שחקני מכבי תל אביב יעברו הבוקר (ראשון) בדיקות קורונה כחלק מהמתווה של אופ"א, שלושה ימים לפני המפגש מול סודובה בליטא בסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות. לפני שבוע השחקנים עבור בדיקה דומה ובה התגלה כידוע כי כולם שליליים.
אחרי שחששה להגיע לסכנין לגמר גביע הטוטו (0:2) בגלל הידבקותם של שני שחקני הקבוצה ואף ניסתה לדחות את מועד המשחק, מכבי הגיעה אתמול לדוחא עם סגל מלא לאחר התייעצות עם משרד הבריאות. המאמן יורגוס דוניס העלה הרכב משני, ללא אף שחקן שפתח מול ריגה, גם מסיבות הקשורות לבידוד אפשרי במקרה של קורונה, אך כולם השתתפו לבסוף בטקס הנפת הגביע.
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
עוברים בדיקות. שחקני מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי חוגגים את השער הראשון
(צילום: עוז מועלם)
"את מכבי נתניה הכריחו אנשי המינהלת לקיים בדיקות לכל הקבוצה אחרי שהתברר כי שני שחקנים נדבקו, את סכנין לא. מקווה שחזרנו רק עם גביע ולא עם שום דבר אחר ונתרכז באירופה", אמרו במכבי. אגב, תוך 72 שעות הקבוצה הכניסה לקופתה כמיליון וחצי שקל, זאת בשל הזכייה בגביע הטוטו (760 אלף), והעלייה לסיבוב המוקדמות השני בליגת האלופות (725 אלף).
עבור דוניס היה זה התואר הראשון במועדון, כשבשנה שעברה מכבי הפסידה בגמר לבית"ר ירושלים. "זה היה ניסיון טוב בשבילנו, הביטחון חשוב מאוד לשחקנים. עלינו שלב אחרי הניצחון על ריגה ועכשיו יש מטרה חשובה והיא לעבור את סודובה", אמר המאמן היווני. "כשאתה עושה הרבה שינויים צריך למצוא את האיזון. אמרתי לשחקנים בחדר הלבשה שאני רוצה להיות הגון. נלמד אחד את השני וכשתגיע ההזדמנות שלהם, שייקחו אותה, שייתנו סימן למאמן ויקבלו אותו. לי חשוב שמעבר לעניינים של טקטיקה, תהיה גם רוח טובה בחדר ההלבשה".
6 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
דן ביטון
(צילום: עוז מועלם)
ביום שלישי תצא מכבי בטיסה חכורה לליטא, כשייתכן כי סודובה גם תכניס קהל. "שיחקנו בהרכב אחר בעיקר בגלל ההכנה למשחק נגד סודובה. ניסיתי לשמור על השחקנים ששיחקו ביום רביעי האחרון. לא יודע אם כרגע אנחנו מוכנים ב-100 אחוז לסודובה, אבל גם אם לא, אנחנו צריכים לדאוג להיות מאוד מפוקסים ומאוד ממושמעים כי אלו משחקי נוקאאוט", סיכם דוניס.
מי שפתחו בהרכב והציגו יכולת טובה הם בן ביטון ודן ביטון, כשגם איתי שכטר שבישל את השער הראשון למתן בלטקסה הוריד חלודה. דן ביטון שכבש את השער השני אמר: "מכבי זה לא עוד מועדון בארץ, אלא כזה ששואף לזכות בכל התארים ואני מאוד שמח. כולנו עם הפנים ליום רביעי, המשימה הכי חשובה שיש". ביטון גם התייחס לקשיים אחרי העונה בלודוגורץ בבולגריה: "חיכיתי למעבר הזה. הייתה חוויה לא פשוטה שחישלה אותי לכל החיים".

סכנין: חשש מהפציעה של חלאילה

בני סכנין מלקקת את הפצעים מההפסד למכבי ת"א, ומעבר לפן המקצועי ולרצון לזכות בתואר אחרי 16 שנה, היא ספגה מכה שעשויה לפגוע בה כלכלית ומקצועית. אוסאמה חלאילה, חלוצה הצעיר של הקבוצה שנכנס כמחליף נפצע אחרי 10 דקות בלבד על המגרש, והחשש הוא קריעה בשריר הירך האחורי.
בסכנין מקווים שמדובר רק במתיחה שתשבית אותו למספר שבועות בלבד. סוכנו של החלוץ הגיע אתמול למשחק ונראה היה שעסקת מכירתו למכבי חיפה תושלם, ובכסף שיגיע מהעסקה סכנין תעביר את הקבוצה בבקרה. אבל הפציעה עשויה לטרוף את הקלפים וכולם ממתינים לבדיקה שיעבור החלוץ הבוקר.
6 צפייה בגלריה
אוסאמה חלאילה שרוע על הדשא
אוסאמה חלאילה שרוע על הדשא
אוסאמה חלאילה שרוע על הדשא
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
אוסאמה חלאילה
אוסאמה חלאילה
חלאילה מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
בצד המקצועי המאמן אלדד שביט יכול להיות מרוצה משחקניו שבמחצית הראשונה היו עדיפים על הצהובים, אך ניצול מצבים רע מנע מהם לעלות ליתרון ואולי לנצח את המשחק. שחקן בקבוצה אמר: "הייתה לנו הזדמנות אדירה לנצח במשחק, לא חששנו ממכבי והסתכלנו להם בלבן של העיניים, בחלקים רבים של המשחק היינו עדיפים ויש פספוס גדול. אם לא היינו נאיביים היינו מנצחים".