הערב (שני, 20:45) תארח בית"ר ירושלים בטדי את האלופה מכבי תל אביב. במחזור האחרון הצהובים שחורים הצליחו להשיג ניצחון 0:1 על קריית שמונה ונשמו לרווחה, אבל סלובודן דראפיץ' ושי ברדה יודעים שיש לפניהם עוד דרך ארוכה.
הקו האדום לא רחוק, והקבוצה לא הצליחה להראות כדורגל טוב במשחקים האחרונים. הניצחון על ק"ש הגיע אחרי שלושה הפסדים רצופים, ורק לאחרונה חלק מרשימת הפצועים הארוכה החלה לחזור לכושר. מה בכל זאת יש לירושלמים להציע?
4 צפייה בגלריה
דראפיץ' על הקווים
דראפיץ' על הקווים
הרבה עבודה. דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)

המשיח מסורינאם

התקווה ההתקפית של בית"ר ירושלים מגיע ממשפחת כדורגל, אחיינו של ג'ימי פלויד האסלביינק ובן דודו של נייג'ל האסלביינק, שמשחק כיום בסכנין, גלאופילו פלייטר מסורינאם. הוא רק בן 21, שיחק בנוער של קריית שמונה עד לפני שנתיים וכבש במדיה חמישה שערים. הוא החל לשחק לפני שנתיים בליגה הגיאורגית בטורפדו קוטאיסי, בה צבר 83 דקות בלבד עם שלוש הופעות והצליח לכבוש שער אחד, לפני שנתיים מול פוטי.
בקיץ שעבר הוא חתם באריס לימסול מליגת המשנה בקפריסין, בה כבש 14 שערים, עד שחתם ביולי האחרון בבית"ר. הוא הגיע עם רזומה של עשרה שערים בשבעה משחקים בנבחרת סורינאם, ועם הרבה ציפיות למרות קורות החיים הלא ממש מלהיבים. הוא חווה את אחת הפציעות המוזרות באחד ממשחקי האימון שגרמה לו לקרע בכבד, וחזר לשחק רק במשחק הליגה האחרון נגד קריית-שמונה, בו גם כבש את שער הניצחון. פלייטר מתאים יותר לשיטת היהלום של הצוות המקצועי עם תנועה משמעותית יותר ומחויבות לעבודה.
4 צפייה בגלריה
פלייטר חוגג עם המאמנים
פלייטר חוגג עם המאמנים
פלייטר חוגג עם המאמנים
(צילום: עוז מועלם)

תקועים בע"מ

יותר מדי שחקנים תקועים בבית"ר הנוכחית, כאלו שבמועדון בנו עליהם ובפועל לא מספקים את הסחורה בלשון המעטה. אלירן עטר שעוד פתח את העונה במשחקי גביע הטוטו בצורה מצוינת ונתן תחושה שמשהו מתבשל פה מחדש, ירדן שועה שהגיע עם דמי ההעברה הגבוהים ביותר בקיץ האחרון ממכבי חיפה, עלי מוחמד שמתברר כשחקן בינוני שבסופו של דבר נהנה במכבי נתניה בעיקר מדן גלזר וניקו אולסק מאחוריו, אוראל דגני שלא מצליח להתרומם בבית"ר, אורן ביטון שלא פלא שלא שרד בבאר-שבע.
זו רשימה ארוכה שעוד כוללת את מתיאוסיניו שנרכש ב-750 אלף אירו בקיץ אחרי בחירה אישית של משה חוגג, ואחרי עשר דקות אימון נפצע ומאז לא חזר מברזיל.
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה ואלירן עטר
ירדן שועה ואלירן עטר
על אותה משבצת. עטר ושועה
(צילום: ראובן שוורץ)

ממש לא יהלום

דראפיץ' הגיע בסטטוס אחר ממה שהיה בו במכבי נתניה. אחרי עונה גרועה שלו על קווים ובלי פלייאוף עליון, הוא בא על חשבון רוני לוי שפוטר בשל ההדחה מול טאוטה האלבנית, ומצא עצמו עם סגל שלא תואם את שיטת היהלום. הבעיה דראפיץ' התעקש על השיטה שלו גם אם לא התאימה לחומר הקיים, ונתקע עם מקובעות שמותירה את בית"ר קרובה מאוד לקן האדום. ירדן שועה היה ברירת מחדל, הוא בכלל ניסה לכוון לחלוץ זר שיתאים לשיטה שלו ולא שני חלוצים שדומים מאוד באפיון שלהם, עטר ושועה.
דראפיץ' נמצא תחת זכוכית מגדלת, הוא קיבל את הצ'אנס ויגיע לחלון ההעברות בינואר, בו ביקש לקבל בעיקר את עומר אצילי כרכש המשמעותי ביותר. באותה נשימה הוא יודע שהמשך של העונה הקיימת לא יותיר אותו בבית וגן, כשהמטרה בסופו של דבר לייצר עם השותף מדובאי צוות זר.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר מניפים את חוגג על הכתפיים
אוהדי בית"ר מניפים את חוגג על הכתפיים
הרבה רעשי רקע. אוהדי בית"ר וחוגג
(צילום: אלכס קולומויסקי)

רעשי רקע

השותפות מדובאי, מחאה ותמיכה של הקהל, תביעות נגד הבעלים, ובעיקר חוסר הצלחה מקצועית, כל זה רק מגביר את סיר הלחץ שקוראים לו בית"ר ומעסיק גם את השחקנים. הערב תעלה לבירה מכבי ת"א שנמצאת בעצמה בלחץ אדיר עם פתיחת עונה גרועה מבחינתה בליגה, ולכן בעבור שני המועדונים מדובר בצומת דרכים, בין בית"ר שהפסד מבחינתה יוביל לשקיעה שלה בתחתית או מכבי שבמידה ותפסיד כבר תהיה רחוקה בתשע נקודות ממכבי חיפה.
חוגג מנסה לשדר יחסים כרגיל בבית וגן, נכנס לתחפושת המשיח, אבל לכולם ברור שיש פה בעיקר עניין כלכלי ופוליטי. הערב כל זה יזוז הצידה לטובת משחק חשוב במיוחד להמשך העונה.