. "גאים בהקרבה ובאגרסיביות, זה לא התבטא בתוצאה, אבל מעודדים. רואה את המחמאות, אבל היינו צריכים לצאת עם נקודות. גם אני הייתי יכול לסיים את המשחק עם ההחמצה, אקח אחריות".