הניצחון של נבחרת ישראל וקריאות הבוז לאצילי
(צילום: סטס קופולו)
בהתאחדות לכדורגל הוחלט לזמן את מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון לבירור בעקבות הסטירה לזיו מורגן במהלך משחק העלייה ליורו, והאמירה שעליה התנצל מאוחר יותר: "סידרתי לכל השחקנים חופשה בבוקרשט עם אליבי". שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, הגיע היום (חמישי) לאולפן ynet כדי לדבר על הפרשה ועל הבוז שנשרק לעומר אצילי במשחק הנבחרת מול אלבניה.
קודם כל ברכות על ההצלחה של הנבחרת הצעירה, זה מאוד מרשים ומרגש. אבל יש פה כל מיני דברים, מה שנקרא "בצד". נתחיל מהסטירה של לוזון, אנחנו מבינים שהוא יוזמן לבירור בהתאחדות. "כן. גיא יוזמן לשיחה. לא שיחת הדחה או משהו בסגנון הזה, אבל יש כמה דברים שאנחנו צריכים כנראה לחדד. גם אם כולנו, נדמה לי היום, אחרי שגיא אמר את זה, אחרי שהשחקן (זיו מורגן) אמר את זה, אפילו ראיתי אנשים שהתדרדרו לאבא של השחקן. אמרו לא הייתה סטירה, אוקיי? זה מן אירוע מינורי שמצטלם הכי רע בעולם, אבל אלו דברים שחשוב להקפיד עליהם. כי אם יום אחרי, כמו שאמרת, ההישג הגדול הזה, אנחנו נאלצים לעסוק דווקא באקט הזה – אז מן הסתם את זה אנחנו יודעים לפתור. פתרנו דברים יותר קשים על הדשא, אז את זה אנחנו חייבים לפתור כדי שתמונות כאלו לא יחזרו".
3 צפייה בגלריה
גיא לוזון סוטר לזיו מורגן
גיא לוזון סוטר לזיו מורגן
"את זה אנחנו חייבים לפתור כדי שתמונות כאלו לא יחזרו". לוזון סוטר למורגן
(צילום מסך )
השאלה היא אם אין פה משהו שהוא מסמן תופעה שמאחורי הקלעים היא הרבה יותר נרחבת בעצם, גיא לוזון, פיזיות מוגזמת מול השחקנים או משהו כזה? "תראה, גיא הוא מאמן מאוד אמוציונלי ואדם מאוד אמוציונלי. אם תחזור לרגע שבו אנחנו עולים בזכות הפנדלים, אתה גם לא רואה מאמנים שקופצים לדשא עם השחקנים שלהם ועושים גליץ' כמו אחרון השחקנים, אוקיי? זה גיא. אבל לאורך ההיסטוריה של גיא אין אקט אחד של אלימות כלפי שחקנים שלו. אגב, גיא הוא אדם שמושך הרבה אש. יש עליו לא מעט ביקורות – חלקן מוצדקות, חלקן מגיעות ממניעים כאלו ואחרים. מעולם לא שמעתי שחקן של גיא, מעולם – ואני מכיר את גיא 20 שנה, הייתי עיתונאי ספורט במשך עשרות שנים – לא זוכר מעולם שחקן אחד של גיא שדיבר על אלימות, או לא דיבר על גיא כמקצוען וכמאמן הכי ראוי בעולם. אז אני אומר, אגב אני חייב להגיד לך בכנות ואני גם אמרתי את זה לגיא אתמול. אני הרבה כעסתי על ההתבטאות, על הניסיון הלא מוצלח להצחיק עם הבדיחה הזאת עם בוקרשט, ואני שמח שגיא מיהר להתנצל ולהבהיר שזה היה הומור לא מוצלח מבחינתנו ולא הייתה לו כוונה, לא חס וחלילה לשים סימן שאלה מעל השחקנים שלו או חלילה וחס במדינה שתארח, אולי אחת המדינות שתארח אותנו ביורו הקרוב".
3 צפייה בגלריה
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
גיא לוזון חוגג עם השחקנים
"גיא הוא מאמן מאוד אמוציונלי". לוזון חוגג את העלייה ליורו
(צילום: עוז מועלם)
תגיד, מה צפוי להיות בבירור הזה שאתם מתכננים, כאילו, מה ייאמר שם? "אני לא יודע, אני מניח – אני רוצה להיות הוגן ולהגיד שאם מישהו בונה על זה שבבירור הזה ייוולדו פיטורים של גיא, זה נראה לי לא באזור אפילו, אבל המערכת גם צריכה מידי פעם לקחת אנשים, לנער אותם, להזכיר להם בדיוק מה הציפיות מהם ולדרוש מהם להתנהל בצורה שמכבדת את המערכת, מכבדת אותם ואת האנשים שתחתם. לאירוע הזה יש כל כך הרבה רפרנסים, אתה יודע, רצו ברשת תמונות מווידיאו של פפ גווארדיולה סוטר לשחקן שלו, הזכירו את אלכס פרגוסון, שזרק נעל על דיוויד בקהאם ופתח לו את הגבה. אצלנו יש אפס, אפס סובלנות לאלימות. אני אומר כאן מול המצלמות- זה רגע שבו שחקן ומאמן, "תתעורר", משהו כזה, אבל זאת לא סטירה. זה מן משהו אחר שמצטלם הכי מזעזע בעולם, ולא משנה כמה אני אנסה להסביר אותו – לא הייתי צריך להסביר אותו בכלל, והוא לא היה צריך להתרחש. אז נדמה לי שאלו הדברים המרכזיים שאתה רוצה לחדד בבירור, ואתה רוצה לשים אותם על השולחן ולהגיד "חבר'ה, בואו ניישר רגע קו, אלו הציפיות שלנו, בבקשה להתנהל בהתאם".
בוא נקפוץ לנושא אחר, אצילי כמובן – עדיין, הסיפור הזה של הזימון שלו מעורר המון המון שיח ומחלוקות, אולי בדיעבד אתם מצטערים? "לא, לא מצטערים. זה שיח, אני חייב להגיד, אשמע אולי קצת מוזר הבוקר – שיח מבורך. זה בסדר גמור. לא חשבתי שמדובר בהחלטה קונצנזואלית, כמו שאני לא חושב שיש קונצנזוס נגד זימונו של עומר אצילי. זו סוגייה חברתית – האם אדם זכאי להזדמנות שנייה אחרי שהוא מתקן את דרכיו – או מנסה לתקן את דרכיו – אחרי שהוא התנצל ארבע פעמים. ויש אנשים שלקחו את התפקיד של בורא עולם שהוא עוד בערך ארבעה ימים ייכנס לפול טיים ג'וב, יודעים להגיד מהי חרטה כנה, אם הוא מתכוון לזה או לא מתכוון לזה, אני מודה שלי אין את היכולות. אבל אני רואה את הבן אדם שהתנצל ארבע פעמים, לוקח חלק בפעילות חברתית קהילתית, אומר "אני מצטער, אני מתחרט, אין רגע אחד בחיים שלי שאני לא הייתי רוצה שהדבר הזה לא יקרה". מבהיר שהוא הקורבן ולא אף אחד אחר בסיפור הזה, ועכשיו עולה שאלה גדולה – האם אחרי שהדברים האלה קרו, מגיעה לבן אדם הזדמנות שנייה? יש כאלו שיגידו "לא, אני מכבד אותם". אנחנו חשבנו שמגיעה הזדמנות שנייה".
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
עומר אצילי שחקן נבחרת ישראל
"אנחנו חשבנו שמגיעה הזדמנות שנייה". אצילי במדי נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)