אם בית"ר ירושלים תגיע לפתיחת הליגה רעבה ומלאת תשוקה כמו הקהל שלה, ששבר הקיץ שיאים של טירוף, בהחלט ייתכן שנראה קאמבק צהוב־שחור לצמרת הגבוהה של הכדורגל הישראלי.
אמנם אין סינרגיה מוחלטת בין ההתלהבות של האוהדים לבין מה שעבר המועדון בשנים האחרונות, אבל בבית"ר כמו בבית"ר האמוציות והתחושות הן אלו שמדברות. מסורתית, הקהל של הקבוצה לא נוהג להסתער על המינויים, ולא פעם רואים יותר אוהדים במשחקי החוץ מאשר בטדי, אבל בשנתיים האחרונות חל שינוי דרמטי: 9,400 מינויים נמכרו, ועד למשחק הפתיחה ביום ראשון, בבית מול אשדוד, המספר צפוי לטפס ל-10,000 – רק 500 פחות מהעונה שעברה, אז הקהל היה באקסטזה מהזכייה בגביע. וכך, לא פחות מ-18 אלף בית"רים צפויים לתמוך בחבורה המסקרנת של ברק יצחקי במבחן הראשון שלה העונה.
4 צפייה בגלריה
כהן, אברמוב ויצחקי
כהן, אברמוב ויצחקי
הציפיות בשמיים. כהן, אברמוב ויצחקי
(צילום: עוז מועלם)

האתר קרס

אם מכבי ת"א ומכבי חיפה רשמו קיץ די מנומנם במושגים שלהן, בבית וגן הייתה אווירת קרנבל. תעיד על כך ההתנפלות על המרצ'נדייז, כאשר 4,000 חולצות נמכרו תוך מספר שעות, האתר קרס והמלאי אזל. המנכ"ל כפיר אדרי הזמין כמות נוספת שתגיע בשבועות הקרובים, ובשל הביקוש הגדול הוחלט להוציא למכירה 3,000 חולצות חימום, שגם הן נחטפו תוך שעתיים.
ואם כבר מדברים על מספרים, אז לאימון פתיחת העונה הגיעו 5,000 אוהדים – כמות שרוב קבוצות הליגה היו מתגאות בה במשחקים; עם הנחיתה בנתב"ג בשלוש לפנות בוקר (!) קיבלו את פני הקבוצה 1,000 איש; למשחק מול הפועל חדרה בגביע הטוטו הגיעו 7,500 ובדרבי מול הפועל ירושלים כבר הייתה חגיגה עם כמעט 12 אלף צהובים־שחורים.
מדובר בעונה קריטית עבור ברק אברמוב, שיקווה סוף־סוף לראות את פירות ההשקעה שלו. התקציב שהעמיד העונה מגיע ל־48 מיליון שקל, מתוכם 20 מיליון שקל תקציב שחקנים. מכיסו הוציא הבעלים כ-12 מיליון שקל, ובנוסף 14 מיליון שקל הוא מעביר מדי שנה (עד זו הבאה) לטובת החזר החובות מתקופת משה חוגג.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
הם כבר בטירוף. אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
מי שהביאו רוח חדשה לבית וגן הם המנהל המקצועי אלמוג כהן והמאמן ברק יצחקי, שהצליחו להשאיר את בית"ר בליגה בעונה שעברה ועל הדרך הכניסו סטנדרטים שונים, כמו שני אימונים ביום והגברת העצימות והקצב. הם גם הגיעו עם תוכנית סדורה, כולל מהפכה בחדר ההלבשה שכללה את שחרורם של הוותיקים – הקפטן אופיר קריאף, אוראל דגני, בן ביטון ואדי גוטליב – שלא היו מרוצים ממעמדם ויצרו אווירה מתוחה.
שחקן שהוא מגנט לצרות כמו טרזייה תומא סיים את דרכו, כמו גם זרים חלשים דוגמת ניקה חורחלי, פלאמן גלאבוב ופרד פריידיי. המוטו היה לחזק כמה שיותר את ההרכב על חשבון סגל רחב. קפטן הנבחרת הצעירה ומ.ס אשדוד, גיל כהן, יוצב במרכז ההגנה על חשבון אורי דהן, יחד עם הבלם הצרפתי הענק ז'אן מרסלן (1.97 מ') שהגיע מליגת המשנה בצרפת עם הרבה תקוות. השניים מצטרפים למגינים זוהר זסנו וגרגורי מורוזוב ולשוער הפורטוגלי מיגל סילבה, ויחד הם אמורים לשדרג את ההגנה שהייתה נקודת התורפה של בית"ר בשנים האחרונות.
אחד משחקני הרכש החשובים ביותר של בית"ר העונה, הרבה בגלל החיבור שלו עם אלמוג כהן מהתקופה במכבי נתניה, הוא פטריק טוומאסי. הקיצוני הימני הגנאי אמנם כמעט שלא שיחק בפאפוס הקפריסאית, אבל מהרגע שבו הגיע לבית וגן נראה שבית"ר הרוויחה שחקן התקפי באיכות ששנים לא היה לה.
4 צפייה בגלריה
פטריק טוומאסי חוגג
פטריק טוומאסי חוגג
ילבש את הצהוב-שחור של בית"ר. פטריק טוומאסי
(צילום: עוז מועלם)

קישור קטלני

אחד השינויים המהותיים שחלו בעידן כהן־יצחקי הוא המעמד של דור מיכה, שתחת יוסי אבוקסיס לא נספר. בצוות המקצועי מייעדים לו תפקיד משמעותי בקבוצה יחד עם מי שעשוי להיות הפנים של בית"ר העונה, עדי יונה, שמכבי ת"א הציעה עליו 2.5 מיליון יורו. אחרי שיחה בין הקשר הצעיר ואחד השחקנים המבטיחים בכדורגל הישראלי לבין אברמוב הוחלט שעדיף לו להמשיך עונה נוספת בטדי, ולהשלים משולש קטלני בקישור יחד עם איסמעילה סורו.
אחד מסימני השאלה הגדולים הוא עתידו של ירדן שועה, ששידרג בשנתיים האחרונות את המספרים שלו והפך למוציא לפועל העיקרי, אבל החלוץ נחוש לעזוב ובמועדון ישמחו למכור אותו ברגע שתגיע הצעה בסדר גודל של 1.5 מיליון יורו. במקרה כזה בית"ר תחסוך שכר של מיליון שקל, מה שיפנה תקציב לחלוץ זר איכותי.
4 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים מ.ס אשדוד
בית"ר ירושלים מ.ס אשדוד
צפוי לעזוב. ירדן שועה
(צילום: שמוליק דודפור)
צריך לזכור שליצחקי יש על הספסל חלוץ משמעותי בדמותו של מיירון ג'ורג', שנכנס כמחליף שלשום מול מכבי פ"ת בגביע הטוטו (1:4) וכבש צמד. על עמדת הכנף הימנית יתמודדו טימוטי מוזי שעשה בעונה שעברה קפיצה גדולה וסילבה קאני שהגיע מאוסטריה וינה ונראה בינתיים פושר.
כאמור, אברמוב הלך העונה על שחקנים מוכחים – אם זה אלה שהשאיר או כאלה שצירף – ושם לא מעט כסף כדי שיוכל להסתכל לגדולות בלבן של העיניים. אם זה יתורגם לתוצאות מוקדם לדעת. צריך גם לזכור שהספסל שלו די מוגבל וכולל בין היתר את הבלם דהן, הקשרים קאני וירין לוי שהגיע ממכבי חיפה, המגן לי־און מזרחי וצעירים נוספים. המטרה של בית"ר היא לצרף שני שחקנים נוספים, הראשון הוא הקשר נדב נידם שכבר סיכם במועדון וממתין לשחרור ממכבי ת"א שדורשת להאריך את חוזהו בתמורה להשאלה, וחלוץ זר.
ועדיין, למרות הציפיות הגבוהות של האוהדים, במועדון שומרים על פרופורציות ושמים לעצמם כמטרה את המקומות 3-5
פורסם לראשונה: 01:30, 21.08.24