אחרי שליגת העל חזרה, הגיע הערב (שני) התור של הליגה הלאומית. המחזור ה-29 בליגת המשנה התקיים במלואו ובמוקד היה ה-0:3 הקליל של מכבי פתח תקווה על כפר קאסם בחוץ. המוליכה שיצאה לפגרה עם הפסד, חזרה מפוקסת והגדילה את הפער מהמקום השני ל-8 נקודות. ליאל עבדה העלה את פתח תקווה ליתרון (20), לידור כהן הכפיל מהנקודה הלבנה לפני הירידה למחצית (45+3) וגיא חדידה שעלה מהספסל כבש גם כן בפנדל (48).
מי שחזר לעמוד על הקווים אחרי תקופה לא קצרה הוא ראובן עטר. מאמנה הטרי של בני לוד פתח את הקדנציה שלו עם 3:0 כואב מבית"ר ת"א/ בת-ים. אמיר ברקוביץ' כבש אחרי טעות קשה בהגנת האורחת (54), גל צרויה פספס הזדמנות להשוות כשבעט פנדל מעל המשקוף (68).
6 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה
לידור כהן חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
עבדה מכניע את ללו
(צילום: ראובן שוורץ)
6 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה כפר קאסם
מכבי פתח תקווה כפר קאסם
תומר לוי וסאמח מרעב נאבקים
(צילום: ראובן שוורץ)
ה-שער של המחזור ואולי של העונה כולה הגיע בדקה -72: יהאב אל-עביד זיהה שרז רחמים לא בשער והבקיע מהחצי. לעטר מחכה עדיין הרבה עבודה וקבוצתו רחוקה רק 3 נקודות מהקו האדום. עידו שחר סגר את הסיפור (75).
הפועל ראשון לציון לא הרשימה, וסיימה רק ב-1:1 מול הפועל אשקלון של מוטי איווניר. גיל לוי כבש שער מהיר מול נועלת הטבלה (5). ריף מסיקה הורחק אחרי עבירה מכוערת (55) ועוזיאל פרדו השיג לאורחת נקודה (86).
6 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה
אבי לוזון וגיא לוזון לפני השריקה
(צילום: ראובן שוורץ)
הפועל קטמון רשמה 0:1 על הפועל עכו ועלתה למקום השלישי. גל מאיו כבש את שער הניצחון. בני סכנין הפסידה בדקה ה-95 לרמת השרון. אליאור משעלי כבש ראשון (28), סארי פלאח השווה בתוספת הזמן (92), אבל רוי רונן הבקיע עמוק בתוספת הזמן (95).
הפועל פתח תקווה הביסה 2:4 את אחי נצרת, הפועל רמת גן נותרה בתשעה שחקנים אבל ניצחה 0:1 את הפועל עפולה ונוף הגליל סיימה ב-1:1 מול א.א פאחם.

מהלך המשחק

דקה 10': שתי הקבוצות עדיין בשלב הגישושים.
20': שער! 0:1 למכבי פתח תקווה. ליאל עבדה התגבר בקלות על עמיד מחאג'נה והכניע את טמיר ללו.
45+3': שער! 0:2 למכבי פתח תקווה. האורחת קיבלה פנדל. לידור כהן עמד על הנקודה הלבנה ושלח צ'יפ למרכז השער ופנימה.
50': שער! 0:3 לפתח תקווה. פנדל נוסף לאורחת, אחרי נגיעת יד של מחאג'נה ברחבה. גיא חדידה המחליף בעט ימינה ולרשת.

ראשל"צ מעדה

הפועל ראשל"צ - הפועל אשקלון 1:1
הקבוצה של עמוס לוזון מסתבכת. את המשחק היא פתחה טוב והובילה כבר אחרי חמש דקות משער נהדר של גל לוי, שחלף על פני שני שחקנים בהטעיה חדה ובעט לפינה. עוזיאל פרדו השווה ארבע דקות לסיום. בעקבות התיקו של ראשל"צ, לצד הניצחון של מכבי פ"ת, הפער בין השתיים גדל לתשע נקודות, בזמן שהמדורגות מתחתיה ממשיכות לנשוף בעורפה.
6 צפייה בגלריה
הפועל ראשון לציון מול כפר קאסם
הפועל ראשון לציון מול כפר קאסם
לוזון ודמאיו. ציפו לתוצאה אחרת
(צילום: עוז מועלם)
בני סכנין - הפועל רמה"ש 1:1
הקבוצה מהמגזר פיספסה הזדמנות להיצמד להפועל ראשון לציון במקום השני, אחרי שסיימה רק בתיקו מול האורחת. מצד שני, היא כמעט הפסידה, אבל ניצלה ברגע האחרון בזכות שער נגיחה בתוספת הזמן של סארי פאלח. אליאור משעלי העלה את רמה"ש ליתרון בדקה ה-29, גם כן עם הראש.
בית"ר ת"א/בת ים - בני לוד 0:3
לא ככה רצה ראובן עטר לפתוח את הקדנציה שלו בבני לוד. אמיר ברקוביץ' כבש ראשון (54), אבל השער הגדול של המשחק, של המחזור ואולי גם של כל העונה היה של יהב אל עביד, שבעט מחצי מגרש פנימה (70). עידו שחר קבע את תוצאת המשחק (75). גל צרויה עוד הספיק להחמיץ פנדל ללוד (67).
6 צפייה בגלריה
עטר. לא הביא שינוי
עטר. לא הביא שינוי
עטר. לא הביא שינוי
(צילום: אבי רוקח)
הפועל עכו - הפועל קטמון 1:0
האורחת, שמדורגת רביעית, ממשיכה בשלה ולא ויתרה על העלייה לליגת העל. גל מאיו כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-44, והוריד את הפער מראשל"צ שבמקום השני לשש נקודות בלבד.

במשחקים נוספים

הפועל רמת גן - הפועל עפולה 1:0 (כבש לעפולה: ירדן אבוחצירה), הפועל נוף הגליל - הפועל אום אל פאחם 1:1 (כבש לנוף הגליל: יובל אבידור. כבש לאום אל פאחם: מוחמד גליבאת, 4), הפועל פתח תקווה - מכבי אחי נצרת 2:4 (כבשו לפ"ת: דניאל שוורצבוים, נפתלי בלאי, בנג'מין קוקו, עומר בוארון. כבשו לאחי נצרת: מוחמד חטיב, עלא בכר).
פורסם לראשונה: 19:50, 01.06.20