ההפסד הכואב והדרמטי הערב (שבת) של נבחרת ישראל לסקוטלנד, 2:3 בדקה ה-94 במחזור השביעי של מוקדמות מונדיאל 2022, היה אחד ממשחקיו האחרונים של המאמן וילי רוטנשטיינר בתפקיד.
בסיום הקמפיין האוסטרי יעזוב את תפקידו ובהתאחדות יתפנו כדי לחפש מאמן זר חדש. יש לציין שההחלטה הזו התקבלה ללא קשר לתוצאה הערב וגם העפלה של הנבחרת לפלייאוף (תסריט שנראה כרגע מופרך במיוחד) לא הייתה משפיעה על כך.
1 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
ההחלטה נפלה עוד לפני המשחק. וילי רוטנשטיינר
(צילום: getty images)
כבר בחודש אוגוסט נחשף ב-ynet על הניסיונות שנעשו מצד בכירים בהתאחדות להדיח את רוטנשטיינר בעקבות התנהלותו של המאמן הלאומי בשבועות שקדמו לכך. המהלך לא יצא לפועל משתי סיבות: עלות שכרו עד תום חוזהו בקיץ הבא (2.5 מיליון שקל) והחשש שזעזוע כזה היה פוגע בקמפיין המוקדמות.
בהתאחדות ציינו כי ההחלטה אינה קשורה לקריטריונים מקצועיים, אלא להתנהלותו של המאמן. מתברר כי בחוזהו המסתיים ביוני הקרוב הוכנס סעיף לפיו שבעה חודשים לפני תום החוזה הוא יעסוק בהדרכה ובפיתוח הכדורגל. הנטייה בהתאחדות היא ללכת גם בקמפיין הבא על מאמן זר, כדי למנוע את פסטיבל המועמדים הישראלים. המטרה היא לאתר מאמן בסדר גודל של המנהל המקצועי בנבחרות הצעירות, ההולנדי ילה חוס.