"החל מיום ראשון הקרוב, ובכפוף למספר אישורים, אוהדי הספורט יוכלו להיכנס לאירועי ספורט", כך אישר הערב (שני) גורם במשרד הספורט. אותו גורם מסתמך למעשה על הסיכום היום בקבינט הקורונה בין שר הביטחון בני גנץ לשר הבריאות יולי אדלשטיין כי החל מתחילת השבוע תחל הפעימה הראשונה בנושא לפיה 500 צופים יוכלו להיכנס לאירועים במגרש פתוח, ו-300 לאולמות סגורים.
יש לציין כי ישנם שני מכשולים כדי שניתן יהיה להוציא את המהלך לפועל: שינוי תקנות הקורונה, שכרגע אוסרת התקהלות במספרים הללו, ואישור הסיכום בקבינט בישיבת הממשלה שצפויה להתכנס בימים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
עוד סוכם שהפעימה השנייה תחל ב-9 במרץ, ואז ניתן כבר יהיה להכניס כמות גדולה יותר של קהל לתחרויות ספורט. עדיין קיימים פערים בין משרד הבריאות שמסכים להכניס 1,000 צופים, לבין משרד הספורט שמעוניין להכניס 3,000. לפחות בשתי הפעימות הראשונות יוכנסו מתחסנים ומחלימים.
יש לציין כי קבוצות הכדורגל בליגת העל, בטח הגדולות, נמצאות בבעיה שכן זה לא ריאלי מבחינתן להכניס כמות כל כך קטנה של אוהדים בפעימה הראשונה, וגם ראשי המינהלת וההתאחדות מודעים לכך. מנגד, בליגה הלאומית והליגות התחתונות, וגם בחלק מקבוצות ליגת העל בכדורסל, כמות האוהדים הזאת היא ללא ספק תתקבל בברכה.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
טרופר
(צילום: שאול גולן)
ממשרד התרבות והספורט נמסר: "לאחר דיון בקבינט הקורונה הוחלט כי פתיחת עולם התרבות וחזרת הספורט התחרותי יוקדמו ליום ראשון הקרוב, 21 בפברואר. כמו כן, הוחלט בדיון כי תתאפשר הכנסת קהל מחוסן או מחלים למגרשי ואולמות ספורט במספרים מצומצמים של כמה מאות, על פי מתווה מותאם וקפדני שמבטיח את בריאות הקהל והנוכחים במקום. מדובר בפעימה ראשונה להכנסת קהל לאצטדיונים ובימים אלו מקיים השר טרופר שיח מתמשך עם משרד הבריאות במטרה לאפשר כניסה רחבה לאצטדיונים החל מהשלב הבא לפתיחת המשק".
שר התרבות והספורט חילי טרופר: "אנו שמחים שהתרבות והספורט חוזרים לחיים, ונמשיך לפעול כדי לחזק עולמות אלה ולהרחיב את פתיחתם".