אז מה תזכרו מהקמפיין של מכבי חיפה העונה בליגת האלופות? האמת, יש כל כך הרבה רגעים. אולי הרביעייה המטורפת בפיראוס? הדרמה הגדולה בבלגרד? המפגש מול מסי, ניימאר, אמבאפה וראמוס? או אולי הנוקאאוט המרשים מול יובנטוס? ואולי דווקא תזכרו את השביעייה מול פריז והשישייה מול בנפיקה שהכתימו את הקמפיין? סיכום הדרך של הירוקים בליגת האלופות ובמוקדמות.

המצטיין: הענק הירוק

חמישה שערים כבש פרנצדי פיירו לזכות מכבי חיפה בקמפיין האירופי, והיה השחקן המשמעותי ביותר בעלייה של הירוקים לשלב הבתים של ליגת האלופות. עומר אצילי אמנם כיכב ב-0:2 מול יובנטוס עם צמד והיה אחראי על רגע השיא של הקמפיין, אך הופעות ענק של פיירו במשחקים מול אולימפיאקוס והכוכב האדום בלגרד (צמד בכל משחק) ועוד שער מול לימסול, היו הגורם המשמעותי ביותר בעלייה של הירוקים לשלב הבתים.
9 צפייה בגלריה
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה
הרבה בזכותו מכבי חיפה עלתה. פיירו מול פ.ס.ז'
(צילום: עוז מועלם)

המפתיע: הקהל הירוק

לצד אימפריות הכדורגל שמכבי חיפה פגשה במהלך הקמפיין הזה כמו פריז סן ז'רמן ויובנטוס, היו גם לא מעט קבוצות שמקור הכוח העיקרי שלהן הוא הקהל כמו הכוכב האדום בלגרד ואולימפיאקוס. עם זאת, הקהל של מכבי חיפה הוא שהתעלה על כל השאר, הפתיע את היריבות ואפילו סחט הצהרות בסגנון של "קהל כזה לא יצא לנו לראות". לצד העידוד והתפאורה הנפלאים במשחקי הבית, הקהל הירוק הגיע לכל משחק חוץ בהמוניו - גם למשחק מול יובנטוס בטורינו שהתקיים במוצאי יום כיפור - והוכיח את העוצמות שלו, כשהשיא היה בפריז. "הקהל שלנו אגדי", התגאו במכבי חיפה אחרי אותו משחק. צודקים.
9 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה בטורינו
אוהדי מכבי חיפה בטורינו
סיפקו תצוגה משחק אחרי משחק. אוהדי מכבי חיפה בטורינו
(צילום: גלעד ילון)

השיא: בכר מדהים את יובנטוס

נכון, יובנטוס של העונה זאת ממש לא הקבוצה שזכתה באליפויות קלות לאורך כמעט כל העשור הקודם, אך עדיין מדובר במועדון פאר עם מספר שחקנים ששייכים לרמה הגבוהה בעולם. אנחל די מריה, דושאן ולאחוביץ', לאונרדו בונוצ'י, חואן קוואדרדו ואדריאן ראביו – כולם היו חסרי אונים בסמי עופר מול מכבי חיפה ששטפה את המגרש כבר משריקת הפתיחה. זה נגמר ב-0:2 בזכות צמד של עומר אצילי שגם נבחר לשחקן המצטיין של המשחק, אבל הסיפור הגדול הוא דווקא ברק בכר, שהראה לכל המאמנים הישראלים מה קורה כשבאים לשחק כדורגל.
9 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
כנראה הרגע הגדול בקריירה שלו. אצילי עם גביע השחקן המצטיין
(צילום: עוז מועלם)

השפל: שתי התבוסות

למרות שבכר ניסה לשדר עסקים כרגיל כשניסה להימנע מלפרש את התבוסה 7:2 בפריז כהשפלה, מדובר באחת המפלות הגדולות של קבוצה ישראלית באירופה. נכון שהבדלי הרמות עצומים, ונכון שקשה לשחק מול שלישייה אגדית של לאו מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה – אבל בניגוד לניצחון על יובנטוס, הפעם הגישה שופעת הביטחון שבכר עלה איתה למשחק הוכיחה את עצמה כטעות. לא משנה איך מסובבים את זה, לספוג שבעה שערים זה כואב ומשפיל. חיפה סיימה את הקמפיין בטעם חמוץ: גם בנפיקה חגגה עליה - והפעם בסמי עופר עם 1:6 מהדהד.
9 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן פריז סן ז'רמן עם רז מאיר שחקן מכבי חיפה
לאו מסי שחקן פריז סן ז'רמן עם רז מאיר שחקן מכבי חיפה
לא כוחות. מסי ומאיר
(צילום: רויטרס)

הדרמה: השער עצמי של פאבקוב

במצב של 1:2 לכוכב האדום בלגרד בדקה ה-90, נראה היה שהמשחק המכריע הולך להארכה בזכות ה-2:3 של מכבי חיפה בישראל. בתוספת הזמן נשרק כדור חופשי לזכות הירוקים, במרחק של כ-40 מטר מהשער. אצילי, שעלה מהספסל, הגביה את הכדור, ומילאן פאבקוב – שעלמה מהספסל גם הוא - כבש שער עצמי. הירוקים היו בטירוף, הקהל ביציעים לא ידע את נפשו מרוב אושר והחגיגות נמשכו באצטדיון הענק שעתיים שלמות. אחרי שנים ארוכות ללא הופעה במפעל היוקרתי ביותר, הקהל בירוק שוב שר לליגת האלופות.
9 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
נכנס מהספסל ועשה את השינוי. אצילי חוגג
(צילום: AP)

הסנסציה: שחקני אולימפיאקוס נותרו בהלם

אחרי 1:1 דרמטי במשחק הראשון בארץ, מכבי חיפה יצאה להר הגעש ביוון עם אמונה, אך גם עם הרבה מאוד חשש מהיריבה. בארץ הירוקים היו עדיפים, אך הם ידעו שבחוץ – במגרש שנחשב לביתי וקשה - הסיפור אמור להיות שונה. בפועל, האלופה הישראלית סיפקה תצוגת כדורגל נפלאה והביסה 0:4 את היוונים חסרי האונים שרק רצו שהמשחק ייגמר. צמד של פיירו ושערים של מוחמד אבו פאני וצ'ארון שרי סיפקו את אחד הניצחונות הגדולים של קבוצה ישראלית באירופה.
9 צפייה בגלריה
פיירו חוגג
פיירו חוגג
שחקני אולימפיאקוס רק רצו שהמשחק יגמר. פיירו חוגג
(צילום: EPA)

13 דקות בגן עדן: היתרון על פ.ס.ז'

ההגעה של פריז סן ז'רמן לישראל הביאה איתה הד עצום. מאות אוהדים - גברים נשים ילדים ונשים - המתינו לאימפריה הצרפתית ובעיקר לכוכביה הגדולים מסי, ניימאר ואמבאפה. כראוי למעמד, השלושה סיפקו את הסחורה על הדשא כשכל אחד מהם כבש בדרך לניצחון 1:3. עם זאת, אוהדי מכבי חיפה יזכרו את המשחק הזה לטובה. הירוקים הסתכלו לפריז בלבן של העיניים ועלו ליתרון מפתיע מרגלי צ'ארון שרי בדקה ה-24. יתרון שהחזיק 13 דקות. 13 דקות בהן החלומות של האוהדים הירוקים היו הכי מוחשיים שרק אפשר.
9 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה
הדהים את סמי עופר. שרי חוגג
(צילום:" AFP)

הוויראלי: ילדים מלווים את מסי למגרש

להשיג כרטיס למשחק היה כמעט בלתי אפשרי, ולכן המפגש בין מכבי חיפה לפ.ס.ז' בארץ היה גם יום חגם של הספסרים, שלאור הביקוש האדיר מכרו כרטיסים באלפי שקלים. לצד כל אלה ששילמו הון כדי לראות את הכוכבים הגדולים בעולם, היו גם 22 ילדים בני מזל שליוו את השחקנים אל כר הדשא. את התמונות שלהם מתלהבים מלאו מסי קשה יהיה לשכוח - הילדים קפצו על הכוכבים הגדולים של הכדורגל העולמי והתעלמו מן העובדה שזה מועבר בשידור חי בכל העולם. קצת פחות חמוד מהילדים, היה האוהד שפרץ למגרש והעניק למסי חיבוק גדול.
9 צפייה בגלריה
האוהד מגיע אל מסי, ביום רביעי בסמי עופר
האוהד מגיע אל מסי, ביום רביעי בסמי עופר
פחות חמוד מהילדים. אוהד מגיע פורץ למגרש ומחבק את מסי
(צילום: AFP)

העוצמתי: רכבת אווירית לפריז

בשל חשש ביטחוני, פ.ס.ז' הקצתה 1,500 כרטיסים בלבד לאוהדי מכבי חיפה למשחק החוץ. זה לא עצר בעדם להגיע בהמוניהם. עבור אלפים מהם שהשתלטו על חלקים נכבדים מיציעי הקבוצה האורחת, הדרך למשחק הייתה ארוכה ועמוסת פחדים, אבל תצוגת עידוד עוצמתית ומרהיבה הייתה שווה את הכול. אי שם בדקה ה-20, כשכל מה שנותר ממסך האש המרהיב שיצרו אוהדי מכבי חיפה ביציעם המרושת הוא ענן עשן, העוצמה נחשפה במלואה.
9 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה עם אבוקות במשחק מול פריז סן ז'רמן
אוהדי מכבי חיפה עם אבוקות במשחק מול פריז סן ז'רמן
העוצמה נחשפה במלואה. אוהדי מכבי חיפה עם אבוקות במשחק מול פריז סן ז'רמן
(צילום: רויטרס)

הטראומה: בדיקות פולשניות בליסבון

המשחק מול בנפיקה בחוץ - הראשון של מכבי חיפה בשלב הבתים - היה מרגש עבור האוהדים, אך עבור חלק לא קטן מהם הריגוש הזה נהרס לאור ההשפלה שעברו בבדיקות האבטחה. עשרות מאוהדי הקבוצה התלוננו על בידוק ביטחוני פולשני ומשפיל. אחת מהם, רעות פולונסקי, פרסמה פוסט נוקב בפייסבוק: "הכניסו לי יד מתחת לחזייה, עמדו לי דמעות בגרון". ליעד, אוהד נוסף שנכח במשחק, סיפר: "זה היה מביך ומשפיל. לא עברנו חוויה כזו משפילה בשום מקום בעולם, זה הרס את החוויה הגדולה של המשחק".
פורסם לראשונה: 00:02, 03.11.22