מכבי והפועל ת"א מתכוננות לגמר הגביע
(צילום: עוז מועלם)

בפעם החמישית בהיסטוריה, מכבי והפועל תל אביב ייפגשו (רביעי, 20:30) בבלומפילד לדרבי לוהט במסגרת גמר גביע המדינה. המפגש האחרון ביניהן במעמד היה בעונת 1993/94, אז ידם של הצהובים הייתה על העליונה. המאזן ביניהן בגמר עומד על 1:3 למכבי, שהיא גם שיאנית הזכיות עם 23 הנפות. הפועל שנייה עם 16.
הזכייה האחרונה של הצהובים הייתה ב-2016/17, בעוד האדומים זכו לאחרונה ב-2011/12 והשלימו שלוש הנפות רצופות. מכבי ת"א עברה את מכבי חיפה בחצי הגמר בזכות 0:2 בסמי עופר, הפועל ת"א גברה על בית"ר ת"א/בת-ים בדו-קרב פנדלים. קפטן הצהובים שרן ייני אמר במסיבת העיתונאים: "אין משחק יותר טוב מזה, אנחנו משחקים בשביל תארים וחוויות. זו תהיה חוויה מטורפת עבור כל הצדדים. האווירה והדרבי תכניס אותנו לעניינים, הדרייב שלנו אדיר".
4 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
שרן ייני
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ייני, ואן לוון, קלינגר ואלטמן ליד הגביע
ייני, ואן לוון, קלינגר ואלטמן ליד הגביע
ייני, ואן לוון, קלינגר ואלטמן ליד הגביע
(צילום: עוז מועלם)
ייני המשיך: "אנחנו לא מתייחסים לאיבוד האליפות, אין מקום לאכזבות כי צריך להתקדם למטרה הבאה. אנחנו רעבים, התואר הזה חשוב לנו מאוד". על המפגש עם הפועל: "זה מאוד תלוי איך המשחק יתפתח, לא נהיה פראיירים. ננסה ליצור כמה שיותר מצבים. כולנו נבוא לעשות את המיטב ומה שיהיה, יהיה. הגביע הוא תואר מאוד חמקמק, בניגוד לליגה. לא קל לתקן. לשחק עם אחריות, אין מקום לטעויות.
המאמן פטריק ואן לוון הוסיף: "זה גמר גביע מעניין עבור השחקנים ועבורי. לא צריך לתת מוטיבציה לשחקנים לפני משחק כזה. השחקנים שזמינים מוכנים למשחק, בין אם יעלו בהרכב או יתחילו על הספסל. המשחק תלוי בנו ולא ביריבה, האטמוספירה סביב המשחק תעשה את ההבדל. קורה שיש ירידת מתח, יש לנו קבוצה מקצוענית שיכולה לעשות סוויץ'. סיימנו את הליגה ועכשיו אנחנו מתרכזים בגביע.
על עתידו בקבוצה: "נחכה ונראה, זה יתברר בהמשך. אנחנו מתרכזים בגביע ולא בשאלה אם אמשיך או לא".
4 צפייה בגלריה
ואן לוון וקלינגר ליד הגביע
ואן לוון וקלינגר ליד הגביע
ואן לוון וקלינגר ליד הגביע
(צילום: עוז מועלם)
מאמן הפועל ת"א, ניר קלינגר, אמר: "חלמנו על הגביע העונה, במקביל לניסיון להישאר בליגה. זה רגע האמת, מתרגשים. אפילו אני שהייתי במעמדים האלה כשחקן ומאמן. הבאנו את השחקנים בינואר כדי לשרוד ולא בשביל הגביע, ככה נבנית היסטוריה ונשאר לנו עוד צעד אחד קטן. יש לנו הרבה ניסיון בקבוצה, זה גמר גביע. נתייחס בכבוד ליריבה עד שנעלה למגרש".
"כשאתה מביא תואר, זה נרשם בהיסטוריה. הדברים האחרים הולכים לאיבוד", המשיך קלינגר. "אנחנו מתמודדים מול קבוצה שנאבקה על האליפות. בהזדמנות זו אני רוצה לברך את מכבי חיפה, בה גדלתי, על הזכייה האליפות".
4 צפייה בגלריה
עומרי אלטמן וניר קלינגר
עומרי אלטמן וניר קלינגר
עומרי אלטמן וניר קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
על הדרבי האחרון שנגמר בתיקו: "שואבים ביטחון מהמשחק ההוא, עדיין לא סגור על ההרכב. ברור שזה יהיה חלום בשבילנו לזכות בתואר, דבר כזה ימנף אותנו לקראת העונה הבאה. אני לא יודע אם יש פייבוריטית, הבנתי שמכבי מרגישה עליונות עלינו. זו זכותם".
על הכרטיס לאירופה במקרה של זכייה: "עדיין יש ערכאות, זה עוד לא סגור ונוכל עוד להגיע לשם. אפילו שהקבוצה שסיימה במקום הרביעי (הפועל באר שבע) כבר חגגה".
הקפטן עומר אלטמן הוסיף: "להניף את הגביע יהיה חלום. לא יודע אם המשחק מחר יהיה האחרון שלי בקבוצה. אשמח להביא תואר למועדון אחרי עשר שנים. בכל מקום שאני הולך אליו מדברים על המשחק הזה, השחקנים מדברים על המשחק ומודעים לחשיבות, זה מעבר לעוד גמר גביע".