בית 9 במוקמות יורו 2024 הוא אחד היחידים שטרם נקבעה בו עולה אחת לטורניר שיתקיים בקיץ בגרמניה. שני המחזורים שנותרו עד סיום השלב המוקדם, מעוררים אמוציות גדולות לקראת משחקי סוף השבוע - במסגרתם תארח בשבת ישראל (12 נקודות) את רומניה (16), ושווייץ (16) את קוסובו.
בעקבות התיקו 1:1 אמש (רביעי) בין נבחרת ישראל לשווייץ, סוגרת מוליכת הבית והנבחרת הפייבוריטית על הנייר ארבעה משחקים בהם ניצחה רק פעם אחת, את אנדורה החלשה. "מדובר בנבחרת שבנויה טלאי על טלאי", ביקרו ב"בליק" השווייצרי את הנבחרת של המאמן מוראט יאקין. "אחרי שמונה משחקים כבר אפשר לפסוק שמדובר בקמפיין לא טוב. אולי אפילו מדובר בנבחרת החלשה בכל הזמנים".
1 צפייה בגלריה
שווייץ, ישראל ורומניה
שווייץ, ישראל ורומניה
משלוש ייצאו שתיים. רמו פרוילר (שווייץ), ערן זהבי (ישראל), ופלורינל קומן (רומניה)
(צילום: AP ועוז מועלם)
"גם אם נעפיל בסופו של דבר ליורו 2024", המשיכו ב"בליק" את הכתישה של הנבחרת הלאומית. "עדיין יצטרכו לתת פה תשובות לשאלות קשות. האם יאקין אמור לקבל קרדיט לקמפיין נוסף אחרי שהנבחרת תחתיו לא הפגינה שום התקדמות? הנבחרת מקרטעת".
יאקין עצמו אמר: "נשתדל להשלים את העבודה מול קוסובו. נגד ישראל היינו טובים במחצית הראשונה ואפילו היינו צריכים להגדיל את ההפרש, אבל במחצית השנייה היריבה התעוררה. איבדנו שליטה, גם ישראל יודעת לשחק כדורגל".

"ישראל דינמית, מהירה וטכנית"

נבחרת רומניה, שמדורגת שנייה בבית, שמחה לשמוע את תוצאת הסיום אתמול, בפאנצ'ו ארנה. במשחק בשבת נגד ישראל (21:45) גם תיקו יספיק לה כדי לפתוח רשמית את חגיגות ההעפלה ליורו 2024, או כפי שהיטיבו להגדיר זאת אתמול ב-GSP הרומני: "תוצאה טובה לרומניה בסיום דרמטי במשחק בין ישראל לשווייץ, אפשר לסיים במקום הראשון".
תגובות נבחרת ישראל אחרי התיקו מול שווייץ
(צילום: עוז מועלם)
שחקן העבר של נבחרת רומניה, גבי באלינט, אומר לקראת ההתמודדות: "ההרכב הישראלי שיפתח נגדנו הוא ההרכב שפתח נגד קוסובו. ישראל דינמית, מהירה וטכנית, עם שחקנים בלתי צפויים. המרווחים שלהם בהגנה הם משהו שאפשר לנצל, והם יודעים לעשות בעיות אם מאפשרים להם. נבחרת שוויץ זה משהו לא ייאמן. הם כאילו יוצאים מחדר ההלבשה אחרי המחצית והולכים לישון". שוער העבר, פלורין פרונאה, הזהיר: "אם לא ניזהר, זה יהיה קשה".
על המשחק הצפוי נגד רומניה, אמר מאמן ישראל, אלון חזן: "כולם כשירים למשחקים הבאים. אנחנו מאמינים בשחקנים שלנו ואז הם מאמינים בעצמם. בגלל זה אנחנו חוזרים הרבה מפיגור. דור תורג'מן שעשה עבודה מצויית בהגנה ובהתקפה, הוא דוגמא לשחקן שיש לו המון בטחון ואמונה עצמית כדי לעשות את מה שהוא עושה מול יריבים כאלו".
"לגבי שון (וייסמן), הוא קיבל דקות בגלל שאני האמנתי בו, לא בגלל שאני חייב לו דקות. אני שמח שהוא הבקיע. הלוואי שכולם יבקיעו ואז יחגגו בדרישה לקבל יותר דקות. צריך לקחת הכל בפרופורציות. אנחנו הוצאנו נקודה אחת, אבל לילדים אלו שלוש נקודות. אנחנו הרגשנו כאילו שמלווים אותנו 50-60 אלף איש".
פורסם לראשונה: 12:00, 16.11.23